Validity and Reliability of the Leiter International Performance Scale ”“ Revised for children of 6 to 8 years

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Mecca, Tatiana Pontrelli
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Carvalho, Lucas Fracisco, Simões, Mário Rodrigues, Macedo, Elizeu Coutinho
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18031
Resumo: This study verified psychometric parameters of the Leiter-R, a nonverbal intelligence scale. The scale wasadministered to 213 children between 6 and 8 years. Exploratory factor analysis and confirmatory indexes showed adequacy fora two factor structure according to the original version. Moderate and high correlations between test-retest measures indicatedthe stability of the test scores. The values of Kuder-Richardson and Spearman-Brown coefficients varied between subtestsaccording to the age of the children. In all age groups the highest values were observed for the subtests Sequential Order andRepeated Patterns. Significant increase in scores occurred only from 6 to 7 and 8 years. Evidence of convergent validity wasobtained between the Leiter-R with the WISC-III and the Raven Colored Progressive Matrices.
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spelling Validity and Reliability of the Leiter International Performance Scale ”“ Revised for children of 6 to 8 yearsEvidências de validade e fidedignidade da Escala Internacional de Inteligência Leiter-R para crianças dos 6 aos 8 anosPsicologia; Avaliação PsicológicaInteligênciaPsicometriaLeiter-RInfânciaIntelligencePsychometricsLeiter-RChildhoodThis study verified psychometric parameters of the Leiter-R, a nonverbal intelligence scale. The scale wasadministered to 213 children between 6 and 8 years. Exploratory factor analysis and confirmatory indexes showed adequacy fora two factor structure according to the original version. Moderate and high correlations between test-retest measures indicatedthe stability of the test scores. The values of Kuder-Richardson and Spearman-Brown coefficients varied between subtestsaccording to the age of the children. In all age groups the highest values were observed for the subtests Sequential Order andRepeated Patterns. Significant increase in scores occurred only from 6 to 7 and 8 years. Evidence of convergent validity wasobtained between the Leiter-R with the WISC-III and the Raven Colored Progressive Matrices.Este estudo verificou os parâmetros psicométricos da escala não-verbal de inteligência Leiter-R. Esta foi administrada em 213 crianças com idade entre 6 e 8 anos. Análise fatorial exploratória e índices de ajustes confirmatórios mostraram adequação da estrutura interna para dois fatores conforme a versão original do instrumento. Foi verificada estabilidade temporal, com correlações de magnitude moderada a alta entre teste e re-teste. Coeficientes de Kuder-Richardson e Spearman-Brown variaram entre os subtestes em função das diferentes idades. Maiores valores foram observados nos subtestes Sequências e Padrões Repetidos para todas as idades. Aumento significativo dos escores ocorreu apenas dos 6 para os 7 e 8 anos. Foram verificadas evidências de validade convergente com a WISC-III e as Matrizes Progressivas Coloridas de Raven.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2016-05-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18031Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 32 No. 1 (2016): Revista Psicologia: teoria e pesquisaPsicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 32 Núm. 1 (2016): Revista Psicologia: teoria e pesquisaPsicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 32 No. 1 (2016): Revista Psicologia: teoria e pesquisaPsicologia: Teoria e Pesquisa; v. 32 n. 1 (2016): Revista Psicologia: teoria e pesquisa1806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18031/16526https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18031/17392Mecca, Tatiana PontrelliCarvalho, Lucas FraciscoSimões, Mário RodriguesMacedo, Elizeu Coutinhoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-11-19T19:03:45Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18031Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-11-19T19:03:45Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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