Effects of Instructions on Checking Responses
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Data de Publicação: | 2011 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17537 |
Resumo: | The study had the objective of testing the verbal control of different instructions on checking responses. Two adult participants were instructed to separate four types of mixed seeds. An ABCA single-subject design was used in the presentation of the instructions. The results showed that instruction C with description of aversive consequences increased the frequency of checking the responses. Participant one showed an increase in relation to instruction B with autoclitic and participant two in relation to instruction A of the base line. In the reversion phase both participants reduced the frequency after the presentation of an instruction A without description of aversive consequences. The results suggest that instruction C that specifies the whole contingency established an aversive function for the non-effective separation responses. |
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Effects of Instructions on Checking ResponsesEfeitos de Instruções Sobre Respostas de ChecagemRespostas de checagemComportamento governado por regrasAutoclíticoTranstorno obsessivo-compulsivoChecking responsesRule-governed behaviorAutocliticObsessive-compulsive disorderThe study had the objective of testing the verbal control of different instructions on checking responses. Two adult participants were instructed to separate four types of mixed seeds. An ABCA single-subject design was used in the presentation of the instructions. The results showed that instruction C with description of aversive consequences increased the frequency of checking the responses. Participant one showed an increase in relation to instruction B with autoclitic and participant two in relation to instruction A of the base line. In the reversion phase both participants reduced the frequency after the presentation of an instruction A without description of aversive consequences. The results suggest that instruction C that specifies the whole contingency established an aversive function for the non-effective separation responses.O estudo teve o objetivo de testar o controle verbal de diferentes instruções sobre respostas de checagem. Dois participantes adultos foram instruídos a separar quatro tipos de sementes misturadas. Utilizou-se um delineamento sujeito único ABCA na apresentação das instruções. Os resultados mostraram que a instrução C com descrição de conseqüências aversivas aumentou a freqüência das respostas de checagem, sendo que o participante um o fez em relação à instrução B com autoclítico e o participante dois em relação à instrução A de linha de base. Na fase de reversão ambos os participantes diminuíram a freqüência após a apresentação de uma instrução A sem descrição de conseqüências aversivas. Sugere-se que a instrução C especificando toda a contingência pode ter estabelecido função aversiva para as respostas de separação não-efetivas.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2011-09-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17537Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 No. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 301-308Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 Núm. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 301-308Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 27 No. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 301-308Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 27 n. 3 (2011): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 301-3081806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17537/16049https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17537/16825Abreu, Paulo RobertoCosta Hübner, Maria Marthainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-24T17:05:31Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17537Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-24T17:05:31Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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The study had the objective of testing the verbal control of different instructions on checking responses. Two adult participants were instructed to separate four types of mixed seeds. An ABCA single-subject design was used in the presentation of the instructions. The results showed that instruction C with description of aversive consequences increased the frequency of checking the responses. Participant one showed an increase in relation to instruction B with autoclitic and participant two in relation to instruction A of the base line. In the reversion phase both participants reduced the frequency after the presentation of an instruction A without description of aversive consequences. The results suggest that instruction C that specifies the whole contingency established an aversive function for the non-effective separation responses. |
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