BEHAVIOR SENSITIVITY TO MAGNITUDE OF REINFORCEMENT:: EFFECTS OF NUMBER OF EXPERIMENTALCONDITIONS WITH SESSION OF LONG DURATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Todorov, João Cláudio
Data de Publicação: 2012
Outros Autores: Seixas Hanna, Elenice, Neves Bittencourt de Sá, Maria Cristina
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17002
Resumo: Two pigeons with previous exposure to concurrentschedules were submitted to eleven conditions with equal variableinterval concurrent schedules (conc VI3min, VI3min). Each conditionhad different values of the reinforcement duration (2.5 to 15.0 s), andlasted an eight-hour session. The sensitivity of behavior to variations inmagnitude of reinforcement, measured by the exponent of thegeneralized matching equation, increased as the time elapsed from thefirst to the last hour of the session and decreased with increases innumber of experimental conditions. Some disagreement in the literature,about effects of frequency and reinforcement duration can be explainedthrough these results.
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spelling BEHAVIOR SENSITIVITY TO MAGNITUDE OF REINFORCEMENT:: EFFECTS OF NUMBER OF EXPERIMENTALCONDITIONS WITH SESSION OF LONG DURATIONSensibilidade do comportamento à magnitude de reforços:: Efeito do número de condições experimentais com uma sessão longaTwo pigeons with previous exposure to concurrentschedules were submitted to eleven conditions with equal variableinterval concurrent schedules (conc VI3min, VI3min). Each conditionhad different values of the reinforcement duration (2.5 to 15.0 s), andlasted an eight-hour session. The sensitivity of behavior to variations inmagnitude of reinforcement, measured by the exponent of thegeneralized matching equation, increased as the time elapsed from thefirst to the last hour of the session and decreased with increases innumber of experimental conditions. Some disagreement in the literature,about effects of frequency and reinforcement duration can be explainedthrough these results.Dois pombos com experiência anterior em esquemasconcorrentes foram submetidos a 11 condições experimentais comesquemas concorrentes iguais de intervalo variável de 3 min. Cadacondição possuía um par diferente de duração de apresentação dereforço (variando de 2,5 a 15,0 s) e permanecia em vigor durante umasessão de oito horas. A sensibilidade da distribuição do comportamentoà magnitude de reforços, medida pelo expoente da equaçãogeneralizada de igualação, aumentou com o número de horas desessão, e diminuiu com o número de condições experimentaisconsideradas na computação. Esses resultados podem fundamentarexplicações de diferenças encontradas na literatura sobre os efeitos defreqüência e duração de reforços.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2012-07-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17002Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 2 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 226-232Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 2 Núm. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 226-232Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 2 No. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 226-232Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 2 n. 3: Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 226-2321806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17002/15311https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17002/15487Todorov, João CláudioSeixas Hanna, EleniceNeves Bittencourt de Sá, Maria Cristinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-15T20:59:42Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17002Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-15T20:59:42Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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