Factors Associated with the not Adjusting of Babies to Daycare:: From Pregnancy to Daycare Entrance

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martins, Gabriela Dal Forno
Data de Publicação: 2014
Outros Autores: Becker, Scheila Machado da Silveira, Leão, Lívia Caetano da Silva, Lopes, Rita de Cássia Sobreira, Piccinini, Cesar Augusto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18201
Resumo: We aimed to identify factors associated with the not adjusting of babies to daycare, such as, baby’s temperament, parents-baby relationship and beliefs and practices about alternative care. Participants were four families whose babies entered into daycare between 10 and 12 months of age and were removed by not adjusting as evaluated by their parents. Interviews were applied during pregnancy, and when the baby was three, eight and twelve months old. Qualitative content analysis indicated that the most relevant factors to understand the not adjustment were related to dynamics of parents-baby interaction, like: feelings related to separation and the way that parents experienced daycare center entrance. The results highlight the importance of promoting the acceptance of parents-baby separation in transition to daycare.
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spelling Factors Associated with the not Adjusting of Babies to Daycare:: From Pregnancy to Daycare EntranceFatores Associados à não Adaptação do Bebê na Creche:: da Gestação ao Ingresso na InstituiçãoPsicologia e Psicologia do DesenvolvimentoCrecheAdaptação do bebêRelação pais-bebêPsicologiaAdjustment of babies to daycareParents-baby separationCase studyWe aimed to identify factors associated with the not adjusting of babies to daycare, such as, baby’s temperament, parents-baby relationship and beliefs and practices about alternative care. Participants were four families whose babies entered into daycare between 10 and 12 months of age and were removed by not adjusting as evaluated by their parents. Interviews were applied during pregnancy, and when the baby was three, eight and twelve months old. Qualitative content analysis indicated that the most relevant factors to understand the not adjustment were related to dynamics of parents-baby interaction, like: feelings related to separation and the way that parents experienced daycare center entrance. The results highlight the importance of promoting the acceptance of parents-baby separation in transition to daycare.Buscou-se identificar fatores associados a não adaptação do bebê na creche, particularmente: temperamento do bebê, relações pais-bebê e crenças e práticas ligadas a cuidados alternativos. Participaram quatro famílias, cujos bebês entraram na creche entre seus 10 e 12 meses e foram retirados por não adaptação segundo avaliação dos pais. Realizaram-se entrevistas na gestação, três, oito e 12 meses do bebê e analisaram-se qualitativamente as respostas. Os resultados indicaram que os fatores mais relevantes na compreensão da não adaptação relacionaram-se à dinâmica da interação pais-bebê, a saber: sentimentos ligados à separação e forma com que os pais vivenciaram a entrada na creche. Evidencia-se a importância de ações que promovam acolhimento à situação de separação pais-bebê na transição para a creche.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2014-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18201Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 No. 3 (2014): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 241-250Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 Núm. 3 (2014): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 241-250Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 30 No. 3 (2014): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 241-250Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 30 n. 3 (2014): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 241-2501806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18201/16698https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/18201/17221Martins, Gabriela Dal FornoBecker, Scheila Machado da SilveiraLeão, Lívia Caetano da SilvaLopes, Rita de Cássia SobreiraPiccinini, Cesar Augustoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-29T20:22:13Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/18201Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-29T20:22:13Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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