MORE ON METHODOLOGIES, STAGES, AND ANALOGIES:: A REPLY TO MACEDO

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: M. B. Biaggio, Angela
Data de Publicação: 2012
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Psicologia (Universidade de Brasília. Online)
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/16981
Resumo: This article constitutes a reply to Macedo's (1985) commentson my earlier article entitled " In defense of experimentation: Resortingto Piaget..." (Biaggio, 1985). Common viewpoints are mentionedand a reply to Macedo's objections is presented, stressing that an analogicalrelationship is not an equality relationship, and that methods are notarbitrary and may vary in degree of precision. The possibility thatmethods more advanced than the experimental may exist is discussedin the light of research on post-formal stages of cognitive development.
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spelling MORE ON METHODOLOGIES, STAGES, AND ANALOGIES:: A REPLY TO MACEDOAinda Sobre Metodologias, Estágios E Analogias:: Uma Resposta A MacedoThis article constitutes a reply to Macedo's (1985) commentson my earlier article entitled " In defense of experimentation: Resortingto Piaget..." (Biaggio, 1985). Common viewpoints are mentionedand a reply to Macedo's objections is presented, stressing that an analogicalrelationship is not an equality relationship, and that methods are notarbitrary and may vary in degree of precision. The possibility thatmethods more advanced than the experimental may exist is discussedin the light of research on post-formal stages of cognitive development.RESUMO - Este artigo constitui uma resposta aos comentários de Macedo (1985) a respeito de meu artigo anterior, intitulado "Em defesa da experimentação: recorrendo a Piaget..." (Biaggio, 1985). Pontos de vista comuns são mencionados e respostas às objeções são apresentadas, enfatizando-se que uma relação de analogia não é uma relação de igualdade, que os métodos não são arbitrários e podem variar em grau de precisão ou validade. A possibilidade de métodos que sejam mais avançados que o experimental é discutida à luz de pesquisas sobre estágios pós-formais de desenvolvimento cognitivo.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2012-05-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/16981Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 1 No. 3 (1985): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 249-252Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 1 Núm. 3 (1985): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 249-252Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 1 No. 3 (1985): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 249-252Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 1 n. 3 (1985): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 249-2521806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/16981/15290https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/16981/15466M. B. Biaggio, Angelainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-11T18:36:52Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/16981Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-11T18:36:52Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false
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