Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2010 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17423 |
Resumo: | This study investigated the acquisition of repeated shifts of simple discriminations (RSSD) in three infants. Animated images were presented on a touch sensitive screen. The procedure started off with a two-choice simple discrimination training (SD) with shifts in the stimulus function until all stimuli had functioned once as S+ and once as S-. Afterwards, all the three stimuli were presented in the same trial completing a RSSD cycle. Two of the infants learned the RSSD with the two”“choice procedure and one infant learned the SD with two stimuli. The replacement of the stimulus sets throughout the training, characterized as a multiple exemplar training, seems to have contributed to the infants’ engagement in the task as well as to the acquisition of the discriminations. |
id |
UNB-4_ca4fd4452a871e0465ab7b2cb2c7960e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17423 |
network_acronym_str |
UNB-4 |
network_name_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in InfantsDiscriminação Simples com Mudanças Sucessivas na Função dos Estímulos:: Aprendizagem em BebêsRepertórios simbólicosDiscriminação simplesDiscriminação condicionalBebêsSymbolic repertoireSimple discriminationConditional discriminationInfantsThis study investigated the acquisition of repeated shifts of simple discriminations (RSSD) in three infants. Animated images were presented on a touch sensitive screen. The procedure started off with a two-choice simple discrimination training (SD) with shifts in the stimulus function until all stimuli had functioned once as S+ and once as S-. Afterwards, all the three stimuli were presented in the same trial completing a RSSD cycle. Two of the infants learned the RSSD with the two”“choice procedure and one infant learned the SD with two stimuli. The replacement of the stimulus sets throughout the training, characterized as a multiple exemplar training, seems to have contributed to the infants’ engagement in the task as well as to the acquisition of the discriminations.Investigou-se em três bebês a aprendizagem de discriminações simples com mudanças sucessivas na função dos estímulos (DSMS). Figuras animadas foram apresentadas em uma tela sensível ao toque. O treino começou com uma discriminação simples (DS) com dois estímulos, com mudança na função dos estímulos, até que todos tivessem funcionado uma vez como S+ e outra como S-. Posteriormente, três estímulos foram apresentados na mesma tentativa, completando um ciclo de DSMS. Duas crianças aprenderam a DSMS com dois estímulos e uma, a DS com dois estímulos. A substituição dos conjuntos de estímulos durante o treino, caracterizada como um treino de múltiplos exemplares, parece ter favorecido a permanência das crianças na tarefa e a aprendizagem da mesma.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2010-02-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17423Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 25 No. 4: Psicologia: Teoria e Pesquisa; 569Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 25 Núm. 4: Psicologia: Teoria e Pesquisa; 569Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 25 No. 4: Psicologia: Teoria e Pesquisa; 569Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 25 n. 4: Psicologia: Teoria e Pesquisa; 5691806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17423/15936Neves Silva, Flávia TeresaAleves de Souza, Carlos Barbosainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-19T17:28:39Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17423Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-19T17:28:39Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants Discriminação Simples com Mudanças Sucessivas na Função dos Estímulos:: Aprendizagem em Bebês |
title |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants |
spellingShingle |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants Neves Silva, Flávia Teresa Repertórios simbólicos Discriminação simples Discriminação condicional Bebês Symbolic repertoire Simple discrimination Conditional discrimination Infants |
title_short |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants |
title_full |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants |
title_fullStr |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants |
title_full_unstemmed |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants |
title_sort |
Repeated Shifts of Simple Discrimination:: Learning in Infants |
author |
Neves Silva, Flávia Teresa |
author_facet |
Neves Silva, Flávia Teresa Aleves de Souza, Carlos Barbosa |
author_role |
author |
author2 |
Aleves de Souza, Carlos Barbosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Neves Silva, Flávia Teresa Aleves de Souza, Carlos Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Repertórios simbólicos Discriminação simples Discriminação condicional Bebês Symbolic repertoire Simple discrimination Conditional discrimination Infants |
topic |
Repertórios simbólicos Discriminação simples Discriminação condicional Bebês Symbolic repertoire Simple discrimination Conditional discrimination Infants |
description |
This study investigated the acquisition of repeated shifts of simple discriminations (RSSD) in three infants. Animated images were presented on a touch sensitive screen. The procedure started off with a two-choice simple discrimination training (SD) with shifts in the stimulus function until all stimuli had functioned once as S+ and once as S-. Afterwards, all the three stimuli were presented in the same trial completing a RSSD cycle. Two of the infants learned the RSSD with the two”“choice procedure and one infant learned the SD with two stimuli. The replacement of the stimulus sets throughout the training, characterized as a multiple exemplar training, seems to have contributed to the infants’ engagement in the task as well as to the acquisition of the discriminations. |
publishDate |
2010 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2010-02-09 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17423 |
url |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17423 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17423/15936 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília |
dc.source.none.fl_str_mv |
Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 25 No. 4: Psicologia: Teoria e Pesquisa; 569 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 25 Núm. 4: Psicologia: Teoria e Pesquisa; 569 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 25 No. 4: Psicologia: Teoria e Pesquisa; 569 Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 25 n. 4: Psicologia: Teoria e Pesquisa; 569 1806-3446 0102-3772 reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
instname_str |
Universidade de Brasília (UnB) |
instacron_str |
UNB |
institution |
UNB |
reponame_str |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
collection |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistaptp@gmail.com |
_version_ |
1800211711688441856 |