Early identification of attention and reading disorders in the classroom
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Data de Publicação: | 2013 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Psicologia (Universidade de Brasília. Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17604 |
Resumo: | In this his study the accuracy was investigated of collective pedagogical activities, based on phonological judgments by matching figures and figures to spoken words, to identify students at risk for reading and/or attention disorders. Forty-five second graders (mean age of 7 years, 29 males) were divided into two groups, a control group, without reading difficulties (n=32), and an at-risk group, with reading difficulties (n=13). The low-achievement on these collective activities, defined by scores more than 1.65 SD below the mean of the control group, presented good sensitivity (true positives) and specificity (true negatives) in the early identification of at risk students. |
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Early identification of attention and reading disorders in the classroomIdentificação precoce do risco para transtornos da atenção e aprendizagem: estudo pilotoPsicologia; AprendizagemDislexiaTranstornos de aprendizagemEducaçãoDyslexiaLearning disordersEducationIn this his study the accuracy was investigated of collective pedagogical activities, based on phonological judgments by matching figures and figures to spoken words, to identify students at risk for reading and/or attention disorders. Forty-five second graders (mean age of 7 years, 29 males) were divided into two groups, a control group, without reading difficulties (n=32), and an at-risk group, with reading difficulties (n=13). The low-achievement on these collective activities, defined by scores more than 1.65 SD below the mean of the control group, presented good sensitivity (true positives) and specificity (true negatives) in the early identification of at risk students.Este estudo testou a acurácia de atividades pedagógicas coletivas que não envolvem leitura, como julgamentos fonológicos a partir do pareamento entre figuras e de figuras com palavras faladas, em identificar escolares de risco para transtornos de atenção e/ou aprendizagem. Quarenta e cinco escolares do 2º ano (idade média de 7 anos, 29 do gênero masculino), foram divididos em grupo controle, sem dificuldade de leitura-escrita (n = 32), e grupo de risco, com dificuldade de leitura (n = 13). Os desempenhos nas atividades pedagógicas coletivas mais de 1,65 DP abaixo do grupo controle (escores acima do limite inferior do intervalo de confiança de 95%) apresentaram boa sensitividade (verdadeiros positivos) e especificidade (verdadeiros negativos) na identificação dos escolares do grupo de risco.Instituto de Psicologia - Universidade de Brasília2013-07-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17604Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 29 No. 2 (2013): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 167-176Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 29 Núm. 2 (2013): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 167-176Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 29 No. 2 (2013): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 167-176Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 29 n. 2 (2013): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 167-1761806-34460102-3772reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online)instname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17604/16116https://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/article/view/17604/16965Andrade, Olga ValériaAndrade, Paulo EstêvãoCapellini, Simone Aparecidainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-10-26T15:33:29Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/17604Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/revistaptp/oairevistaptp@gmail.com1806-34460102-3772opendoar:2018-10-26T15:33:29Psicologia (Universidade de Brasília. Online) - Universidade de Brasília (UnB)false |
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Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 29 No. 2 (2013): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 167-176 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 29 Núm. 2 (2013): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 167-176 Psicologia: Teoria e Pesquisa; Vol. 29 No. 2 (2013): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 167-176 Psicologia: Teoria e Pesquisa; v. 29 n. 2 (2013): Revista Psicologia: teoria e pesquisa; 167-176 1806-3446 0102-3772 reponame:Psicologia (Universidade de Brasília. Online) instname:Universidade de Brasília (UnB) instacron:UNB |
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