A MUNDIALIZAÇÃO DA CULTURA

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Belloni, Maria Luiza
Data de Publicação: 2022
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Sociedade e Estado
Texto Completo: https://periodicos.unb.br/index.php/sociedade/article/view/43820
Resumo: The text analyses the invasion of all the dimensions of social life by communication, a typical phenomenon of economic globalization and of the increasing technical growth of contemporary society. The principal consequences of these phenomena are the normalization of violence and the growth of a world youth culture, created by advertising and the cultural industry, aiming at provoking consumption and propagating elements of the culture of narcisism.
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spelling A MUNDIALIZAÇÃO DA CULTURA.The text analyses the invasion of all the dimensions of social life by communication, a typical phenomenon of economic globalization and of the increasing technical growth of contemporary society. The principal consequences of these phenomena are the normalization of violence and the growth of a world youth culture, created by advertising and the cultural industry, aiming at provoking consumption and propagating elements of the culture of narcisism.L’auter analyse l’invasion de toutcs les dimensions de la vie sociale par la communication, en tant que phénomène typique de la globalisation économiquc et de la technification des sociétés contcmporaines. Les conséqucnses les plus importantes de ces phénomènes sont la normalisation de la violence et l’apparition d’une culture mondialisée. Créce par la publicité et par l’industrie culturelie, cette culture s’adresse aux jeunes, cherchant à provoquer leur adhésion à la consommation et diffusant les valours de la “culture du narcissisme.”O texto apresenta uma análise da invasão de todas as esferas da vida social pela comunicação, enquanto fenômeno típico da globalização econômica e da crescente tecnificação das sociedades contemporâneas. As principais consequências destes fenômenos seriam a normalização da violência e o surgimento de uma cultura jovem mundializada, criada pela publicidade e pela indústria cultural visando sobretudo a provocar a adesão ao consumo e difundindo os valores da "cultura do narcisismo".Departamento de Sociologia - UnB/SOL2022-08-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.unb.br/index.php/sociedade/article/view/43820Sociedade e Estado; Vol. 9 No. 01 e 02 (1994): Sociologia da Cultura; 35-53Sociedade e Estado; Vol. 9 Núm. 01 e 02 (1994): Sociologia da Cultura; 35-53Sociedade e Estado; v. 9 n. 01 e 02 (1994): Sociologia da Cultura; 35-531980-54620102-6992reponame:Sociedade e Estadoinstname:Universidade de Brasília (UnB)instacron:UNBporhttps://periodicos.unb.br/index.php/sociedade/article/view/43820/33509Copyright (c) 2022 Revista Sociedade e Estadohttps://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/deed.eninfo:eu-repo/semantics/openAccessBelloni, Maria Luiza 2022-08-12T17:37:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/43820Revistahttps://periodicos.unb.br/index.php/sociedade/indexPUBhttps://periodicos.unb.br/index.php/sociedade/oaiportaldeperiodicos@bce.unb.br||revistasol@unb.br1980-54620102-6992opendoar:2022-08-12T17:37:17Sociedade e Estado - Universidade de Brasília (UnB)false
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