Electronic governance in public higher education institutions in Alagoas

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Santos, Dayvson Cassiano Lima dos
Data de Publicação: 2023
Outros Autores: dos Prazeres Leobino, Larissa Carla, Leão, Nilson Cibério de Araújo, Oliveira, Rodrigo Cesar Reis de
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Diversitas Journal
Texto Completo: https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2504
Resumo: This article aimed to analyze electronic governance in public Higher Education Institutions (HEIs) in Alagoas, particularly regarding the level of publicizing the information available on their websites. The electronic portals of the Federal University of Alagoas (Ufal) were analyzed; the Federal Institute of Alagoas (Ifal); from the University of the State of Alagoas (Uneal) and from the University of Health Sciences (Uncisal) regarding the electronic governance of their information made available to the public, using the methodology of Biderman and Puttomatti (2011), in which scores are established and a ranking among HEIs. The research results showed that federal HEIs have a higher level of electronic governance: Ufal has 95.80%, followed by Ifal, which has 86.70%, while state HEIs have a lower score in the analyzed index, which demonstrates the need to improve the detailing and availability of information on their websites, so that civil society can monitor the use of resources more effectively.
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spelling Electronic governance in public higher education institutions in Alagoas Governança eletrônica nas instituições de ensino superior públicas de AlagoasAdministração pública,gestão pública,informação públicaPublic administration, management, public informationPublic administrationmanagementpublic informationThis article aimed to analyze electronic governance in public Higher Education Institutions (HEIs) in Alagoas, particularly regarding the level of publicizing the information available on their websites. The electronic portals of the Federal University of Alagoas (Ufal) were analyzed; the Federal Institute of Alagoas (Ifal); from the University of the State of Alagoas (Uneal) and from the University of Health Sciences (Uncisal) regarding the electronic governance of their information made available to the public, using the methodology of Biderman and Puttomatti (2011), in which scores are established and a ranking among HEIs. The research results showed that federal HEIs have a higher level of electronic governance: Ufal has 95.80%, followed by Ifal, which has 86.70%, while state HEIs have a lower score in the analyzed index, which demonstrates the need to improve the detailing and availability of information on their websites, so that civil society can monitor the use of resources more effectively.O presente artigo teve como objetivo analisar a governança eletrônica nas Instituições de Ensino Superior (IES) públicas de Alagoas, particularmente quanto ao nível de publicização das informações disponibilizadas em seus sites. Foram analisados os portais eletrônicos da Universidade Federal de Alagoas (Ufal); do Instituto Federal de Alagoas (Ifal); da Universidade do Estado de Alagoas (Uneal) e da Universidade de Ciências da Saúde (Uncisal) no tocante à governança eletrônica de suas informações disponibilizadas ao público, utilizando a metodologia de Biderman e Puttomatti (2011), em que são estabelecidos pontuações e definido um ranking entre as IES. Os resultados da pesquisa demonstraram que as IES federais possuem maior nível de governança eletrônica: a Ufal apresenta 95,80%, seguida do Ifal, que apresenta 86,70%, enquanto as IES estaduais apresentam menor pontuação no índice analisado, o que demonstra a necessidade de aprimorar o detalhamento e a disponibilização das informações em seus sites, a fim de que a fiscalização na utilização dos recursos seja feita de forma mais eficaz pela sociedade civil.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2023-01-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/250410.48017/dj.v8i1.2504Diversitas Journal; Vol. 8 No. 1 (2023): Sociedade e ciência: um diálogo necessárioDiversitas Journal; Vol. 8 Núm. 1 (2023): Sociedade e ciência: um diálogo necessárioDiversitas Journal; v. 8 n. 1 (2023): Sociedade e ciência: um diálogo necessário2525-521510.48017/dj.v8i1reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALporhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2504/1997Copyright (c) 2022 Dayvson Cassiano Lima dos Santos, Larissa Carla dos Prazeres Leobino, Nilson Cibério de Araújo Leão, Rodrigo Cesar Reis de Oliveirahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSantos, Dayvson Cassiano Lima dos dos Prazeres Leobino, Larissa CarlaLeão, Nilson Cibério de Araújo Oliveira, Rodrigo Cesar Reis de 2023-04-01T21:05:40Zoai:ojs.diversitasjournal.com.br:article/2504Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-04-01T21:05:40Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false
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