Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2022 |
Outros Autores: | , , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Diversitas Journal |
Texto Completo: | https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2273 |
Resumo: | This article analyzes a new approach to some contents in the teaching of chemistry, relating them to the production of mental maps made of fabric. The production of mind maps aimed to provide students with a more understandable method to study some chemistry subjects, facilitating the teaching-learning process and stimulating the cognitive and creative part of these students. The study model of the project has as methodology the purposeful research, execution and development that took place in a state school in the city of Arapiraca-AL, by a student of the 1st year of high school. During the course of the project, it was observed a change in students' interest in relation to chemistry classes, they showed more interest in the disciplines precisely because of the creation and exposure of materials. The produced mind maps were stored in the school's science lab, allowing other students to access them. |
id |
UNEAL_3209354e957f3a2b0a4a3fbc7b639763 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.emnuvens.com.br:article/2273 |
network_acronym_str |
UNEAL |
network_name_str |
Diversitas Journal |
repository_id_str |
|
spelling |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de químicaMapas mentais; Ensino de química; Novas metodologiasMapas mentaisMental maps; chemistry teaching; New methodologies.This article analyzes a new approach to some contents in the teaching of chemistry, relating them to the production of mental maps made of fabric. The production of mind maps aimed to provide students with a more understandable method to study some chemistry subjects, facilitating the teaching-learning process and stimulating the cognitive and creative part of these students. The study model of the project has as methodology the purposeful research, execution and development that took place in a state school in the city of Arapiraca-AL, by a student of the 1st year of high school. During the course of the project, it was observed a change in students' interest in relation to chemistry classes, they showed more interest in the disciplines precisely because of the creation and exposure of materials. The produced mind maps were stored in the school's science lab, allowing other students to access them.Este artigo analisa uma nova abordagem para alguns conteúdos no ensino de química, relacionando estes com a produção de mapas mentais feitos em tecido. A produção dos mapas mentais teve como objetivo proporcionar aos alunos um método mais compreensível para se estudar alguns assuntos de química, facilitando o processo de ensino-aprendizagem e estimulando a parte cognitiva e criativa destes alunos. O modelo de estudo do projeto tem como metodologia a pesquisa propositiva, a execução e o desenvolvimento se deram em uma escola estadual da cidade de Arapiraca-AL, por uma aluna do 1º ano do ensino médio. Foi observado durante a finalização do projeto a mudança de interesse dos alunos em relações as aulas de química, mostraram mais interesse com os assuntos justamente por conta da criação e a exposição dos materiais. Os mapas mentais produzidos foram armazenados no laboratório de ciências da escola, possibilitando a outros alunos o acesso a eles.Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal2022-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/227310.48017/dj.v7i4.2273Diversitas Journal; v. 7 n. 4 (2022): A força do associativismo é sempre alternativa para o desenvolvimento2525-521510.48017/dj.v7i4reponame:Diversitas Journalinstname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)instacron:UNEALporhttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2273/1815Copyright (c) 2022 Débora Morgana Da Silva Marcos, Mayck Weverton da Silva Oliveira, Letícia Lopes de Almeida, Marcos Oliveira Rocha, Aldenir Feitosa dos Santos, James Alex da Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessDa Silva Marcos, Débora Morganada Silva Oliveira, Mayck Weverton de Almeida, Letícia LopesOliveira Rocha, Marcosdos Santos, Aldenir Feitosada Silva, James Alex2022-10-10T03:23:25Zoai:ojs.emnuvens.com.br:article/2273Revistahttps://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/indexPUBhttps://www.e-publicacoes.uerj.br/index.php/muralinternacional/oairevistadiversitasjournal@gmail.com2525-52152525-5215opendoar:2023-01-13T09:47:35.074583Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química |
title |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química |
spellingShingle |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química Da Silva Marcos, Débora Morgana Mapas mentais; Ensino de química; Novas metodologias Mapas mentais Mental maps; chemistry teaching; New methodologies. |
title_short |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química |
title_full |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química |
title_fullStr |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química |
title_full_unstemmed |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química |
title_sort |
Confecção de mapas mentais feitos em tecido como proposta inovadora no estudo de química |
author |
Da Silva Marcos, Débora Morgana |
author_facet |
Da Silva Marcos, Débora Morgana da Silva Oliveira, Mayck Weverton de Almeida, Letícia Lopes Oliveira Rocha, Marcos dos Santos, Aldenir Feitosa da Silva, James Alex |
author_role |
author |
author2 |
da Silva Oliveira, Mayck Weverton de Almeida, Letícia Lopes Oliveira Rocha, Marcos dos Santos, Aldenir Feitosa da Silva, James Alex |
author2_role |
author author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Da Silva Marcos, Débora Morgana da Silva Oliveira, Mayck Weverton de Almeida, Letícia Lopes Oliveira Rocha, Marcos dos Santos, Aldenir Feitosa da Silva, James Alex |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Mapas mentais; Ensino de química; Novas metodologias Mapas mentais Mental maps; chemistry teaching; New methodologies. |
topic |
Mapas mentais; Ensino de química; Novas metodologias Mapas mentais Mental maps; chemistry teaching; New methodologies. |
description |
This article analyzes a new approach to some contents in the teaching of chemistry, relating them to the production of mental maps made of fabric. The production of mind maps aimed to provide students with a more understandable method to study some chemistry subjects, facilitating the teaching-learning process and stimulating the cognitive and creative part of these students. The study model of the project has as methodology the purposeful research, execution and development that took place in a state school in the city of Arapiraca-AL, by a student of the 1st year of high school. During the course of the project, it was observed a change in students' interest in relation to chemistry classes, they showed more interest in the disciplines precisely because of the creation and exposure of materials. The produced mind maps were stored in the school's science lab, allowing other students to access them. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-07-08 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2273 10.48017/dj.v7i4.2273 |
url |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2273 |
identifier_str_mv |
10.48017/dj.v7i4.2273 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://diversitasjournal.com.br/diversitas_journal/article/view/2273/1815 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Alagoas - Eduneal |
dc.source.none.fl_str_mv |
Diversitas Journal; v. 7 n. 4 (2022): A força do associativismo é sempre alternativa para o desenvolvimento 2525-5215 10.48017/dj.v7i4 reponame:Diversitas Journal instname:Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) instacron:UNEAL |
instname_str |
Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) |
instacron_str |
UNEAL |
institution |
UNEAL |
reponame_str |
Diversitas Journal |
collection |
Diversitas Journal |
repository.name.fl_str_mv |
Diversitas Journal - Universidade Estadual de Alagoas (UNEAL) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadiversitasjournal@gmail.com |
_version_ |
1797051279727394816 |