The virtual queen

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Martinez, Vinício Carrilho
Data de Publicação: 2007
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Estudos de Sociologia
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/185
Resumo: This article can be briefly resumed as: the discussion about transversality in education necessarily has to include the idea of Netand the technological debate about the Internet, as a means, instrument and tool that express the idea of Net in its best. It reveals its political characteristic, as it is a democratic means par excelence – we all aremessage writers and not only message receivers – and its pedagogical characteristic too because not only the idea of Net but also of Internet indicate the collective construction of knowledge.
id UNESP-12_24ab74b5f51c16572a25803f910a5ce6
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/185
network_acronym_str UNESP-12
network_name_str Estudos de Sociologia
repository_id_str
spelling The virtual queenA rainha virtualKnowledgeNetPoliticsConhecimentoRedePolíticaThis article can be briefly resumed as: the discussion about transversality in education necessarily has to include the idea of Netand the technological debate about the Internet, as a means, instrument and tool that express the idea of Net in its best. It reveals its political characteristic, as it is a democratic means par excelence – we all aremessage writers and not only message receivers – and its pedagogical characteristic too because not only the idea of Net but also of Internet indicate the collective construction of knowledge.Em um breve período, o artigo pode ser assim resumido: o debate sobre a transversalidade na educação, necessariamente, deve incluir a idéia de rede e o debate tecnológico sobre a Internet: como meio, instrumento e ferramenta que melhor expressa a própria idéia de rede. O que revela seu caráter político, na medida em que é um meio democrático por excelência - somos todos produtores de mensagens e não meros receptores - e pedagógico; pois tanto a idéia de rede quanto, a Internet acenam para a construção coletiva do conhecimento.FCL-UNESP Laboratório Editorial2007-05-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/185Estudos de Sociologia; v. 6 n. 10 (2001)1982-47181414-0144reponame:Estudos de Sociologiainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/185/181Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessMartinez, Vinício Carrilho2021-05-12T13:45:12Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/185Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/estudosPUBhttp://seer.fclar.unesp.br/estudos/oaistraud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br1982-47181414-0144opendoar:2021-05-12T13:45:12Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv The virtual queen
A rainha virtual
title The virtual queen
spellingShingle The virtual queen
Martinez, Vinício Carrilho
Knowledge
Net
Politics
Conhecimento
Rede
Política
title_short The virtual queen
title_full The virtual queen
title_fullStr The virtual queen
title_full_unstemmed The virtual queen
title_sort The virtual queen
author Martinez, Vinício Carrilho
author_facet Martinez, Vinício Carrilho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Martinez, Vinício Carrilho
dc.subject.por.fl_str_mv Knowledge
Net
Politics
Conhecimento
Rede
Política
topic Knowledge
Net
Politics
Conhecimento
Rede
Política
description This article can be briefly resumed as: the discussion about transversality in education necessarily has to include the idea of Netand the technological debate about the Internet, as a means, instrument and tool that express the idea of Net in its best. It reveals its political characteristic, as it is a democratic means par excelence – we all aremessage writers and not only message receivers – and its pedagogical characteristic too because not only the idea of Net but also of Internet indicate the collective construction of knowledge.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-05-29
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/185
url https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/185
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/185/181
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv FCL-UNESP Laboratório Editorial
publisher.none.fl_str_mv FCL-UNESP Laboratório Editorial
dc.source.none.fl_str_mv Estudos de Sociologia; v. 6 n. 10 (2001)
1982-4718
1414-0144
reponame:Estudos de Sociologia
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Estudos de Sociologia
collection Estudos de Sociologia
repository.name.fl_str_mv Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv straud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br
_version_ 1788171028177879040