'Immaterial labour': Negri, Lazzarato and Hardt
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2007 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Estudos de Sociologia |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/414 |
Resumo: | Antonio Negri, Maurizio Lazzarato and Michael Hardt have been proposing for more than one decade a new theory for the interpretation of the transformations we are presently undergoing. According to them, today we see the total affirmation of a historical impulse that emmerged from the passage of a feudal Europe to a modern one, which is the 'motivation' for an 'ethical existence' which "transforms itself into love for the future time". Such historical tendency would be called today the 'immaterial labour', a complete and radical transformation of work and production. This text tries to explore and present with a critical approach the bulk of those authors' theory. |
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'Immaterial labour': Negri, Lazzarato and HardtTrabalho imaterial: Negri, Lazzarato e HardtLabourimmaterial labourmarxismTrabalhotrabalho imaterialmarxismoAntonio Negri, Maurizio Lazzarato and Michael Hardt have been proposing for more than one decade a new theory for the interpretation of the transformations we are presently undergoing. According to them, today we see the total affirmation of a historical impulse that emmerged from the passage of a feudal Europe to a modern one, which is the 'motivation' for an 'ethical existence' which "transforms itself into love for the future time". Such historical tendency would be called today the 'immaterial labour', a complete and radical transformation of work and production. This text tries to explore and present with a critical approach the bulk of those authors' theory.Antonio Negri, Maurizio Lazzarato e Michael Hardt propõem, há pelo menos uma década e meia, uma nova teoria para a interpretação das transformações que vivenciamos. Segundo eles, hoje se afirmaria em sua plena potência um impulso histórico surgido com a passagem da Europa feudal ao período moderno, que é a "motivação" por uma "vivência ética" que se "faz amor para o tempo por se constituir". Tal tendência histórica, hoje, se consubstanciaria no "trabalho imaterial", uma reformulação completa e radical do trabalho e da produção. Este texto procura expor criticamente o núcleo duro da nova teoria proposta por esses autores.FCL-UNESP Laboratório Editorial2007-11-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/414Estudos de Sociologia; v. 6 n. 11 (2001)1982-47181414-0144reponame:Estudos de Sociologiainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/estudos/article/view/414/1212Copyright (c) 2007 Estudos de Sociologiainfo:eu-repo/semantics/openAccessLessa, Sérgio2021-05-12T13:45:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/414Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/estudosPUBhttp://seer.fclar.unesp.br/estudos/oaistraud.fclar@unesp.br||estudosdesociologia@fclar.unesp.br||maria.jardim@unesp.br1982-47181414-0144opendoar:2021-05-12T13:45:17Estudos de Sociologia - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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