Math Operations and the Principle of Counting

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Guerra, Renato Borges
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Bolema: Boletim de Educação Matemática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/2103
Resumo: This article aims at developing an education proposal to teach fraction which has its relevance with respect to learners´ cognitive maturity. The work also aids teachers who are non-experts in Mathematics, but teach beginners. We base our efforts on Greek geometry, evoking the concept of counting to initiate beginners in operations with fractions. We consider the counting concept as primary knowledge in learners´ cognitive structure as far as number learning and calculation with fractions are concerned. Key-words: Counting Principle. Operations with Fractions. Rectangle Area.
id UNESP-14_901235e37a0df8d77e1bab0f5d8a0f8e
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2103
network_acronym_str UNESP-14
network_name_str Bolema: Boletim de Educação Matemática
repository_id_str
spelling Math Operations and the Principle of CountingAs Operações com Frações e o Princípio da ContagemThis article aims at developing an education proposal to teach fraction which has its relevance with respect to learners´ cognitive maturity. The work also aids teachers who are non-experts in Mathematics, but teach beginners. We base our efforts on Greek geometry, evoking the concept of counting to initiate beginners in operations with fractions. We consider the counting concept as primary knowledge in learners´ cognitive structure as far as number learning and calculation with fractions are concerned. Key-words: Counting Principle. Operations with Fractions. Rectangle Area.Este artigo tem como objetivo desenvolver uma proposta de ensino de operações entre frações cuja relevância está no respeito à maturidade cognitiva dos alunos, bem como subsidiar a prática docente de professores não-especialistas do conhecimento matemático, mas que ensinam Matemática nas séries iniciais. Para tanto, apoiados em pressupostos da geometria grega, evocamos o princípio da contagem para a iniciação dos aprendizes sobre as operações com frações, admitindo que este conceito se constitua um dos conhecimentos prévios de excelência que deve estar presente na estrutura cognitiva dos alunos das séries iniciais, comportando sua utilização para a aprendizagem de número e das operações com frações. Palavras-chave: Princípio da contagem. Operações com Frações. Área de Retângulo.UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas2008-12-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/2103Bolema: Boletim de Educação Matemática; v. 21 n. 31 (2008); 41-541980-44150103-636Xreponame:Bolema: Boletim de Educação Matemáticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/2103/1828Guerra, Renato Borgesinfo:eu-repo/semantics/openAccess2015-09-24T12:51:56Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2103Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/PUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/oaibolema.contato@gmail.com||romiarka@gmail.com1980-44150103-636Xopendoar:2015-09-24T12:51:56Bolema: Boletim de Educação Matemática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Math Operations and the Principle of Counting
As Operações com Frações e o Princípio da Contagem
title Math Operations and the Principle of Counting
spellingShingle Math Operations and the Principle of Counting
Guerra, Renato Borges
title_short Math Operations and the Principle of Counting
title_full Math Operations and the Principle of Counting
title_fullStr Math Operations and the Principle of Counting
title_full_unstemmed Math Operations and the Principle of Counting
title_sort Math Operations and the Principle of Counting
author Guerra, Renato Borges
author_facet Guerra, Renato Borges
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Guerra, Renato Borges
description This article aims at developing an education proposal to teach fraction which has its relevance with respect to learners´ cognitive maturity. The work also aids teachers who are non-experts in Mathematics, but teach beginners. We base our efforts on Greek geometry, evoking the concept of counting to initiate beginners in operations with fractions. We consider the counting concept as primary knowledge in learners´ cognitive structure as far as number learning and calculation with fractions are concerned. Key-words: Counting Principle. Operations with Fractions. Rectangle Area.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/2103
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/2103
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/bolema/article/view/2103/1828
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas
publisher.none.fl_str_mv UNESP - Campus de Rio Claro - Instituto de Geociências e Ciências Exatas
dc.source.none.fl_str_mv Bolema: Boletim de Educação Matemática; v. 21 n. 31 (2008); 41-54
1980-4415
0103-636X
reponame:Bolema: Boletim de Educação Matemática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Bolema: Boletim de Educação Matemática
collection Bolema: Boletim de Educação Matemática
repository.name.fl_str_mv Bolema: Boletim de Educação Matemática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bolema.contato@gmail.com||romiarka@gmail.com
_version_ 1800215873525383168