The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211 |
Resumo: | With the effectiveness of inclusive child education, the conditions necessary for children to fully develop are made available, as is the formation of a new generation, free of prejudgments over the other. In this context, through a case study, the present research had as general objective to investigate if the pedagogical work contributes to the inclusive education of a student with the Cri du Chat syndrome. For this, a semi-structured interview was performed with a pedagogue, from the municipal teaching network, in a city in the interior of São Paulo. The data were analyzed according to the content analysis. It is concluded that teacher training for inclusive education is still very precarious, which means that teachers are unable to act in order to ensure inclusion in the classroom. |
id |
UNESP-15_05e789fe022fac84a7e8ff25bdd7c09b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12211 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case studyLa concepción docente en una experiencia de educación infantil inclusiva: un estudio de casoA concepção docente em uma experiência de educação infantil inclusiva: um estudo de casoInclusive educationChild educationTeaching conceptions.Educación inclusivaEducación infantilConcepciones docentes.Educação inclusivaEducação infantilConcepções docentes.With the effectiveness of inclusive child education, the conditions necessary for children to fully develop are made available, as is the formation of a new generation, free of prejudgments over the other. In this context, through a case study, the present research had as general objective to investigate if the pedagogical work contributes to the inclusive education of a student with the Cri du Chat syndrome. For this, a semi-structured interview was performed with a pedagogue, from the municipal teaching network, in a city in the interior of São Paulo. The data were analyzed according to the content analysis. It is concluded that teacher training for inclusive education is still very precarious, which means that teachers are unable to act in order to ensure inclusion in the classroom. Con la efectividad de la educación infantil inclusiva, están disponibles las condiciones necesarias para que los niños se desarrollen integramente, así como ocurre la formación de una nueva generación, libre de preconceptos sobre el otro. En este contexto, atraves de un estudio de caso, la presente investigación tuvo como objetivo general investigar si el trabajo pedagógico contribuye a la educación inclusiva, de un alumno con el síndrome Cri du Chat. Para eso, fue realizada una entrevista semiestructurada con una pedagoga, de la red municipal de enseñanza, en una ciudad del interior paulista. Los datos obtenidos fueron analizados según el análisis de contenido. Y concluyó que una formación docente para la educación inclusiva es, aún, muy precaria, lo que hace que los docentes no logren actuar de forma que garantice la inclusión en el aula de clase.Com a efetividade da Educação Infantil inclusiva, são disponibilizadas as condições necessárias para que as crianças se desenvolvam integralmente, assim como ocorre a formação de uma nova geração, livre de preconceitos sobre o outro. Nesse contexto, através de um estudo de caso, a presente pesquisa teve como objetivo geral investigar se o trabalho pedagógico contribui para a educação inclusiva de um aluno com a síndrome Cri du Chat. Para isso, foi realizada uma entrevista semiestruturada com uma pedagoga da rede municipal de ensino, em uma cidade do interior paulista. Os dados obtidos foram analisados segundo a análise de conteúdo. É concluído que a formação docente para a educação inclusiva é, ainda, muito precária, o que faz com que os docentes não consigam atuar de forma a garantir a inclusão em sala de aula.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1221110.21723/riaee.v14iesp.1.12211Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 855-868Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 855-8681982-55872446-860610.21723/riaee.v14iesp.1reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211/8061https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211/8329https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211/8936Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSalto, Mariana PicchiCarneiro, Relma Urel Carbone2020-09-19T13:18:09Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12211Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-09-19T13:18:09Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study La concepción docente en una experiencia de educación infantil inclusiva: un estudio de caso A concepção docente em uma experiência de educação infantil inclusiva: um estudo de caso |
title |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study |
spellingShingle |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study Salto, Mariana Picchi Inclusive education Child education Teaching conceptions. Educación inclusiva Educación infantil Concepciones docentes. Educação inclusiva Educação infantil Concepções docentes. |
title_short |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study |
title_full |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study |
title_fullStr |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study |
title_full_unstemmed |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study |
title_sort |
The teaching conception in an inclusive child education experience: a case study |
author |
Salto, Mariana Picchi |
author_facet |
Salto, Mariana Picchi Carneiro, Relma Urel Carbone |
author_role |
author |
author2 |
Carneiro, Relma Urel Carbone |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Salto, Mariana Picchi Carneiro, Relma Urel Carbone |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Inclusive education Child education Teaching conceptions. Educación inclusiva Educación infantil Concepciones docentes. Educação inclusiva Educação infantil Concepções docentes. |
topic |
Inclusive education Child education Teaching conceptions. Educación inclusiva Educación infantil Concepciones docentes. Educação inclusiva Educação infantil Concepções docentes. |
description |
With the effectiveness of inclusive child education, the conditions necessary for children to fully develop are made available, as is the formation of a new generation, free of prejudgments over the other. In this context, through a case study, the present research had as general objective to investigate if the pedagogical work contributes to the inclusive education of a student with the Cri du Chat syndrome. For this, a semi-structured interview was performed with a pedagogue, from the municipal teaching network, in a city in the interior of São Paulo. The data were analyzed according to the content analysis. It is concluded that teacher training for inclusive education is still very precarious, which means that teachers are unable to act in order to ensure inclusion in the classroom. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211 10.21723/riaee.v14iesp.1.12211 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v14iesp.1.12211 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211/8061 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211/8329 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12211/8936 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 855-868 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v .14, n. esp. 1, abr. - Dossiê Inclusão e Educação Infantil; 855-868 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v14iesp.1 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215857173889024 |