Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Medina, Patrícia
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Pereira, Maria Leda Melo Lustosa, Feijo de Paiva, José Eudacy
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113
Resumo: It is a systematic review of the literature, in order to check how the ideas of interdisciplinarity formulated by the Portuguese epistemology Olga Pombo been presented in doctoral theses published in the catalog of theses and dissertations the Coordination of Improvement of Higher Level Personnel (CAPES), during the period from 2015 to 2017, The corpus was formed 28 theses, being eleven in eight Education in information science and the other in the areas of health, development and the environment. In this study it was found that the interdisciplinarity portrayed corroborates the concept advocated by the author in relation to “manifestation of epistemological transformation underway".
id UNESP-15_06533c4129eaff5ae4fcef1c09d043e4
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12113
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review studyEstudio de la ciencia de la educación basada en la interdisciplinariedad por Olga Paloma: un estudio de revisiónEstudo da ciência da educação fundamentada na interdisciplinaridade por Olga Pombo: um estudo de revisãoInterdisciplinarityOlga PomboIntegration of knowledge.InterdisciplinariedadOlga PomboIntegración de los conocimientos.InterdisciplinaridadeOlga PomboIntegração de saberes.It is a systematic review of the literature, in order to check how the ideas of interdisciplinarity formulated by the Portuguese epistemology Olga Pombo been presented in doctoral theses published in the catalog of theses and dissertations the Coordination of Improvement of Higher Level Personnel (CAPES), during the period from 2015 to 2017, The corpus was formed 28 theses, being eleven in eight Education in information science and the other in the areas of health, development and the environment. In this study it was found that the interdisciplinarity portrayed corroborates the concept advocated by the author in relation to “manifestation of epistemological transformation underway".Es una revisión sistemática de la literatura, con el fin de comprobar cómo las ideas de la interdisciplinariedad formulan por la epistemóloga Portugués Olga Pombo presentar las tesis doctorales publicadas en el catálogo de tesis y disertaciones el Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), durante el período 2015-2017. El corpus fue formadas 28 tesis, siendo once en ocho educación en Ciencias de la información y la otra en las áreas de salud, el desarrollo y el medio ambiente. En este estudio se encontró que la interdisciplinariedad retratada corrobora el concepto defendido por el autor en relación con “manifestación de transformación epistemológica en marcha".Trata-se de revisão sistemática da literatura, com objetivo de verificar como as ideias de interdisciplinaridade formuladas pela epistemóloga portuguesa Olga Pombo apresentam-se nas teses de doutorado publicadas no catálogo de teses e dissertações da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), no período de 2015 a 2017. O corpus final foi formado de 28 teses, sendo onze em Educação, oito em Ciência da Informação e as demais nas áreas de Saúde, Desenvolvimento e Meio Ambiente. Neste estudo verificou-se que a interdisciplinaridade retratada corrobora o conceito defendido pela autora em relação a “manifestação de transformação epistemológica em curso”.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-09-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão sistemática de conteúdoapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1211310.21723/riaee.v14i4.12113Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2287-2300Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2287-23001982-55872446-860610.21723/riaee.v14i4reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/8771https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/9539https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/9706Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedina, PatríciaPereira, Maria Leda Melo LustosaFeijo de Paiva, José Eudacy2020-10-01T16:01:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12113Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-10-01T16:01:17Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
Estudio de la ciencia de la educación basada en la interdisciplinariedad por Olga Paloma: un estudio de revisión
Estudo da ciência da educação fundamentada na interdisciplinaridade por Olga Pombo: um estudo de revisão
title Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
spellingShingle Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
Medina, Patrícia
Interdisciplinarity
Olga Pombo
Integration of knowledge.
Interdisciplinariedad
Olga Pombo
Integración de los conocimientos.
Interdisciplinaridade
Olga Pombo
Integração de saberes.
title_short Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
title_full Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
title_fullStr Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
title_full_unstemmed Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
title_sort Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
author Medina, Patrícia
author_facet Medina, Patrícia
Pereira, Maria Leda Melo Lustosa
Feijo de Paiva, José Eudacy
author_role author
author2 Pereira, Maria Leda Melo Lustosa
Feijo de Paiva, José Eudacy
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Medina, Patrícia
Pereira, Maria Leda Melo Lustosa
Feijo de Paiva, José Eudacy
dc.subject.por.fl_str_mv Interdisciplinarity
Olga Pombo
Integration of knowledge.
Interdisciplinariedad
Olga Pombo
Integración de los conocimientos.
Interdisciplinaridade
Olga Pombo
Integração de saberes.
topic Interdisciplinarity
Olga Pombo
Integration of knowledge.
Interdisciplinariedad
Olga Pombo
Integración de los conocimientos.
Interdisciplinaridade
Olga Pombo
Integração de saberes.
description It is a systematic review of the literature, in order to check how the ideas of interdisciplinarity formulated by the Portuguese epistemology Olga Pombo been presented in doctoral theses published in the catalog of theses and dissertations the Coordination of Improvement of Higher Level Personnel (CAPES), during the period from 2015 to 2017, The corpus was formed 28 theses, being eleven in eight Education in information science and the other in the areas of health, development and the environment. In this study it was found that the interdisciplinarity portrayed corroborates the concept advocated by the author in relation to “manifestation of epistemological transformation underway".
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Revisão sistemática de conteúdo
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113
10.21723/riaee.v14i4.12113
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v14i4.12113
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/8771
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/9539
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/9706
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2287-2300
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2287-2300
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v14i4
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215857122508800