Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113 |
Resumo: | It is a systematic review of the literature, in order to check how the ideas of interdisciplinarity formulated by the Portuguese epistemology Olga Pombo been presented in doctoral theses published in the catalog of theses and dissertations the Coordination of Improvement of Higher Level Personnel (CAPES), during the period from 2015 to 2017, The corpus was formed 28 theses, being eleven in eight Education in information science and the other in the areas of health, development and the environment. In this study it was found that the interdisciplinarity portrayed corroborates the concept advocated by the author in relation to “manifestation of epistemological transformation underway". |
id |
UNESP-15_06533c4129eaff5ae4fcef1c09d043e4 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12113 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review studyEstudio de la ciencia de la educación basada en la interdisciplinariedad por Olga Paloma: un estudio de revisiónEstudo da ciência da educação fundamentada na interdisciplinaridade por Olga Pombo: um estudo de revisãoInterdisciplinarityOlga PomboIntegration of knowledge.InterdisciplinariedadOlga PomboIntegración de los conocimientos.InterdisciplinaridadeOlga PomboIntegração de saberes.It is a systematic review of the literature, in order to check how the ideas of interdisciplinarity formulated by the Portuguese epistemology Olga Pombo been presented in doctoral theses published in the catalog of theses and dissertations the Coordination of Improvement of Higher Level Personnel (CAPES), during the period from 2015 to 2017, The corpus was formed 28 theses, being eleven in eight Education in information science and the other in the areas of health, development and the environment. In this study it was found that the interdisciplinarity portrayed corroborates the concept advocated by the author in relation to “manifestation of epistemological transformation underway".Es una revisión sistemática de la literatura, con el fin de comprobar cómo las ideas de la interdisciplinariedad formulan por la epistemóloga Portugués Olga Pombo presentar las tesis doctorales publicadas en el catálogo de tesis y disertaciones el Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), durante el período 2015-2017. El corpus fue formadas 28 tesis, siendo once en ocho educación en Ciencias de la información y la otra en las áreas de salud, el desarrollo y el medio ambiente. En este estudio se encontró que la interdisciplinariedad retratada corrobora el concepto defendido por el autor en relación con “manifestación de transformación epistemológica en marcha".Trata-se de revisão sistemática da literatura, com objetivo de verificar como as ideias de interdisciplinaridade formuladas pela epistemóloga portuguesa Olga Pombo apresentam-se nas teses de doutorado publicadas no catálogo de teses e dissertações da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES), no período de 2015 a 2017. O corpus final foi formado de 28 teses, sendo onze em Educação, oito em Ciência da Informação e as demais nas áreas de Saúde, Desenvolvimento e Meio Ambiente. Neste estudo verificou-se que a interdisciplinaridade retratada corrobora o conceito defendido pela autora em relação a “manifestação de transformação epistemológica em curso”.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-09-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionRevisão sistemática de conteúdoapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1211310.21723/riaee.v14i4.12113Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2287-2300Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2287-23001982-55872446-860610.21723/riaee.v14i4reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/8771https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/9539https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/9706Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMedina, PatríciaPereira, Maria Leda Melo LustosaFeijo de Paiva, José Eudacy2020-10-01T16:01:17Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12113Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-10-01T16:01:17Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study Estudio de la ciencia de la educación basada en la interdisciplinariedad por Olga Paloma: un estudio de revisión Estudo da ciência da educação fundamentada na interdisciplinaridade por Olga Pombo: um estudo de revisão |
title |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study |
spellingShingle |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study Medina, Patrícia Interdisciplinarity Olga Pombo Integration of knowledge. Interdisciplinariedad Olga Pombo Integración de los conocimientos. Interdisciplinaridade Olga Pombo Integração de saberes. |
title_short |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study |
title_full |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study |
title_fullStr |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study |
title_full_unstemmed |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study |
title_sort |
Study of the science of education based on interdisciplinarity by olga pombo: a review study |
author |
Medina, Patrícia |
author_facet |
Medina, Patrícia Pereira, Maria Leda Melo Lustosa Feijo de Paiva, José Eudacy |
author_role |
author |
author2 |
Pereira, Maria Leda Melo Lustosa Feijo de Paiva, José Eudacy |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Medina, Patrícia Pereira, Maria Leda Melo Lustosa Feijo de Paiva, José Eudacy |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Interdisciplinarity Olga Pombo Integration of knowledge. Interdisciplinariedad Olga Pombo Integración de los conocimientos. Interdisciplinaridade Olga Pombo Integração de saberes. |
topic |
Interdisciplinarity Olga Pombo Integration of knowledge. Interdisciplinariedad Olga Pombo Integración de los conocimientos. Interdisciplinaridade Olga Pombo Integração de saberes. |
description |
It is a systematic review of the literature, in order to check how the ideas of interdisciplinarity formulated by the Portuguese epistemology Olga Pombo been presented in doctoral theses published in the catalog of theses and dissertations the Coordination of Improvement of Higher Level Personnel (CAPES), during the period from 2015 to 2017, The corpus was formed 28 theses, being eleven in eight Education in information science and the other in the areas of health, development and the environment. In this study it was found that the interdisciplinarity portrayed corroborates the concept advocated by the author in relation to “manifestation of epistemological transformation underway". |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Revisão sistemática de conteúdo |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113 10.21723/riaee.v14i4.12113 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v14i4.12113 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/8771 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/9539 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12113/9706 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2287-2300 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2287-2300 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v14i4 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215857122508800 |