Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Szezecinski, Antonio Filipe Maciel
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Felicetti, Vera Lucia, Spicer Escalante, Maria Luisa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231
Resumo: This article is a result of a teaching experience done in a state school of Porto Alegre. The objective of this experience was analyzing the possibility of an English teaching practice, based on the storytelling applied in the storytelling time that is linked to the school’s library. For this purpose, it was selected as a story to be told and worked in an elementary school’s 5th-grade classroom, the novel Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, by J.K. Rowling, due to the richness of vocabulary and by the imaginary teased on its reader with its text. From this experience provided by the Storytelling time applied into the English Language, it could be perceived the students’ engagement with the story, the words association present in the story with the ones found on their daily routine, what had provided a corrected learning of the pronunciation of keywords which had been studied.
id UNESP-15_246ca902fcc3a94cc82605e3f766d6de
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12231
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s StoneMagia más allá de las palabras: Una experiencia de enseñanza de narración de historias en la lengua inglesa con Harry Potter and The Sorcerer’s Stone, de J.K. RowlingMagia além das palavras: Uma experiência de ensino de contação de histórias em língua inglesa com Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, de J.K. RowlingTeaching and learningStorytellingEnglish Language.Enseñanza e aprendizajeNarración de historiasLengua Inglesa.Ensino e aprendizagemContação de históriasLíngua Inglesa.This article is a result of a teaching experience done in a state school of Porto Alegre. The objective of this experience was analyzing the possibility of an English teaching practice, based on the storytelling applied in the storytelling time that is linked to the school’s library. For this purpose, it was selected as a story to be told and worked in an elementary school’s 5th-grade classroom, the novel Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, by J.K. Rowling, due to the richness of vocabulary and by the imaginary teased on its reader with its text. From this experience provided by the Storytelling time applied into the English Language, it could be perceived the students’ engagement with the story, the words association present in the story with the ones found on their daily routine, what had provided a corrected learning of the pronunciation of keywords which had been studied.El presente artículo es resultado de una experiencia de enseñanza realizada en una escuela estadual de Porto Alegre. El objetivo de esta experiencia fue analizar la posibilidad que una práctica de enseñanza de Inglés, basado en la narración de historias realizado en la hora del cuento que es vinculada a la biblioteca de la escuela. Para estos fines, fue seleccionado como historia a ser narrada y trabajada en un grupo de quinto año de la escuela primaria, el libro Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, de J.K. Rowling, debido a la riqueza del vocabulario y pelo imaginario provocado en sus lectores con su texto. A partir de la experiencia proporcionada pela Hora del Cuento realizada en Lengua Inglesa, se puede ver la participación de los alumnos con la historia, la asociación de palabras presentas en la historia con las encontradas en su día a día, o que proporciono la aprendizaje correcta de la pronuncia de las palabras clave trabajadas.O presente artigo é resultado de uma experiência de ensino realizada em uma escola estadual de Porto Alegre. O objetivo desta experiência foi analisar a possibilidade de uma prática de ensino de Inglês baseada na contação de histórias, ministrada na hora do conto, que é vinculada à biblioteca da escola. Para tanto, foi selecionado como história a ser contada e trabalhada em uma turma de 5º ano do Ensino Fundamental o livro Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, de J. K. Rowling, devido à riqueza de vocabulário e pelo imaginário provocado em seus leitores com seu texto. A partir da experiência proporcionada pela Hora do Conto ministrada em Língua Inglesa, pôde-se perceber o envolvimento dos alunos com a história, a associação de palavras presentes na história com as encontradas no dia a dia deles, o que proporcionou a aprendizagem correta da pronúncia das palavras-chave trabalhadas.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-09-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1223110.21723/riaee.v14i4.12231Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2398-2414Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2398-24141982-55872446-860610.21723/riaee.v14i4reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231/8779https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231/9545https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231/9713Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessSzezecinski, Antonio Filipe MacielFelicetti, Vera LuciaSpicer Escalante, Maria Luisa2020-10-01T16:06:33Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12231Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-10-01T16:06:33Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone
Magia más allá de las palabras: Una experiencia de enseñanza de narración de historias en la lengua inglesa con Harry Potter and The Sorcerer’s Stone, de J.K. Rowling
Magia além das palavras: Uma experiência de ensino de contação de histórias em língua inglesa com Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, de J.K. Rowling
title Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone
spellingShingle Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone
Szezecinski, Antonio Filipe Maciel
Teaching and learning
Storytelling
English Language.
Enseñanza e aprendizaje
Narración de historias
Lengua Inglesa.
Ensino e aprendizagem
Contação de histórias
Língua Inglesa.
title_short Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone
title_full Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone
title_fullStr Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone
title_full_unstemmed Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone
title_sort Magic beyond words: A teaching experience of english language storytelling with J.K. Rowling’s Harry Potter and The Sorcerer’s Stone
author Szezecinski, Antonio Filipe Maciel
author_facet Szezecinski, Antonio Filipe Maciel
Felicetti, Vera Lucia
Spicer Escalante, Maria Luisa
author_role author
author2 Felicetti, Vera Lucia
Spicer Escalante, Maria Luisa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Szezecinski, Antonio Filipe Maciel
Felicetti, Vera Lucia
Spicer Escalante, Maria Luisa
dc.subject.por.fl_str_mv Teaching and learning
Storytelling
English Language.
Enseñanza e aprendizaje
Narración de historias
Lengua Inglesa.
Ensino e aprendizagem
Contação de histórias
Língua Inglesa.
topic Teaching and learning
Storytelling
English Language.
Enseñanza e aprendizaje
Narración de historias
Lengua Inglesa.
Ensino e aprendizagem
Contação de histórias
Língua Inglesa.
description This article is a result of a teaching experience done in a state school of Porto Alegre. The objective of this experience was analyzing the possibility of an English teaching practice, based on the storytelling applied in the storytelling time that is linked to the school’s library. For this purpose, it was selected as a story to be told and worked in an elementary school’s 5th-grade classroom, the novel Harry Potter and the Sorcerer’s Stone, by J.K. Rowling, due to the richness of vocabulary and by the imaginary teased on its reader with its text. From this experience provided by the Storytelling time applied into the English Language, it could be perceived the students’ engagement with the story, the words association present in the story with the ones found on their daily routine, what had provided a corrected learning of the pronunciation of keywords which had been studied.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-09-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231
10.21723/riaee.v14i4.12231
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v14i4.12231
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231/8779
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231/9545
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12231/9713
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
text/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2398-2414
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2398-2414
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v14i4
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1788171046443024384