The art of living together
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12368 |
Resumo: | In this review, we discuss the discrimination experienced in society. It is understood that discrimination generates lack of equality and denial of recognition. What do we have in common? We are different, yet equal. The French approach conceptualizes positive discrimination as all policies and devices that aim to establish equity, compensating for inequalities based on quotas, targeting a specific population, establishing rules for the benefit of certain groups. Corroborating in this aspect, we reflected on the paradox between the equity and the merit, because to believe in the equality of opportunity by the merit, makes the individual feel discriminated. The school emerges as an open, inclusive, welcoming space where students learn to live together. |
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The art of living togetherEl art de vivir juntosA arte de viver juntoDiscrimination. Positive Action PolicyAffirmative Policy. Equality. Recognition. François Dubet.DiscriminaciónPolítica de acción positivaIgualdadReconocimientoFrançois Dubet.DiscriminaçãoPolítica de ação afirmativaIgualdadeReconhecimentoFrançois Dubet.In this review, we discuss the discrimination experienced in society. It is understood that discrimination generates lack of equality and denial of recognition. What do we have in common? We are different, yet equal. The French approach conceptualizes positive discrimination as all policies and devices that aim to establish equity, compensating for inequalities based on quotas, targeting a specific population, establishing rules for the benefit of certain groups. Corroborating in this aspect, we reflected on the paradox between the equity and the merit, because to believe in the equality of opportunity by the merit, makes the individual feel discriminated. The school emerges as an open, inclusive, welcoming space where students learn to live together.En esta reseña, se discute sobre las discriminaciones vivenciadas en la sociedad. Se entiende que las discriminaciones generan la ausencia de igualdad y la negación del reconocimiento. ¿Qué tenemos en común? Somos diferentes, sin embargo, iguales. Se concibe la "discriminación positiva a la francesa" como todas las políticas y los dispositivos que buscan establecer la equidad, compensando desigualdades a partir de cuotas, teniendo como objetivo una población específica, instaurando reglas para el beneficio de determinados grupos. Corroborando ese aspecto, se reflexiona sobre la paradoja entre la equidad y el mérito, pues creer en la igualdad de oportunidades por el mérito hace que el individuo se sienta discriminado. La escuela surge como un espacio abierto, inclusivo, acogedor, donde los estudiantes aprenden a vivir juntos.Nessa resenha, discute-se sobre as discriminações vivenciadas em sociedade. Compreende-se que as discriminações geram a ausência de igualdade e a negação de reconhecimento. O que temos em comum? Somos diferentes, contudo iguais. Conceitua-se a discriminação positiva à francesa como políticas e dispositivos que visam estabelecer a equidade, compensando desigualdades a partir de cotas, tendo como alvo uma população específica, instaurando regras para o benefício de determinados grupos. Corroborando nesse aspecto, reflete-se sobre o paradoxo entre a equidade e o mérito, pois acreditar na igualdade de oportunidade pelo mérito, faz com que o indivíduo se sinta discriminado. A escola surge como um espaço aberto, inclusivo, acolhedor, onde os estudantes aprendem a viver em conjunto.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-10-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionresenha de livro em francêsapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1236810.21723/riaee.v14i3.12368Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 1245-1252Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 3, jul./set.; 1245-12521982-55872446-860610.21723/riaee.v14i3reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12368/8260https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12368/8566https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/12368/9047Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessDamasco, Denise Gisele de Britto2020-08-31T13:22:44Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/12368Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-08-31T13:22:44Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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