Photography in education research

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Egas, Olga Maria Botelho
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
spa
Título da fonte: Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871
Resumo: This article presents photography as a fundamental artistic procedure for the construction of contemporary visuality and its implications in the classroom. It also discusses how photographic images make visible the problems related to teaching and learning. It discusses uses and main visual structures of the Photography-Based Research Methodologies, proposed by Ricardo Marin Viadel and Joaquín Roldán (2012). The visual knowledge produced in this research allows new ways of contemplating and exposing educational phenomena.
id UNESP-15_560292069597bb7cbb850161ac5057eb
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10871
network_acronym_str UNESP-15
network_name_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository_id_str
spelling Photography in education researchLa fotografía en la investigación en educaciónA Fotografia na pesquisa em EducaçãoPhotographyArtistic research methodologies based on photographyTeacher trainingFotografíaMetodologías artísticas de investigación basadas en la fotografíaFormación docenteFotografiaMetodologias artísticas de pesquisa baseadas na fotografiaFormação docenteThis article presents photography as a fundamental artistic procedure for the construction of contemporary visuality and its implications in the classroom. It also discusses how photographic images make visible the problems related to teaching and learning. It discusses uses and main visual structures of the Photography-Based Research Methodologies, proposed by Ricardo Marin Viadel and Joaquín Roldán (2012). The visual knowledge produced in this research allows new ways of contemplating and exposing educational phenomena.Este artículo presenta la fotografía como procedimiento artístico fundamental para la construcción de la visualidad contemporánea y sus implicaciones en el aula. También discute cómo las imágenes fotográficas hacen visibles los problemas relacionados con la enseñanza y el aprendizaje. Discurre sobre usos y principales estructuras visuales de las Metodologías Artísticas de Investigación basadas en la fotografía, propuestas por Ricardo Marin Viadel y Joaquín Roldán (2012). El conocimiento visual producido en esta investigación posibilita nuevos modos de contemplar y exponer los fenómenos educativos.Este artigo apresenta a fotografia como procedimento artístico fundamental para a construção da visualidade contemporânea e suas implicações em sala de aula.  Discute ainda como as imagens fotográficas tornam visíveis os problemas relacionados ao ensino e à aprendizagem. Discorre sobre usos e principais estruturas visuais das Metodologias Artísticas de Pesquisa baseadas na fotografia, propostas por Ricardo Marin Viadel e Joaquín Roldán (2012). O conhecimento visual produzido nessa pesquisa possibilita novos modos de contemplar e expor os fenômenos educativos.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2018-07-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfapplication/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1087110.21723/riaee.v13.n3.2018.10871Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.3, jul./set. (2018); 953-966Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.3, jul./set. (2018); 953-9661982-55872446-860610.21723/riaee.v13.n3.2018reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871/7486https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871/7487https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871/7546Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessEgas, Olga Maria Botelho2018-09-10T22:33:51Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/10871Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2018-09-10T22:33:51Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Photography in education research
La fotografía en la investigación en educación
A Fotografia na pesquisa em Educação
title Photography in education research
spellingShingle Photography in education research
Egas, Olga Maria Botelho
Photography
Artistic research methodologies based on photography
Teacher training
Fotografía
Metodologías artísticas de investigación basadas en la fotografía
Formación docente
Fotografia
Metodologias artísticas de pesquisa baseadas na fotografia
Formação docente
title_short Photography in education research
title_full Photography in education research
title_fullStr Photography in education research
title_full_unstemmed Photography in education research
title_sort Photography in education research
author Egas, Olga Maria Botelho
author_facet Egas, Olga Maria Botelho
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Egas, Olga Maria Botelho
dc.subject.por.fl_str_mv Photography
Artistic research methodologies based on photography
Teacher training
Fotografía
Metodologías artísticas de investigación basadas en la fotografía
Formación docente
Fotografia
Metodologias artísticas de pesquisa baseadas na fotografia
Formação docente
topic Photography
Artistic research methodologies based on photography
Teacher training
Fotografía
Metodologías artísticas de investigación basadas en la fotografía
Formación docente
Fotografia
Metodologias artísticas de pesquisa baseadas na fotografia
Formação docente
description This article presents photography as a fundamental artistic procedure for the construction of contemporary visuality and its implications in the classroom. It also discusses how photographic images make visible the problems related to teaching and learning. It discusses uses and main visual structures of the Photography-Based Research Methodologies, proposed by Ricardo Marin Viadel and Joaquín Roldán (2012). The visual knowledge produced in this research allows new ways of contemplating and exposing educational phenomena.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-07-03
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871
10.21723/riaee.v13.n3.2018.10871
url https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871
identifier_str_mv 10.21723/riaee.v13.n3.2018.10871
dc.language.iso.fl_str_mv por
spa
language por
spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871/7486
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871/7487
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/10871/7546
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2018 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
publisher.none.fl_str_mv Faculdade de Ciências e Letras/Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.13, n.3, jul./set. (2018); 953-966
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.13, n.3, jul./set. (2018); 953-966
1982-5587
2446-8606
10.21723/riaee.v13.n3.2018
reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
collection Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)
repository.name.fl_str_mv Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com
_version_ 1800215856091758592