Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por spa |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496 |
Resumo: | The aim of study was to analyze the students' perception of Physiotherapy course, based on the use of didactic scripts in practical classes of Neuroanatomy discipline. It was of qualitative type, through an experience report, in which the content analysis of discourses of participants was carried out. It was possible to observe that scripts facilitated their comprehension of concept of curricular component worked here, as well as presented like guiding method in learning process and were dynamic and facilitators in the apprehension of contents studied. Thus, we infer that use of didactic scripts, in practical classes of Neuroanatomy discipline, contribute in teaching-learning process, making student active in construction of his knowledge. |
id |
UNESP-15_9f175f1d24363b271956d32f64517631 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11496 |
network_acronym_str |
UNESP-15 |
network_name_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomyPercepción de discentes frente al uso de roteiros de estudio en clases prácticas de anatomía humana y neuroanatomíaPercepção de discentes frente ao uso de roteiros de estudo em aulas práticas de neuroanatomiaAnatomyManualLearningTeachingPhysiotherapy.AnatomíaManualAprendizajeEnseñanzaFisioterapia.AnatomiaManualAprendizagemEnsinoFisioterapia.The aim of study was to analyze the students' perception of Physiotherapy course, based on the use of didactic scripts in practical classes of Neuroanatomy discipline. It was of qualitative type, through an experience report, in which the content analysis of discourses of participants was carried out. It was possible to observe that scripts facilitated their comprehension of concept of curricular component worked here, as well as presented like guiding method in learning process and were dynamic and facilitators in the apprehension of contents studied. Thus, we infer that use of didactic scripts, in practical classes of Neuroanatomy discipline, contribute in teaching-learning process, making student active in construction of his knowledge.El objetivo del estudio fue analizar la percepción de discentes, del curso de Fisioterapia, frente al uso de manuales didácticos en clases prácticas de la disciplina de Neuroanatomía. Este fue del tipo cualitativo, a través de relato de experiencia, en el cual se realizó el análisis de contenido de los discursos de los partícipes. Se pudo observar que los manuales les facilitaron la comprensión del concepto del componente curricular aquí trabajado, así como se presentó como un método orientador en el proceso de aprendizaje y fueron dinámicos y facilitadores en la aprehensión de los contenidos estudiados. Así, inferimos que el uso de manuales didácticos, en clases prácticas de la disciplina de neuroanatomía, contribuyen en el proceso de enseñanza-aprendizaje, haciendo el discente activo en la construcción de su conocimiento.O objetivo do estudo foi analisar a percepção de discentes do curso de fisioterapia, a partir do uso de roteiros didáticos em aulas práticas da disciplina de Neuroanatomia. Este foi do tipo qualitativo, através de relato de experiência, no qual realizou-se a análise de conteúdo dos discursos dos partícipes. Foi possível observar que os roteiros lhes facilitaram a compreensão do conceito do componente curricular aqui trabalhado, bem como se apresentou como um método norteador no processo de aprendizagem e foram dinâmicos e facilitadores na apreensão dos conteúdos estudados. Assim, inferimos que o uso de roteiros didáticos em aulas práticas da disciplina de neuroanatomia contribui no processo de ensino-aprendizagem, tornando o discente ativo na construção de seu conhecimento.Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2019-09-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/xmlhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/1149610.21723/riaee.v14i3.11496Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2244-2259Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2244-22591982-55872446-860610.21723/riaee.v14i4reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporspahttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496/8767https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496/9537https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496/9703Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessMenezes, Cristiane Torres GuimarãesSilva Júnior, Edivaldo XavierCerqueira, Gilberto Santos2020-10-01T15:58:36Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11496Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2020-10-01T15:58:36Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy Percepción de discentes frente al uso de roteiros de estudio en clases prácticas de anatomía humana y neuroanatomía Percepção de discentes frente ao uso de roteiros de estudo em aulas práticas de neuroanatomia |
title |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy |
spellingShingle |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy Menezes, Cristiane Torres Guimarães Anatomy Manual Learning Teaching Physiotherapy. Anatomía Manual Aprendizaje Enseñanza Fisioterapia. Anatomia Manual Aprendizagem Ensino Fisioterapia. |
title_short |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy |
title_full |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy |
title_fullStr |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy |
title_full_unstemmed |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy |
title_sort |
Students’ perception regarding the use of study scripts in practical classes of neuroanatomy |
author |
Menezes, Cristiane Torres Guimarães |
author_facet |
Menezes, Cristiane Torres Guimarães Silva Júnior, Edivaldo Xavier Cerqueira, Gilberto Santos |
author_role |
author |
author2 |
Silva Júnior, Edivaldo Xavier Cerqueira, Gilberto Santos |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Menezes, Cristiane Torres Guimarães Silva Júnior, Edivaldo Xavier Cerqueira, Gilberto Santos |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Anatomy Manual Learning Teaching Physiotherapy. Anatomía Manual Aprendizaje Enseñanza Fisioterapia. Anatomia Manual Aprendizagem Ensino Fisioterapia. |
topic |
Anatomy Manual Learning Teaching Physiotherapy. Anatomía Manual Aprendizaje Enseñanza Fisioterapia. Anatomia Manual Aprendizagem Ensino Fisioterapia. |
description |
The aim of study was to analyze the students' perception of Physiotherapy course, based on the use of didactic scripts in practical classes of Neuroanatomy discipline. It was of qualitative type, through an experience report, in which the content analysis of discourses of participants was carried out. It was possible to observe that scripts facilitated their comprehension of concept of curricular component worked here, as well as presented like guiding method in learning process and were dynamic and facilitators in the apprehension of contents studied. Thus, we infer that use of didactic scripts, in practical classes of Neuroanatomy discipline, contribute in teaching-learning process, making student active in construction of his knowledge. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-09-02 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496 10.21723/riaee.v14i3.11496 |
url |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496 |
identifier_str_mv |
10.21723/riaee.v14i3.11496 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por spa |
language |
por spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496/8767 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496/9537 https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/11496/9703 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf text/xml |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Faculdade de Ciências e Letras/Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2244-2259 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; (2019) v. 14, n. 4, out./dez.; 2244-2259 1982-5587 2446-8606 10.21723/riaee.v14i4 reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
collection |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
bizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com |
_version_ |
1800215856629678080 |