Acting in favour of inclusion: IFMT in action
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2016 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9066 |
Resumo: | This research presents a study focused on policies and inclusion practices and enhancement of equality at the Federal Institute of Education, Science and Mato Grosso Technology - IFMT, which serves in all types of education, research and extension, vertical form approximately 25,400 students, at a distance and in person, through 14 campuses throughout the state. It´s mission "Educating for life and work" reflects the commitment to social inclusion, as explicitly and welcomes the differences without, depreciate the specifics of each subject. The qualitative research shows the interest that has been shown in IFMT meet the current legislation, characterizing, as well as documentary research. Data analysis considers three main themes: Current legislation in the field of human rights and inclusion, actions realization in IFMT and finally, conceptual evaluation of compliance with legal parameters. |
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Acting in favour of inclusion: IFMT in actionActuando en favor de la inclusión: IFMT en acciónAgir a favor da inclusão: IFMT em açãoIFMT. Legislation. Inclusion. Actions.IFMTlegislaciónde inclusiónacciones.IFMT. Legislação. Inclusão. Ações.This research presents a study focused on policies and inclusion practices and enhancement of equality at the Federal Institute of Education, Science and Mato Grosso Technology - IFMT, which serves in all types of education, research and extension, vertical form approximately 25,400 students, at a distance and in person, through 14 campuses throughout the state. It´s mission "Educating for life and work" reflects the commitment to social inclusion, as explicitly and welcomes the differences without, depreciate the specifics of each subject. The qualitative research shows the interest that has been shown in IFMT meet the current legislation, characterizing, as well as documentary research. Data analysis considers three main themes: Current legislation in the field of human rights and inclusion, actions realization in IFMT and finally, conceptual evaluation of compliance with legal parameters.Esta investigación presenta un estudio relacionado con las políticas y prácticas de inclusión y promoción de la igualdad en el Instituto Federal de Educación, Ciencia y Tecnología de Mato Grosso - IFMT, que sirve en todos los tipos de enseñanza, investigación y extensión en forma vertical aproximadamente 25.400 estudiantes en la distancia y en persona, a través de 14 campus en todo el estado. Su misión "educar para la vida y el trabajo" refleja el compromiso con la inclusión social, de forma explícita y abierto a las especificidades, pero sin depreciar las características específicas de cada sujeto. La investigación cualitativa muestra el interés que se ha mostrado en IFMT cumple con la legislación vigente, la caracterización, así como la investigación documental. Análisis de los datos se analizan tres temas principales: la legislación actual en materia de derechos humanos y la inclusión, acciones realización en IFMT y evaluación por último, conceptual del cumplimiento de los parámetros legales.Esta pesquisa apresenta um estudo voltado para políticas e práticas de inclusão e valorização da igualdade no Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Mato Grosso – IFMT, que atende, em todas as modalidades de ensino, pesquisa e extensão, de forma verticalizada aproximadamente 25.400 alunos, à distância e presencialmente, através de 14 campi espalhados no Estado. Sua missão “Educar para a vida e para o trabalho”, reflete o compromisso com a inclusão social, uma vez que explicita e acolhe as diferenças, sem, contudo, desvalorizar as especificidades de cada sujeito. A pesquisa de abordagem qualitativa comprova o interesse que o IFMT tem demonstrado em atender as legislações vigentes, se caracterizando, assim, como pesquisa documental. A análise dos dados considera três eixos temáticos: Legislação vigente no campo dos direitos humanos e inclusão, ações em realização no IFMT e por fim, avaliação conceitual do cumprimento dos parâmetros legais. Faculdade de Ciências e Letras/Unesp2016-11-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/906610.21723/riaee.v11.n.esp3.9066Revista Iberoamericana de Estudios en Educación; v.11, n. esp. 3 (2016) Dossiê: Investigadores brasileiros em Portugal: pensando a educação para o futuro.; 1661-1673Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação; v.11, n. esp. 3 (2016) Dossiê: Investigadores brasileiros em Portugal: pensando a educação para o futuro.; 1661-16731982-55872446-860610.21723/riaee.v11.n.esp3.2016reponame:Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online)instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/9066/5962Copyright (c) 2016 Revista Ibero-Americana de Estudos em Educaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessCordeiro, Suammy Priscila Rodrigues Leite2017-11-28T13:02:24Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/9066Revistahttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericanaPUBhttps://periodicos.fclar.unesp.br/iberoamericana/oaibizelli@fclar.unesp.br|| joseandersonsantoscruz@gmail.com1982-55871982-5587opendoar:2017-11-28T13:02:24Revista Ibero-Americana de Estudos em Educação (Online) - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
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