The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Lima, José Carlos de Souza
Data de Publicação: 2008
Outros Autores: Marx, Roberto
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas
Texto Completo: https://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209
Resumo: This article studies the work of the buyer in the automobile industry analyzing his professional profile as well as his skills since the decade of 90 in two assemblers located at the so called ABC Paulista. It considers that the new supply relationships, the application of just in time/kanban and lean production, the intensification of Internet and EDI (Electronic Data interchange) in transactions involved in the supply chain and the internationalization of the automotive sector have all increased the importance of the purchasing area and have modified the role that the buyer play inducing him to act more proactively in the conduction of the relationship between the supplier and the assembler firms. Keywords: purchase; competence; structures of purchases; ethics.
id UNESP-2_647fb043a6126e0c7fabada920ad0313
oai_identifier_str oai:ojs.gepros.emnuvens.com.br:article/209
network_acronym_str UNESP-2
network_name_str GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas
repository_id_str
spelling The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profileA configuração da área de compras e o trabalho do comprador nas montadoras: novas atribuições e perfilThis article studies the work of the buyer in the automobile industry analyzing his professional profile as well as his skills since the decade of 90 in two assemblers located at the so called ABC Paulista. It considers that the new supply relationships, the application of just in time/kanban and lean production, the intensification of Internet and EDI (Electronic Data interchange) in transactions involved in the supply chain and the internationalization of the automotive sector have all increased the importance of the purchasing area and have modified the role that the buyer play inducing him to act more proactively in the conduction of the relationship between the supplier and the assembler firms. Keywords: purchase; competence; structures of purchases; ethics.O presente artigo estuda o trabalho do comprador na indústria automobilística, analisando seu perfil profissional e as qualificações assumidas, a partir da década de 90, em duas montadoras localizadas no ABC Paulista. Considera que as novas relações de fornecimento, a aplicação das filosofias just in time/kanban e produção enxuta (lean production), a intensificação do uso da Internet e do EDI (Electronic Data Interchange) nas transações, envolvendo a cadeia produtiva e a internacionalização do setor automotivo, além de aumentar o escopo e a importância da área de compras, modificaram a atuação do comprador, induzindo-o a exercer um papel mais proativo na condução do relacionamento entre montadora e fornecedores. Palavras-chave: compras; competências; estrutura de compras; ética.A Fundacao para o Desenvolvimento de Bauru (FunDeB)2008-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/20910.15675/gepros.v0i1.209Revista Gestão da Produção Operações e Sistemas; n. 1 (2008); Pag. 111984-2430reponame:GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemasinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209/159Lima, José Carlos de SouzaMarx, Robertoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-11-07T19:18:58Zoai:ojs.gepros.emnuvens.com.br:article/209Revistahttps://revista.feb.unesp.br/geprosPUBhttps://revista.feb.unesp.br/gepros/oaigepros@feb.unesp.br||abjabbour@feb.unesp.br1984-24301809-614Xopendoar:2008-11-07T19:18:58GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
A configuração da área de compras e o trabalho do comprador nas montadoras: novas atribuições e perfil
title The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
spellingShingle The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
Lima, José Carlos de Souza
title_short The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
title_full The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
title_fullStr The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
title_full_unstemmed The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
title_sort The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
author Lima, José Carlos de Souza
author_facet Lima, José Carlos de Souza
Marx, Roberto
author_role author
author2 Marx, Roberto
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Lima, José Carlos de Souza
Marx, Roberto
description This article studies the work of the buyer in the automobile industry analyzing his professional profile as well as his skills since the decade of 90 in two assemblers located at the so called ABC Paulista. It considers that the new supply relationships, the application of just in time/kanban and lean production, the intensification of Internet and EDI (Electronic Data interchange) in transactions involved in the supply chain and the internationalization of the automotive sector have all increased the importance of the purchasing area and have modified the role that the buyer play inducing him to act more proactively in the conduction of the relationship between the supplier and the assembler firms. Keywords: purchase; competence; structures of purchases; ethics.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-03-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209
10.15675/gepros.v0i1.209
url https://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209
identifier_str_mv 10.15675/gepros.v0i1.209
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209/159
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv A Fundacao para o Desenvolvimento de Bauru (FunDeB)
publisher.none.fl_str_mv A Fundacao para o Desenvolvimento de Bauru (FunDeB)
dc.source.none.fl_str_mv Revista Gestão da Produção Operações e Sistemas; n. 1 (2008); Pag. 11
1984-2430
reponame:GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas
collection GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas
repository.name.fl_str_mv GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv gepros@feb.unesp.br||abjabbour@feb.unesp.br
_version_ 1800215695340863488