The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas |
Texto Completo: | https://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209 |
Resumo: | This article studies the work of the buyer in the automobile industry analyzing his professional profile as well as his skills since the decade of 90 in two assemblers located at the so called ABC Paulista. It considers that the new supply relationships, the application of just in time/kanban and lean production, the intensification of Internet and EDI (Electronic Data interchange) in transactions involved in the supply chain and the internationalization of the automotive sector have all increased the importance of the purchasing area and have modified the role that the buyer play inducing him to act more proactively in the conduction of the relationship between the supplier and the assembler firms. Keywords: purchase; competence; structures of purchases; ethics. |
id |
UNESP-2_647fb043a6126e0c7fabada920ad0313 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.gepros.emnuvens.com.br:article/209 |
network_acronym_str |
UNESP-2 |
network_name_str |
GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas |
repository_id_str |
|
spelling |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profileA configuração da área de compras e o trabalho do comprador nas montadoras: novas atribuições e perfilThis article studies the work of the buyer in the automobile industry analyzing his professional profile as well as his skills since the decade of 90 in two assemblers located at the so called ABC Paulista. It considers that the new supply relationships, the application of just in time/kanban and lean production, the intensification of Internet and EDI (Electronic Data interchange) in transactions involved in the supply chain and the internationalization of the automotive sector have all increased the importance of the purchasing area and have modified the role that the buyer play inducing him to act more proactively in the conduction of the relationship between the supplier and the assembler firms. Keywords: purchase; competence; structures of purchases; ethics.O presente artigo estuda o trabalho do comprador na indústria automobilística, analisando seu perfil profissional e as qualificações assumidas, a partir da década de 90, em duas montadoras localizadas no ABC Paulista. Considera que as novas relações de fornecimento, a aplicação das filosofias just in time/kanban e produção enxuta (lean production), a intensificação do uso da Internet e do EDI (Electronic Data Interchange) nas transações, envolvendo a cadeia produtiva e a internacionalização do setor automotivo, além de aumentar o escopo e a importância da área de compras, modificaram a atuação do comprador, induzindo-o a exercer um papel mais proativo na condução do relacionamento entre montadora e fornecedores. Palavras-chave: compras; competências; estrutura de compras; ética.A Fundacao para o Desenvolvimento de Bauru (FunDeB)2008-03-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/20910.15675/gepros.v0i1.209Revista Gestão da Produção Operações e Sistemas; n. 1 (2008); Pag. 111984-2430reponame:GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemasinstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209/159Lima, José Carlos de SouzaMarx, Robertoinfo:eu-repo/semantics/openAccess2008-11-07T19:18:58Zoai:ojs.gepros.emnuvens.com.br:article/209Revistahttps://revista.feb.unesp.br/geprosPUBhttps://revista.feb.unesp.br/gepros/oaigepros@feb.unesp.br||abjabbour@feb.unesp.br1984-24301809-614Xopendoar:2008-11-07T19:18:58GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile A configuração da área de compras e o trabalho do comprador nas montadoras: novas atribuições e perfil |
title |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile |
spellingShingle |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile Lima, José Carlos de Souza |
title_short |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile |
title_full |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile |
title_fullStr |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile |
title_full_unstemmed |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile |
title_sort |
The configuration of the procurement area and the job of the procurer in car assemblies: new tasks and profile |
author |
Lima, José Carlos de Souza |
author_facet |
Lima, José Carlos de Souza Marx, Roberto |
author_role |
author |
author2 |
Marx, Roberto |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Lima, José Carlos de Souza Marx, Roberto |
description |
This article studies the work of the buyer in the automobile industry analyzing his professional profile as well as his skills since the decade of 90 in two assemblers located at the so called ABC Paulista. It considers that the new supply relationships, the application of just in time/kanban and lean production, the intensification of Internet and EDI (Electronic Data interchange) in transactions involved in the supply chain and the internationalization of the automotive sector have all increased the importance of the purchasing area and have modified the role that the buyer play inducing him to act more proactively in the conduction of the relationship between the supplier and the assembler firms. Keywords: purchase; competence; structures of purchases; ethics. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-03-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209 10.15675/gepros.v0i1.209 |
url |
https://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209 |
identifier_str_mv |
10.15675/gepros.v0i1.209 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revista.feb.unesp.br/gepros/article/view/209/159 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
A Fundacao para o Desenvolvimento de Bauru (FunDeB) |
publisher.none.fl_str_mv |
A Fundacao para o Desenvolvimento de Bauru (FunDeB) |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Gestão da Produção Operações e Sistemas; n. 1 (2008); Pag. 11 1984-2430 reponame:GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas |
collection |
GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas |
repository.name.fl_str_mv |
GEPROS. Gestão da Produção. Operações e Sistemas - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
gepros@feb.unesp.br||abjabbour@feb.unesp.br |
_version_ |
1800215695340863488 |