The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2008 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1408 |
Resumo: | In this text we point out the importance of the studies on terminology for identification, construction, reading and interpretation of new indicators of science and technology that belong to new social demands. Faced with the aim of discussing the challenges of using the indicators to analysis and formulation of policies and to orientate the public debate, we identify links among our studies that have resulted in an Essay on Educational Administration Terminology. We are convinced that there is not specialized communication without terminology that is equally specialized and its suitable usage is a decisive factor to precise and objective publishing of science and what we discuss in this paper, to the reading and interpretation of international and national indicators. We understand that a terminological study in a field of knowledge like education may lead to the construction of new tools for reading and interpretation of indicators, favoring the public debate and social perception concerning science. |
id |
UNESP-7_00572b46071bfc43a37745b534aa846c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1408 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in EducationAs Terminologias Especializadas como Ferramentas para Novos Indicadores em Educaçãoterminologias especializadaseducaçãonovos indicadoresIn this text we point out the importance of the studies on terminology for identification, construction, reading and interpretation of new indicators of science and technology that belong to new social demands. Faced with the aim of discussing the challenges of using the indicators to analysis and formulation of policies and to orientate the public debate, we identify links among our studies that have resulted in an Essay on Educational Administration Terminology. We are convinced that there is not specialized communication without terminology that is equally specialized and its suitable usage is a decisive factor to precise and objective publishing of science and what we discuss in this paper, to the reading and interpretation of international and national indicators. We understand that a terminological study in a field of knowledge like education may lead to the construction of new tools for reading and interpretation of indicators, favoring the public debate and social perception concerning science.Neste texto apontamos a importância dos estudos terminológicos para identificação, construção, leitura e interpretação de novos indicadores de ciência e tecnologia, pertinentes às novas demandas sociais. Diante do objetivo de discutir os desafios da utilização de indicadores para análise e formulação de políticas e para orientar o debate público, identificamos elos entre nossos estudos que resultaram em um Ensaio de Terminologia de Administração Escolar. Temos a convicção de que não há comunicação especializada sem terminologia igualmente especializada e seu uso adequado é fator decisivo para a divulgação precisa e objetiva da ciência e, no que aqui nos ocupa, para a leitura e interpretação de indicadores nacionais e internacionais. Entendemos que um estudo terminológico numa área de conhecimento como a educação pode conduzir à construção de novas ferramentas para leitura e interpretação de indicadores, favorecendo o debate público e a percepção social da ciência.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2008-07-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1408Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 No. 30 (2008); 141Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 Núm. 30 (2008); 141Educação: Teoria e Prática; v. 18 n. 30 (2008); 1411981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1408/1168Machado, Lourdes MarcelinoMaia, Graziela Zambão AbdianLabegal, Andréia Cristina Fregate Baraldiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-27T16:39:32Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1408Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-27T16:39:32EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education As Terminologias Especializadas como Ferramentas para Novos Indicadores em Educação |
title |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education |
spellingShingle |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education Machado, Lourdes Marcelino terminologias especializadas educação novos indicadores |
title_short |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education |
title_full |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education |
title_fullStr |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education |
title_full_unstemmed |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education |
title_sort |
The Specialized Terms as Tools for New Indicators in Education |
author |
Machado, Lourdes Marcelino |
author_facet |
Machado, Lourdes Marcelino Maia, Graziela Zambão Abdian Labegal, Andréia Cristina Fregate Baraldi |
author_role |
author |
author2 |
Maia, Graziela Zambão Abdian Labegal, Andréia Cristina Fregate Baraldi |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Machado, Lourdes Marcelino Maia, Graziela Zambão Abdian Labegal, Andréia Cristina Fregate Baraldi |
dc.subject.por.fl_str_mv |
terminologias especializadas educação novos indicadores |
topic |
terminologias especializadas educação novos indicadores |
description |
In this text we point out the importance of the studies on terminology for identification, construction, reading and interpretation of new indicators of science and technology that belong to new social demands. Faced with the aim of discussing the challenges of using the indicators to analysis and formulation of policies and to orientate the public debate, we identify links among our studies that have resulted in an Essay on Educational Administration Terminology. We are convinced that there is not specialized communication without terminology that is equally specialized and its suitable usage is a decisive factor to precise and objective publishing of science and what we discuss in this paper, to the reading and interpretation of international and national indicators. We understand that a terminological study in a field of knowledge like education may lead to the construction of new tools for reading and interpretation of indicators, favoring the public debate and social perception concerning science. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-07-22 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1408 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1408 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1408/1168 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 No. 30 (2008); 141 Educação: Teoria e Prática; Vol. 18 Núm. 30 (2008); 141 Educação: Teoria e Prática; v. 18 n. 30 (2008); 141 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215810610823168 |