Continuing teacher education: the circus in debate

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Presta, Michelle Guidi Gargantini
Data de Publicação: 2021
Outros Autores: Miranda, Rita de Cássia Fernandes, Caldas Ehrenberg , Mônica
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132
Resumo: The circus universe becomes object of study being trigger element of numerous possibilities on early childhood education. From a qualitative methodology of exploratory nature, aimed to analyze the contributions, challenges and possibilities for developing a circus project in the field of early childhood education in a school unit located in the interior of São Paulo. It was possible to identify teachers in training process, children in full findings, management team and family participants of the construction of circus skills. Among the results was the reflection on different aspects of school dinamics, in addition to the collective decision making that have strengthened the links and transformed the space built and shared.
id UNESP-7_024de1f22b13daeb71708a4b3f93b795
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/14132
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling Continuing teacher education: the circus in debateFormación continuada de profesores: el circo en debateFormação continuada de professores: o circo em debateEducação Infantil. Formação Continuada. Circo.Early Childhood Education. Continuing Education. Circus.Educación Infantil. Formación Continuada. Circo.The circus universe becomes object of study being trigger element of numerous possibilities on early childhood education. From a qualitative methodology of exploratory nature, aimed to analyze the contributions, challenges and possibilities for developing a circus project in the field of early childhood education in a school unit located in the interior of São Paulo. It was possible to identify teachers in training process, children in full findings, management team and family participants of the construction of circus skills. Among the results was the reflection on different aspects of school dinamics, in addition to the collective decision making that have strengthened the links and transformed the space built and shared.El universo circense se ha vuelto en objeto de estudio, siendo elemento disparador de innúmeras posibilidades en la Educación Infantil. Desde de una metodología cualitativa de cuño exploratorio, se trataron de analizar las contribuciones, los desafíos y posibilidades del desarrollo de un proyecto circense en el ámbito de la Educación Infantil en una unidad escolar ubicada en el interior de São Paulo. Ha sido posible identificarse profesoras en constante proceso de formación, niños(as) en plenos descubrimientos, equipo gestor y familiares partícipes de la construcción de los conocimientos circenses. Entre los resultados se destaca la reflexión sobre distintos aspectos de la dinámica escolar, además de las tomadas de decisión colectivas que fortalecieron los vínculos y transformaron el espacio construido y compartido.O universo circense tornou-se objeto de estudo e foi elemento disparador de inúmeras possibilidades na Educação Infantil. A partir de uma metodologia qualitativa de cunho exploratório, objetivou-se analisar as contribuições, os desafios e as possibilidades de desenvolver um projeto circense no âmbito da Educação Infantil em uma unidade escolar situada no interior de São Paulo. Foi possível identificar professoras em processo de formação, crianças em plenas descobertas, equipe gestora e familiares partícipes da construção dos conhecimentos circenses. Entre os resultados, destaca-se a reflexão sobre diferentes aspectos da dinâmica escolar, além das tomadas de decisão coletivas que fortaleceram os vínculos e transformaram o espaço construído e compartilhado.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2021-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1413210.18675/1981-8106.v31.n.64.s14132Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 No. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 Núm. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]Educação: Teoria e Prática; v. 31 n. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]1981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132/11995Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessPresta, Michelle Guidi GargantiniMiranda, Rita de Cássia Fernandes Caldas Ehrenberg , Mônica 2022-02-15T19:46:39Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/14132Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2022-02-15T19:46:39EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Continuing teacher education: the circus in debate
Formación continuada de profesores: el circo en debate
Formação continuada de professores: o circo em debate
title Continuing teacher education: the circus in debate
spellingShingle Continuing teacher education: the circus in debate
Presta, Michelle Guidi Gargantini
Educação Infantil. Formação Continuada. Circo.
Early Childhood Education. Continuing Education. Circus.
Educación Infantil. Formación Continuada. Circo.
title_short Continuing teacher education: the circus in debate
title_full Continuing teacher education: the circus in debate
title_fullStr Continuing teacher education: the circus in debate
title_full_unstemmed Continuing teacher education: the circus in debate
title_sort Continuing teacher education: the circus in debate
author Presta, Michelle Guidi Gargantini
author_facet Presta, Michelle Guidi Gargantini
Miranda, Rita de Cássia Fernandes
Caldas Ehrenberg , Mônica
author_role author
author2 Miranda, Rita de Cássia Fernandes
Caldas Ehrenberg , Mônica
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Presta, Michelle Guidi Gargantini
Miranda, Rita de Cássia Fernandes
Caldas Ehrenberg , Mônica
dc.subject.por.fl_str_mv Educação Infantil. Formação Continuada. Circo.
Early Childhood Education. Continuing Education. Circus.
Educación Infantil. Formación Continuada. Circo.
topic Educação Infantil. Formação Continuada. Circo.
Early Childhood Education. Continuing Education. Circus.
Educación Infantil. Formación Continuada. Circo.
description The circus universe becomes object of study being trigger element of numerous possibilities on early childhood education. From a qualitative methodology of exploratory nature, aimed to analyze the contributions, challenges and possibilities for developing a circus project in the field of early childhood education in a school unit located in the interior of São Paulo. It was possible to identify teachers in training process, children in full findings, management team and family participants of the construction of circus skills. Among the results was the reflection on different aspects of school dinamics, in addition to the collective decision making that have strengthened the links and transformed the space built and shared.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-03-15
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132
10.18675/1981-8106.v31.n.64.s14132
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132
identifier_str_mv 10.18675/1981-8106.v31.n.64.s14132
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132/11995
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 No. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]
Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 Núm. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]
Educação: Teoria e Prática; v. 31 n. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215813147328512