Continuing teacher education: the circus in debate
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132 |
Resumo: | The circus universe becomes object of study being trigger element of numerous possibilities on early childhood education. From a qualitative methodology of exploratory nature, aimed to analyze the contributions, challenges and possibilities for developing a circus project in the field of early childhood education in a school unit located in the interior of São Paulo. It was possible to identify teachers in training process, children in full findings, management team and family participants of the construction of circus skills. Among the results was the reflection on different aspects of school dinamics, in addition to the collective decision making that have strengthened the links and transformed the space built and shared. |
id |
UNESP-7_024de1f22b13daeb71708a4b3f93b795 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/14132 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Continuing teacher education: the circus in debateFormación continuada de profesores: el circo en debateFormação continuada de professores: o circo em debateEducação Infantil. Formação Continuada. Circo.Early Childhood Education. Continuing Education. Circus.Educación Infantil. Formación Continuada. Circo.The circus universe becomes object of study being trigger element of numerous possibilities on early childhood education. From a qualitative methodology of exploratory nature, aimed to analyze the contributions, challenges and possibilities for developing a circus project in the field of early childhood education in a school unit located in the interior of São Paulo. It was possible to identify teachers in training process, children in full findings, management team and family participants of the construction of circus skills. Among the results was the reflection on different aspects of school dinamics, in addition to the collective decision making that have strengthened the links and transformed the space built and shared.El universo circense se ha vuelto en objeto de estudio, siendo elemento disparador de innúmeras posibilidades en la Educación Infantil. Desde de una metodología cualitativa de cuño exploratorio, se trataron de analizar las contribuciones, los desafíos y posibilidades del desarrollo de un proyecto circense en el ámbito de la Educación Infantil en una unidad escolar ubicada en el interior de São Paulo. Ha sido posible identificarse profesoras en constante proceso de formación, niños(as) en plenos descubrimientos, equipo gestor y familiares partícipes de la construcción de los conocimientos circenses. Entre los resultados se destaca la reflexión sobre distintos aspectos de la dinámica escolar, además de las tomadas de decisión colectivas que fortalecieron los vínculos y transformaron el espacio construido y compartido.O universo circense tornou-se objeto de estudo e foi elemento disparador de inúmeras possibilidades na Educação Infantil. A partir de uma metodologia qualitativa de cunho exploratório, objetivou-se analisar as contribuições, os desafios e as possibilidades de desenvolver um projeto circense no âmbito da Educação Infantil em uma unidade escolar situada no interior de São Paulo. Foi possível identificar professoras em processo de formação, crianças em plenas descobertas, equipe gestora e familiares partícipes da construção dos conhecimentos circenses. Entre os resultados, destaca-se a reflexão sobre diferentes aspectos da dinâmica escolar, além das tomadas de decisão coletivas que fortaleceram os vínculos e transformaram o espaço construído e compartilhado.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2021-03-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1413210.18675/1981-8106.v31.n.64.s14132Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 No. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 Núm. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]Educação: Teoria e Prática; v. 31 n. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021]1981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132/11995Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessPresta, Michelle Guidi GargantiniMiranda, Rita de Cássia Fernandes Caldas Ehrenberg , Mônica 2022-02-15T19:46:39Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/14132Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2022-02-15T19:46:39EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Continuing teacher education: the circus in debate Formación continuada de profesores: el circo en debate Formação continuada de professores: o circo em debate |
title |
Continuing teacher education: the circus in debate |
spellingShingle |
Continuing teacher education: the circus in debate Presta, Michelle Guidi Gargantini Educação Infantil. Formação Continuada. Circo. Early Childhood Education. Continuing Education. Circus. Educación Infantil. Formación Continuada. Circo. |
title_short |
Continuing teacher education: the circus in debate |
title_full |
Continuing teacher education: the circus in debate |
title_fullStr |
Continuing teacher education: the circus in debate |
title_full_unstemmed |
Continuing teacher education: the circus in debate |
title_sort |
Continuing teacher education: the circus in debate |
author |
Presta, Michelle Guidi Gargantini |
author_facet |
Presta, Michelle Guidi Gargantini Miranda, Rita de Cássia Fernandes Caldas Ehrenberg , Mônica |
author_role |
author |
author2 |
Miranda, Rita de Cássia Fernandes Caldas Ehrenberg , Mônica |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Presta, Michelle Guidi Gargantini Miranda, Rita de Cássia Fernandes Caldas Ehrenberg , Mônica |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Educação Infantil. Formação Continuada. Circo. Early Childhood Education. Continuing Education. Circus. Educación Infantil. Formación Continuada. Circo. |
topic |
Educação Infantil. Formação Continuada. Circo. Early Childhood Education. Continuing Education. Circus. Educación Infantil. Formación Continuada. Circo. |
description |
The circus universe becomes object of study being trigger element of numerous possibilities on early childhood education. From a qualitative methodology of exploratory nature, aimed to analyze the contributions, challenges and possibilities for developing a circus project in the field of early childhood education in a school unit located in the interior of São Paulo. It was possible to identify teachers in training process, children in full findings, management team and family participants of the construction of circus skills. Among the results was the reflection on different aspects of school dinamics, in addition to the collective decision making that have strengthened the links and transformed the space built and shared. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-03-15 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132 10.18675/1981-8106.v31.n.64.s14132 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132 |
identifier_str_mv |
10.18675/1981-8106.v31.n.64.s14132 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/14132/11995 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2021 Educação: Teoria e Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 No. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021] Educação: Teoria e Prática; Vol. 31 Núm. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021] Educação: Teoria e Prática; v. 31 n. 64 (2021): Publicação Contínua; e10[2021] 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215813147328512 |