Legal Education in Brazil: maintaining the scientific positivism and consoliding the authoritarism in the criminal control

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pastana, Débora Regina
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1038
Resumo: This article reports analyses and conclusions formulated from comments about Brazilian Criminal Justice and that they had given to origin the thesis “Criminal Justice in Current Brazil: Democratic speech - practical authoritarian”. Focusing specifically national legal education, this text looks for to associate the maintenance of the authoritarianism in the criminal control to the positivist tradition of national legal science.
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spelling Legal Education in Brazil: maintaining the scientific positivism and consoliding the authoritarism in the criminal controlEnsino Jurídico no Brasil: perpetuando o positivismo científico e consolidando o autoritarismo no controle penalcontrole penalensino jurídicoautoritarismoThis article reports analyses and conclusions formulated from comments about Brazilian Criminal Justice and that they had given to origin the thesis “Criminal Justice in Current Brazil: Democratic speech - practical authoritarian”. Focusing specifically national legal education, this text looks for to associate the maintenance of the authoritarianism in the criminal control to the positivist tradition of national legal science.Este artigo reporta análises e conclusões formuladas a partir de observações sobre a Justiça Penal brasileira e que deram origem a tese intitulada “Justiça Penal no Brasil Atual: Discurso democrático – prática autoritária”. Focalizando especificamente o ensino jurídico nacional, este texto procura associar a manutenção do autoritarismo no controle penal à tradição positivista da ciência jurídica nacional.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2008-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1038Educação: Teoria e Prática; Vol. 17 No. 29 (2007); 103Educação: Teoria e Prática; Vol. 17 Núm. 29 (2007); 103Educação: Teoria e Prática; v. 17 n. 29 (2007); 1031981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1038/966Pastana, Débora Reginainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-27T16:49:40Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1038Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-27T16:49:40EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
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