The Pedagogue at the Company and the Social Responsibility Enterprise

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pascoal, Miriam
Data de Publicação: 2008
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1037
Resumo: The present paper consists in a reflection related to the identity and new signification of Pedagogy in the context of the new millennium. As science of education, it belongs to Pedagogy the study and investigation of the pedagogical work developed at educational and non educational spaces. With a brief historical retrospective, there are some legal principles of pedagogy mentioned, up to the recent approval of Report CNE/CP 05/2005 that establishes the curriculum policies for the courses of Pedagogy Taking into consideration that the pedagogue is a needed professional in all the instances where there is teaching and learning, which means the existence of wide fields of pedagogical performance, some signs of adaptation of his professional work to the companies are brought into discussion, in the implementation of the movement Enterprise Social Responsibility
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spelling The Pedagogue at the Company and the Social Responsibility EnterpriseO Pedagogo na Empresa e a Responsabilidade Social EmpresarialResponsabilidade Social Empresarialpedagogia empresarialeducaçãoempresaThe present paper consists in a reflection related to the identity and new signification of Pedagogy in the context of the new millennium. As science of education, it belongs to Pedagogy the study and investigation of the pedagogical work developed at educational and non educational spaces. With a brief historical retrospective, there are some legal principles of pedagogy mentioned, up to the recent approval of Report CNE/CP 05/2005 that establishes the curriculum policies for the courses of Pedagogy Taking into consideration that the pedagogue is a needed professional in all the instances where there is teaching and learning, which means the existence of wide fields of pedagogical performance, some signs of adaptation of his professional work to the companies are brought into discussion, in the implementation of the movement Enterprise Social ResponsibilityO presente trabalho consiste numa reflexão a respeito da identidade e novo significado da Pedagogia no contexto do novo milênio. Como ciência da educação, cabe à pedagogia o estudo e investigação do trabalho pedagógico desenvolvido em espaços escolares e não escolares. Partindo de uma breve retrospectiva histórica, são mencionados alguns fundamentos legais da pedagogia até chegar à recente aprovação do Parecer CNE/CP 05/2005, que institui as Diretrizes curriculares para os cursos de Pedagogia. Por considerar que o pedagogo é um profissional necessário em todas as instâncias em que há ensino e aprendizagem, o que significa a existência de amplos campos de atuação pedagógica, são trazidos para discussão alguns sinais da adequação de seu trabalho profissional às empresas, na implementação do movimento Responsabilidade Social Empresarial.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2008-03-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1037Educação: Teoria e Prática; Vol. 17 No. 29 (2007); 87Educação: Teoria e Prática; Vol. 17 Núm. 29 (2007); 87Educação: Teoria e Prática; v. 17 n. 29 (2007); 871981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1037/965Pascoal, Miriaminfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-27T16:49:40Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/1037Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-27T16:49:40EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
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