TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2020 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | eng spa por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304 |
Resumo: | The higher education institution must seek ways to help the teacher in the profession and implement educational programs with effective student engagement in learning. In this context, the aim of this study is to analyze the process of teacher training in the course of Master in Business Administration, with the use of active learning methodologies, and to describe the results of the practices used in the discipline of Teaching Seminar. This research is classified as qualitative, descriptive, developed from a case study. As a result, it stands out that Active Learning encourages student autonomy to build knowledge and develop technical and behavioral skills. |
id |
UNESP-7_6f9f48baed2fcff12f574cac96e401a9 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/13304 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATIONFORMACIÓN DOCENTE: METODOLOGÍAS ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE PARA LA ENSEÑANZA SUPERIORFORMAÇÃO DOCENTE: METODOLOGIAS ATIVAS DE APRENDIZAGEM PARA ENSINO SUPERIORFormação DocenteMetodologias Ativas de AprendizagemEnsino SuperiorMestrado em AdministraçãoTeacher training. Active learning methodologies. Higher education. Master’s in business administration.Formación docente. Metodologías activas de aprendizaje. Enseñanza superior. Maestría en administración.The higher education institution must seek ways to help the teacher in the profession and implement educational programs with effective student engagement in learning. In this context, the aim of this study is to analyze the process of teacher training in the course of Master in Business Administration, with the use of active learning methodologies, and to describe the results of the practices used in the discipline of Teaching Seminar. This research is classified as qualitative, descriptive, developed from a case study. As a result, it stands out that Active Learning encourages student autonomy to build knowledge and develop technical and behavioral skills.Las Instituciones de Enseñanza Superior, deben buscar medios para auxiliar al profesor en el ejercicio de la profesión, así como implantar programas de enseñanza con la efectiva participación del alumno en el aprendizaje. En este contexto, el objetivo de este estudio es analizar el proceso de formación docente en el curso de Maestría en Administración, con el uso de metodologías activas de aprendizaje, así como describir los resultados de las prácticas pedagógicas utilizadas en la disciplina de Seminario de Docencia. Esta investigación se clasifica como cualitativa, descriptiva, desarrollada a partir de un estudio de caso. Como resultados se destaca que Active Learning incentiva la autonomía del alumno para la construcción del conocimiento y desarrollo de competencias técnicas y comportamentales.As Instituições de Ensino Superior devem buscar meios para auxiliar o professor no exercício da profissão, bem como implantar programas de ensino com o efetivo envolvimento do aluno na aprendizagem. Neste contexto, o objetivo deste estudo é analisar o processo de formação docente no curso de Mestrado em Administração, com o uso de metodologias ativas de aprendizagem, bem como descrever os resultados das práticas pedagógicas utilizadas na disciplina de Seminário de Docência. Esta pesquisa classifica-se como qualitativa, descritiva, desenvolvida a partir de um estudo de caso. Como resultados destaca-se que a Active Learning incentiva a autonomia do aluno para a construção do conhecimento e desenvolvimento de competências técnicas e comportamentais.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2020-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1330410.18675/1981-8106.v30.n.63.s13304Educação: Teoria e Prática; Vol. 30 No. 63 (2020): Continuous Publication; 1-18Educação: Teoria e Prática; Vol. 30 Núm. 63 (2020): Publicación Continua; 1-18Educação: Teoria e Prática; v. 30 n. 63 (2020): Publicação Contínua; 1-181981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengspaporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11780https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11781https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11782Copyright (c) 2020 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessSevero, Eliana AndréaGuimarães, Julio Cesar Ferro deSerafin, Vanessa Faedo2020-09-02T18:04:23Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/13304Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2020-09-02T18:04:23EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION FORMACIÓN DOCENTE: METODOLOGÍAS ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE PARA LA ENSEÑANZA SUPERIOR FORMAÇÃO DOCENTE: METODOLOGIAS ATIVAS DE APRENDIZAGEM PARA ENSINO SUPERIOR |
title |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION |
spellingShingle |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION Severo, Eliana Andréa Formação Docente Metodologias Ativas de Aprendizagem Ensino Superior Mestrado em Administração Teacher training. Active learning methodologies. Higher education. Master’s in business administration. Formación docente. Metodologías activas de aprendizaje. Enseñanza superior. Maestría en administración. |
title_short |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION |
title_full |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION |
title_fullStr |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION |
title_full_unstemmed |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION |
title_sort |
TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION |
author |
Severo, Eliana Andréa |
author_facet |
Severo, Eliana Andréa Guimarães, Julio Cesar Ferro de Serafin, Vanessa Faedo |
author_role |
author |
author2 |
Guimarães, Julio Cesar Ferro de Serafin, Vanessa Faedo |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Severo, Eliana Andréa Guimarães, Julio Cesar Ferro de Serafin, Vanessa Faedo |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Formação Docente Metodologias Ativas de Aprendizagem Ensino Superior Mestrado em Administração Teacher training. Active learning methodologies. Higher education. Master’s in business administration. Formación docente. Metodologías activas de aprendizaje. Enseñanza superior. Maestría en administración. |
topic |
Formação Docente Metodologias Ativas de Aprendizagem Ensino Superior Mestrado em Administração Teacher training. Active learning methodologies. Higher education. Master’s in business administration. Formación docente. Metodologías activas de aprendizaje. Enseñanza superior. Maestría en administración. |
description |
The higher education institution must seek ways to help the teacher in the profession and implement educational programs with effective student engagement in learning. In this context, the aim of this study is to analyze the process of teacher training in the course of Master in Business Administration, with the use of active learning methodologies, and to describe the results of the practices used in the discipline of Teaching Seminar. This research is classified as qualitative, descriptive, developed from a case study. As a result, it stands out that Active Learning encourages student autonomy to build knowledge and develop technical and behavioral skills. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-08-28 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Documento Avaliado por Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304 10.18675/1981-8106.v30.n.63.s13304 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304 |
identifier_str_mv |
10.18675/1981-8106.v30.n.63.s13304 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
eng spa por |
language |
eng spa por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11780 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11781 https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11782 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação: Teoria e Prática info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2020 Educação: Teoria e Prática |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 30 No. 63 (2020): Continuous Publication; 1-18 Educação: Teoria e Prática; Vol. 30 Núm. 63 (2020): Publicación Continua; 1-18 Educação: Teoria e Prática; v. 30 n. 63 (2020): Publicação Contínua; 1-18 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215813023596544 |