TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Severo, Eliana Andréa
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Guimarães, Julio Cesar Ferro de, Serafin, Vanessa Faedo
Tipo de documento: Artigo
Idioma: eng
spa
por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304
Resumo: The higher education institution must seek ways to help the teacher in the profession and implement educational programs with effective student engagement in learning. In this context, the aim of this study is to analyze the process of teacher training in the course of Master in Business Administration, with the use of active learning methodologies, and to describe the results of the practices used in the discipline of Teaching Seminar. This research is classified as qualitative, descriptive, developed from a case study. As a result, it stands out that Active Learning encourages student autonomy to build knowledge and develop technical and behavioral skills.
id UNESP-7_6f9f48baed2fcff12f574cac96e401a9
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/13304
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATIONFORMACIÓN DOCENTE: METODOLOGÍAS ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE PARA LA ENSEÑANZA SUPERIORFORMAÇÃO DOCENTE: METODOLOGIAS ATIVAS DE APRENDIZAGEM PARA ENSINO SUPERIORFormação DocenteMetodologias Ativas de AprendizagemEnsino SuperiorMestrado em AdministraçãoTeacher training. Active learning methodologies. Higher education. Master’s in business administration.Formación docente. Metodologías activas de aprendizaje. Enseñanza superior. Maestría en administración.The higher education institution must seek ways to help the teacher in the profession and implement educational programs with effective student engagement in learning. In this context, the aim of this study is to analyze the process of teacher training in the course of Master in Business Administration, with the use of active learning methodologies, and to describe the results of the practices used in the discipline of Teaching Seminar. This research is classified as qualitative, descriptive, developed from a case study. As a result, it stands out that Active Learning encourages student autonomy to build knowledge and develop technical and behavioral skills.Las Instituciones de Enseñanza Superior, deben buscar medios para auxiliar al profesor en el ejercicio de la profesión, así como implantar programas de enseñanza con la efectiva participación del alumno en el aprendizaje. En este contexto, el objetivo de este estudio es analizar el proceso de formación docente en el curso de Maestría en Administración, con el uso de metodologías activas de aprendizaje, así como describir los resultados de las prácticas pedagógicas utilizadas en la disciplina de Seminario de Docencia. Esta investigación se clasifica como cualitativa, descriptiva, desarrollada a partir de un estudio de caso. Como resultados se destaca que Active Learning incentiva la autonomía del alumno para la construcción del conocimiento y desarrollo de competencias técnicas y comportamentales.As Instituições de Ensino Superior devem buscar meios para auxiliar o professor no exercício da profissão, bem como implantar programas de ensino com o efetivo envolvimento do aluno na aprendizagem. Neste contexto, o objetivo deste estudo é analisar o processo de formação docente no curso de Mestrado em Administração, com o uso de metodologias ativas de aprendizagem, bem como descrever os resultados das práticas pedagógicas utilizadas na disciplina de Seminário de Docência. Esta pesquisa classifica-se como qualitativa, descritiva, desenvolvida a partir de um estudo de caso. Como resultados destaca-se que a Active Learning incentiva a autonomia do aluno para a construção do conhecimento e desenvolvimento de competências técnicas e comportamentais.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2020-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1330410.18675/1981-8106.v30.n.63.s13304Educação: Teoria e Prática; Vol. 30 No. 63 (2020): Continuous Publication; 1-18Educação: Teoria e Prática; Vol. 30 Núm. 63 (2020): Publicación Continua; 1-18Educação: Teoria e Prática; v. 30 n. 63 (2020): Publicação Contínua; 1-181981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPengspaporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11780https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11781https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11782Copyright (c) 2020 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessSevero, Eliana AndréaGuimarães, Julio Cesar Ferro deSerafin, Vanessa Faedo2020-09-02T18:04:23Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/13304Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2020-09-02T18:04:23EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
FORMACIÓN DOCENTE: METODOLOGÍAS ACTIVIDADES DE APRENDIZAJE PARA LA ENSEÑANZA SUPERIOR
FORMAÇÃO DOCENTE: METODOLOGIAS ATIVAS DE APRENDIZAGEM PARA ENSINO SUPERIOR
title TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
spellingShingle TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
Severo, Eliana Andréa
Formação Docente
Metodologias Ativas de Aprendizagem
Ensino Superior
Mestrado em Administração
Teacher training. Active learning methodologies. Higher education. Master’s in business administration.
Formación docente. Metodologías activas de aprendizaje. Enseñanza superior. Maestría en administración.
title_short TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
title_full TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
title_fullStr TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
title_full_unstemmed TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
title_sort TEACHER TRAINING: ACTIVE LEARNING METHODOLOGIES FOR HIGHER EDUCATION
author Severo, Eliana Andréa
author_facet Severo, Eliana Andréa
Guimarães, Julio Cesar Ferro de
Serafin, Vanessa Faedo
author_role author
author2 Guimarães, Julio Cesar Ferro de
Serafin, Vanessa Faedo
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Severo, Eliana Andréa
Guimarães, Julio Cesar Ferro de
Serafin, Vanessa Faedo
dc.subject.por.fl_str_mv Formação Docente
Metodologias Ativas de Aprendizagem
Ensino Superior
Mestrado em Administração
Teacher training. Active learning methodologies. Higher education. Master’s in business administration.
Formación docente. Metodologías activas de aprendizaje. Enseñanza superior. Maestría en administración.
topic Formação Docente
Metodologias Ativas de Aprendizagem
Ensino Superior
Mestrado em Administração
Teacher training. Active learning methodologies. Higher education. Master’s in business administration.
Formación docente. Metodologías activas de aprendizaje. Enseñanza superior. Maestría en administración.
description The higher education institution must seek ways to help the teacher in the profession and implement educational programs with effective student engagement in learning. In this context, the aim of this study is to analyze the process of teacher training in the course of Master in Business Administration, with the use of active learning methodologies, and to describe the results of the practices used in the discipline of Teaching Seminar. This research is classified as qualitative, descriptive, developed from a case study. As a result, it stands out that Active Learning encourages student autonomy to build knowledge and develop technical and behavioral skills.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-08-28
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304
10.18675/1981-8106.v30.n.63.s13304
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304
identifier_str_mv 10.18675/1981-8106.v30.n.63.s13304
dc.language.iso.fl_str_mv eng
spa
por
language eng
spa
por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11780
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11781
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/13304/11782
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Educação: Teoria e Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Educação: Teoria e Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 30 No. 63 (2020): Continuous Publication; 1-18
Educação: Teoria e Prática; Vol. 30 Núm. 63 (2020): Publicación Continua; 1-18
Educação: Teoria e Prática; v. 30 n. 63 (2020): Publicação Contínua; 1-18
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215813023596544