Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2009 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355 |
Resumo: | This article has the objective of telling a methodology adopted in a discipline of the area of Psychology about the human development, to teach the stages of the development. The methodology involved the technique of the seminar, however, it broke up with a reprodutions’ model of education. One of the adopted changes, involved the research of study material, if just not arresting the theory, but including the search of closer sources of the reality. In this process, we also tried to reach the student in its totality, so that him it could involve all its person. Through I stimulate it to the creativity, we also developed several intelligence types of student, as well as its emotional intelligence. |
id |
UNESP-7_b059634c0b417f895b6484d85aeb39ba |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2355 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação IIformação do educadorcriatividadedesenvolvimentoseminárioThis article has the objective of telling a methodology adopted in a discipline of the area of Psychology about the human development, to teach the stages of the development. The methodology involved the technique of the seminar, however, it broke up with a reprodutions’ model of education. One of the adopted changes, involved the research of study material, if just not arresting the theory, but including the search of closer sources of the reality. In this process, we also tried to reach the student in its totality, so that him it could involve all its person. Through I stimulate it to the creativity, we also developed several intelligence types of student, as well as its emotional intelligence.Este artigo tem o objetivo de relatar uma metodologia adotada numa disciplina da área de Psicologia que trata do desenvolvimento humano, para ensinar as etapas do desenvolvimento. A metodologia envolveu a técnica do seminário, entretanto, rompeu com um modelo reprodutivista de educação. Uma das mudanças adotadas, envolveu a pesquisa de material de estudo, não se prendendo apenas a teoria, mas incluindo a busca de fontes mais próximas da realidade. Neste processo, procuramos também atingir o aluno na sua totalidade, de forma que ele pudesse envolver toda sua pessoa. Através do estimulo à criatividade, desenvolvemos também vários tipos de inteligência da aluno, assim como sua inteligência emocional.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 301981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355/2098Anaruma, Silvia Marinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-23T12:22:06Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2355Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-23T12:22:06EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II |
title |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II |
spellingShingle |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II Anaruma, Silvia Marina formação do educador criatividade desenvolvimento seminário |
title_short |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II |
title_full |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II |
title_fullStr |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II |
title_full_unstemmed |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II |
title_sort |
Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II |
author |
Anaruma, Silvia Marina |
author_facet |
Anaruma, Silvia Marina |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Anaruma, Silvia Marina |
dc.subject.por.fl_str_mv |
formação do educador criatividade desenvolvimento seminário |
topic |
formação do educador criatividade desenvolvimento seminário |
description |
This article has the objective of telling a methodology adopted in a discipline of the area of Psychology about the human development, to teach the stages of the development. The methodology involved the technique of the seminar, however, it broke up with a reprodutions’ model of education. One of the adopted changes, involved the research of study material, if just not arresting the theory, but including the search of closer sources of the reality. In this process, we also tried to reach the student in its totality, so that him it could involve all its person. Through I stimulate it to the creativity, we also developed several intelligence types of student, as well as its emotional intelligence. |
publishDate |
2009 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2009-03-23 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355/2098 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30 Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30 Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215810661154816 |