Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Anaruma, Silvia Marina
Data de Publicação: 2009
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355
Resumo: This article has the objective of telling a methodology adopted in a discipline of the area of Psychology about the human development, to teach the stages of the development. The methodology involved the technique of the seminar, however, it broke up with a reprodutions’ model of education. One of the adopted changes, involved the research of study material, if just not arresting the theory, but including the search of closer sources of the reality. In this process, we also tried to reach the student in its totality, so that him it could involve all its person. Through I stimulate it to the creativity, we also developed several intelligence types of student, as well as its emotional intelligence.
id UNESP-7_b059634c0b417f895b6484d85aeb39ba
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2355
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação IIformação do educadorcriatividadedesenvolvimentoseminárioThis article has the objective of telling a methodology adopted in a discipline of the area of Psychology about the human development, to teach the stages of the development. The methodology involved the technique of the seminar, however, it broke up with a reprodutions’ model of education. One of the adopted changes, involved the research of study material, if just not arresting the theory, but including the search of closer sources of the reality. In this process, we also tried to reach the student in its totality, so that him it could involve all its person. Through I stimulate it to the creativity, we also developed several intelligence types of student, as well as its emotional intelligence.Este artigo tem o objetivo de relatar uma metodologia adotada numa disciplina da área de Psicologia que trata do desenvolvimento humano, para ensinar as etapas do desenvolvimento. A metodologia envolveu a técnica do seminário, entretanto, rompeu com um modelo reprodutivista de educação. Uma das mudanças adotadas, envolveu a pesquisa de material de estudo, não se prendendo apenas a teoria, mas incluindo a busca de fontes mais próximas da realidade. Neste processo, procuramos também atingir o aluno na sua totalidade, de forma que ele pudesse envolver toda sua pessoa. Através do estimulo à criatividade, desenvolvemos também vários tipos de inteligência da aluno, assim como sua inteligência emocional.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2009-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 301981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355/2098Anaruma, Silvia Marinainfo:eu-repo/semantics/openAccess2009-03-23T12:22:06Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/2355Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2009-03-23T12:22:06EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
title Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
spellingShingle Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
Anaruma, Silvia Marina
formação do educador
criatividade
desenvolvimento
seminário
title_short Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
title_full Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
title_fullStr Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
title_full_unstemmed Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
title_sort Ensinando e Aprendendo no Curso de Pedagogia Relato de Experiências junto à Disciplina Psicologia da Educação II
author Anaruma, Silvia Marina
author_facet Anaruma, Silvia Marina
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Anaruma, Silvia Marina
dc.subject.por.fl_str_mv formação do educador
criatividade
desenvolvimento
seminário
topic formação do educador
criatividade
desenvolvimento
seminário
description This article has the objective of telling a methodology adopted in a discipline of the area of Psychology about the human development, to teach the stages of the development. The methodology involved the technique of the seminar, however, it broke up with a reprodutions’ model of education. One of the adopted changes, involved the research of study material, if just not arresting the theory, but including the search of closer sources of the reality. In this process, we also tried to reach the student in its totality, so that him it could involve all its person. Through I stimulate it to the creativity, we also developed several intelligence types of student, as well as its emotional intelligence.
publishDate 2009
dc.date.none.fl_str_mv 2009-03-23
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/2355/2098
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30
Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30
Educação: Teoria e Prática; Vol. 7, No. 12/13 (1999); 30
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215810661154816