Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2014 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
Texto Completo: | https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/8652 |
Resumo: | A research to evaluate the development of participatory and action-oriented sexuality education projects in schools (7Th to 12th grades) (n=16), with the use of ICT will be described with the following objectives: i) to discuss the creativity of students’ visions regarding how the world and their lives could be, and how society and the environment could be improved in relationship to their particular sexual concerns; and ii) to characterize the type of actions carried out to solve their sexual problems. Participant observation, group interviews and materials put online by students were selected as research techniques for the triangulation of data. The principal results showed that these students thought creatively to formulate visions and develop, individually or collectively, reflexive actions, which lead to positive changes in their lifestyles, and/or living conditions, which improve their sexuality. |
id |
UNESP-7_b65e9d8b3c9b1a62ac513d7369c7b211 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/8652 |
network_acronym_str |
UNESP-7 |
network_name_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository_id_str |
|
spelling |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problemsAplicando la metodología S – IVAC en las escuelas para explorar la creatividad de los alumnos en resolver problemas de salud sexualAplicando a metodologia S – IVAC em escolas para explorar a criatividade dos alunos em resolver problemas de saúde sexualSexualidadeeducaçãoconhecimento orientado para açãocompetência ação.Sexuality educationaction-oriented knowledgevisionsactionsaction competence.Sexualidad. Educación. Conocimiento orientado para la acción. Competencia acción.A research to evaluate the development of participatory and action-oriented sexuality education projects in schools (7Th to 12th grades) (n=16), with the use of ICT will be described with the following objectives: i) to discuss the creativity of students’ visions regarding how the world and their lives could be, and how society and the environment could be improved in relationship to their particular sexual concerns; and ii) to characterize the type of actions carried out to solve their sexual problems. Participant observation, group interviews and materials put online by students were selected as research techniques for the triangulation of data. The principal results showed that these students thought creatively to formulate visions and develop, individually or collectively, reflexive actions, which lead to positive changes in their lifestyles, and/or living conditions, which improve their sexuality.Una investigación para evaluar el desarrollo participativo y acciones orientadas a proyectos de educación sexual en las escuelas (del 7º al 12º años) (n=16), con el uso de TIC describirá los siguientes objetivos: i) discutir la creatividad de la visión de los alumnos con relación a cómo el mundo y sus vidas podrían ser, y cómo la sociedad y medio ambiente podrían mejorar con relación a sus preocupaciones sexuales; y ii) caracterizar el tipo de acciones llevadas a cabo para resolver sus problemas sexuales. Los alumnos seleccionaron la observación del participante, entrevista en grupo y materiales disponibilizados en línea como técnicas de investigación para la triangulación de los datos. Los resultados principales mostraron que esos alumnos pensaron de forma creativa para formular visiones y desarrollar, individualmente, acciones reflexivas que llevan a cambios positivos en sus estilos de vida y/o condiciones de vida que mejoran su sexualidad.Uma pesquisa para avaliar o desenvolvimento participativo e ações orientadas para projetos de educação sexual em escolas (do 7º ao 12º anos) (n=16), com o uso de TIC descreverá os seguintes objetivos: i) discutir a criatividade da visão dos alunos em relação a como o mundo e suas vidas poderiam ser, e como a sociedade e meio ambiente poderiam melhorar em relação a suas preocupações sexuais; e ii) caracterizar o tipo de ações feitas para resolver seus problemas sexuais. A observação do participante, entrevista em grupo e materiais disponibilizados online pelos alunos foram selecionados como técnicas de pesquisa para triangulação dos dados. Os resultados principais mostraram que esses alunos pensaram de forma criativa para formular visões e desenvolver, individualmente, ações reflexivas que levam a mudanças positivas em seus estilos de vida e/ou condições de vida que melhoram sua sexualidade.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2014-04-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/865210.18675/1981-8106.vol24.n45.p216-232Educação: Teoria e Prática; Vol. 24 No. 45 (2014); 216-232Educação: Teoria e Prática; Vol. 24 Núm. 45 (2014); 216-232Educação: Teoria e Prática; v. 24 n. 45 (2014); 216-2321981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/8652/6062Vilaça, TeresaJensen, Bjarne Bruuninfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-04-10T19:21:28Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/8652Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2018-04-10T19:21:28EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems Aplicando la metodología S – IVAC en las escuelas para explorar la creatividad de los alumnos en resolver problemas de salud sexual Aplicando a metodologia S – IVAC em escolas para explorar a criatividade dos alunos em resolver problemas de saúde sexual |
title |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems |
spellingShingle |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems Vilaça, Teresa Sexualidade educação conhecimento orientado para ação competência ação. Sexuality education action-oriented knowledge visions actions action competence. Sexualidad. Educación. Conocimiento orientado para la acción. Competencia acción. |
title_short |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems |
title_full |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems |
title_fullStr |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems |
title_full_unstemmed |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems |
title_sort |
Applying the S – IVAC methodology in schools to explore students’ creativity to solve sexual health problems |
author |
Vilaça, Teresa |
author_facet |
Vilaça, Teresa Jensen, Bjarne Bruun |
author_role |
author |
author2 |
Jensen, Bjarne Bruun |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Vilaça, Teresa Jensen, Bjarne Bruun |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Sexualidade educação conhecimento orientado para ação competência ação. Sexuality education action-oriented knowledge visions actions action competence. Sexualidad. Educación. Conocimiento orientado para la acción. Competencia acción. |
topic |
Sexualidade educação conhecimento orientado para ação competência ação. Sexuality education action-oriented knowledge visions actions action competence. Sexualidad. Educación. Conocimiento orientado para la acción. Competencia acción. |
description |
A research to evaluate the development of participatory and action-oriented sexuality education projects in schools (7Th to 12th grades) (n=16), with the use of ICT will be described with the following objectives: i) to discuss the creativity of students’ visions regarding how the world and their lives could be, and how society and the environment could be improved in relationship to their particular sexual concerns; and ii) to characterize the type of actions carried out to solve their sexual problems. Participant observation, group interviews and materials put online by students were selected as research techniques for the triangulation of data. The principal results showed that these students thought creatively to formulate visions and develop, individually or collectively, reflexive actions, which lead to positive changes in their lifestyles, and/or living conditions, which improve their sexuality. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-29 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/8652 10.18675/1981-8106.vol24.n45.p216-232 |
url |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/8652 |
identifier_str_mv |
10.18675/1981-8106.vol24.n45.p216-232 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/8652/6062 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
publisher.none.fl_str_mv |
Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação: Teoria e Prática; Vol. 24 No. 45 (2014); 216-232 Educação: Teoria e Prática; Vol. 24 Núm. 45 (2014); 216-232 Educação: Teoria e Prática; v. 24 n. 45 (2014); 216-232 1981-8106 reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP) instacron:UNESP |
instname_str |
Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
instacron_str |
UNESP |
institution |
UNESP |
reponame_str |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
collection |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática |
repository.name.fl_str_mv |
EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP) |
repository.mail.fl_str_mv |
rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br |
_version_ |
1800215812025352192 |