PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Arraes Lopes, Maria Fernanda
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Borghi, Raquel Fontes
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
Texto Completo: https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759
Resumo: This article aims to present and analyze the organization of teaching work in the Integral Teaching Program of the SEE/SP. The study is part of ongoing doctoral research. The Program was started in 2012 and for its operationalization, with regard to teaching work, the Complete and Integral Dedication Regime and the selective process of education professionals were created. In this text, based on the analysis of documents, the Integral Teaching Program, the organization of the teaching work, as well as partial results of the analysis about the teaching work are presented. The initial results indicate a flexibilization and intensification of the teaching work under this Program. Keywords: Paulista Integral Teaching Program. Teaching Work. Accreditation.
id UNESP-7_cdf8e828a6ab2c4b21d8b08077400039
oai_identifier_str oai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12759
network_acronym_str UNESP-7
network_name_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository_id_str
spelling PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORKPROGRAMA DE EDEUCACIÓN INTEGRAL PAULISTA: LA ORGANIZACION DEL TRABAJO DOCENTEPROGRAMA ENSINO INTEGRAL PAULISTA: A ORGANIZAÇÃO DO TRABALHO DOCENTECredenciamentoregime de atuaçãoatribuição do professor.This article aims to present and analyze the organization of teaching work in the Integral Teaching Program of the SEE/SP. The study is part of ongoing doctoral research. The Program was started in 2012 and for its operationalization, with regard to teaching work, the Complete and Integral Dedication Regime and the selective process of education professionals were created. In this text, based on the analysis of documents, the Integral Teaching Program, the organization of the teaching work, as well as partial results of the analysis about the teaching work are presented. The initial results indicate a flexibilization and intensification of the teaching work under this Program. Keywords: Paulista Integral Teaching Program. Teaching Work. Accreditation.Este artículo tiene por objetivo presentar y analizar la organización del trabajo docente en el Programa de Educación Integral de la Secretaria Estadual de Educación de São Paulo –SEE/SP–. El estudio realizado hace parte de la investigación del doctorado en curso. El programa fue iniciado en el año 2012 y para su operacionalización, en lo referente al trabajo docente, fueron creados el Régimen de Dedicación Plena e Integral –RPPI– y el proceso selectivo de acreditación de profesionales de la educación. En este texto, tomando como base el análisis documental, son presentados el Programa de Educación Integral, la organización del trabajo docente y algunos resultados parciales del análisis de la labor docente. Los resultados indican una flexibilidad e intensificación del trabajo docente en el ámbito del Programa en mención. Palabras Clave: Programa de Educación Integral Paulista. Trabajo Docente. Acreditación.Este artigo tem por objetivo apresentar e analisar a organização do trabalho docente no Programa Ensino Integral da SEE/SP. O estudo é parte de pesquisa de doutorado em andamento. O Programa foi iniciado em 2012 e para sua operacionalização, no que se refere ao trabalho docente, foi criado o Regime de Dedicação Plena e Integral – RDPI e o processo seletivo de credenciamento de profissionais da educação. Neste texto, como base na análise documental, são apresentados o Programa Ensino Integral, a organização do trabalho docente, bem como resultados parciais da análise acerca do trabalho docente. Os resultados iniciais indicam uma flexibilização e intensificação do trabalho docente no âmbito deste Programa. Palavras-chave: Programa de Ensino Integral Paulista. Trabalho Docente. Credenciamento.Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp2019-04-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionDocumento Avaliado por Paresapplication/pdfapplication/pdfapplication/pdfapplication/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.documenthttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/1275910.18675/1981-8106.vol29.n60.p47-62Educação: Teoria e Prática; Vol. 29 No. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 47-62Educação: Teoria e Prática; Vol. 29 Núm. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 47-62Educação: Teoria e Prática; v. 29 n. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 47-621981-8106reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Práticainstname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)instacron:UNESPporhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759/8839https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759/8840https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759/8822https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759/11101Copyright (c) 2019 Educação: Teoria e Práticainfo:eu-repo/semantics/openAccessArraes Lopes, Maria FernandaBorghi, Raquel Fontes2019-10-23T13:17:43Zoai:periodicos.rc.biblioteca.unesp.br:article/12759Revistahttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacaoPUBhttps://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/oairc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br1981-81061517-9869opendoar:2019-10-23T13:17:43EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)false
dc.title.none.fl_str_mv PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK
PROGRAMA DE EDEUCACIÓN INTEGRAL PAULISTA: LA ORGANIZACION DEL TRABAJO DOCENTE
PROGRAMA ENSINO INTEGRAL PAULISTA: A ORGANIZAÇÃO DO TRABALHO DOCENTE
title PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK
spellingShingle PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK
Arraes Lopes, Maria Fernanda
Credenciamento
regime de atuação
atribuição do professor.
title_short PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK
title_full PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK
title_fullStr PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK
title_full_unstemmed PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK
title_sort PAULISTA INTEGRAL TEACHING PROGRAM: THE ORGANIZATION OF TEACHING WORK
author Arraes Lopes, Maria Fernanda
author_facet Arraes Lopes, Maria Fernanda
Borghi, Raquel Fontes
author_role author
author2 Borghi, Raquel Fontes
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Arraes Lopes, Maria Fernanda
Borghi, Raquel Fontes
dc.subject.por.fl_str_mv Credenciamento
regime de atuação
atribuição do professor.
topic Credenciamento
regime de atuação
atribuição do professor.
description This article aims to present and analyze the organization of teaching work in the Integral Teaching Program of the SEE/SP. The study is part of ongoing doctoral research. The Program was started in 2012 and for its operationalization, with regard to teaching work, the Complete and Integral Dedication Regime and the selective process of education professionals were created. In this text, based on the analysis of documents, the Integral Teaching Program, the organization of the teaching work, as well as partial results of the analysis about the teaching work are presented. The initial results indicate a flexibilization and intensification of the teaching work under this Program. Keywords: Paulista Integral Teaching Program. Teaching Work. Accreditation.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-04-02
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Documento Avaliado por Pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759
10.18675/1981-8106.vol29.n60.p47-62
url https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759
identifier_str_mv 10.18675/1981-8106.vol29.n60.p47-62
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759/8839
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759/8840
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759/8822
https://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/12759/11101
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Educação: Teoria e Prática
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Educação: Teoria e Prática
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
application/pdf
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
dc.publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
publisher.none.fl_str_mv Instituto de Biociências - Câmpus de Rio Claro - Unesp
dc.source.none.fl_str_mv Educação: Teoria e Prática; Vol. 29 No. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 47-62
Educação: Teoria e Prática; Vol. 29 Núm. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 47-62
Educação: Teoria e Prática; v. 29 n. 60 (2019): Janeiro-Abril de 2019; 47-62
1981-8106
reponame:EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
instname:Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron:UNESP
instname_str Universidade Estadual Paulista (UNESP)
instacron_str UNESP
institution UNESP
reponame_str EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
collection EDUCAÇÃO: Teoria e Prática
repository.name.fl_str_mv EDUCAÇÃO: Teoria e Prática - Universidade Estadual Paulista (UNESP)
repository.mail.fl_str_mv rc.ramos@unesp.br || reveduca@rc.unesp.br
_version_ 1800215812961730560