Dressed as a bride: differentiation and prestige in dispute in the wedding receptions market
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Cadernos Pagu (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cadpagu/article/view/8656414 |
Resumo: | In 2015 the Brazilian wedding receptions market reached R$ 17 billion and, in this article, I analyze the relationship between brides and the dresses offered by the sector. From an ethnographic perspective, I discuss data produced in fieldwork in Belém and São Paulo and show how the models of gowns have demarcated hierarchical styles of femininity, while the movement of brides through stores reveals strategies of class differentiation. In conclusion, I argue that the values of dresses and brides are mutually constitutive in a process of co-production of distinction. |
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Dressed as a bride: differentiation and prestige in dispute in the wedding receptions marketVestida de noiva: diferenciação e prestígio em disputa no mercado de festas de casamentoWeddingGenderConsumptionPrestigeDifference.CasamentoGêneroConsumoPrestígioDiferença.In 2015 the Brazilian wedding receptions market reached R$ 17 billion and, in this article, I analyze the relationship between brides and the dresses offered by the sector. From an ethnographic perspective, I discuss data produced in fieldwork in Belém and São Paulo and show how the models of gowns have demarcated hierarchical styles of femininity, while the movement of brides through stores reveals strategies of class differentiation. In conclusion, I argue that the values of dresses and brides are mutually constitutive in a process of co-production of distinction.Em 2015 o mercado brasileiro de festas de casamento movimentou R$17 bilhões. Neste artigo, coloco sob análise a relação entre noivas e os vestidos comercializados nesse setor de mercado. Sob perspectiva etnográfica, discuto dados produzidos em trabalhos de campo em Belém e São Paulo e mostro como os modelos de trajes têm demarcado estilos hierarquizados de feminilidade, ao mesmo tempo que o trânsito de noivas pelas lojas evidencia estratégias de diferenciação de classe. Por fim, argumento que valores de vestidos e de noivas se constituem mutuamente num processo de coprodução de distinção.Universidade Estadual de Campinas2019-08-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cadpagu/article/view/8656414Cadernos Pagu; n. 55 (2019): Dossiê: Prisões em etnografias: Perspectivas de Gênero; e195522Cadernos Pagu; No. 55 (2019): Dossiê: Prisões em etnografias: Perspectivas de Gênero; e195522Cadernos Pagu; Núm. 55 (2019): Dossiê: Prisões em etnografias: Perspectivas de Gênero; e1955221809-4449reponame:Cadernos Pagu (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cadpagu/article/view/8656414/21190Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2019 Cadernos Paguinfo:eu-repo/semantics/openAccessBueno, Michele Escoura2020-01-21T16:58:24Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8656414Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cadpagu/indexPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/cadpagu/oaicadpagu@unicamp.br||cadpagu@unicamp.br0104-83331809-4449opendoar:2022-11-08T14:25:01.286145Cadernos Pagu (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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