Anti-racist educational policies in Latin America: comparative studies
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656523 |
Resumo: | This article aims to present an overview of the existing comparative studies on anti-racist educational policies in Latin America, focusing on the black population. The research was conducted on online databases and found 06 papers on the subject, focusing mainly on Brazil and Colombia. Although studies point out that black people in Latin America face similar difficulties in the educational field, the lack of comparative studies on this population in the region is alarming and may be related to the lack of statistical data based on racial criteria. |
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Anti-racist educational policies in Latin America: comparative studies Políticas educacionais antirracistas na América Latina: estudos comparadosEducationBlack populationLatin AmericaEducaçãoPopulação negraAmérica LatinaThis article aims to present an overview of the existing comparative studies on anti-racist educational policies in Latin America, focusing on the black population. The research was conducted on online databases and found 06 papers on the subject, focusing mainly on Brazil and Colombia. Although studies point out that black people in Latin America face similar difficulties in the educational field, the lack of comparative studies on this population in the region is alarming and may be related to the lack of statistical data based on racial criteria.Neste texto, tem-se por objetivo apresentar um quadro dos estudos comparados existentes sobre políticas educacionais antirracistas na América Latina, com foco na população negra. Realizou-se a pesquisa em bases de dados online, encontrando seis trabalhos sobre o tema, tendo como foco principalmente Brasil e Colômbia. Ainda que os estudos destaquem que os negros na América Latina enfrentam dificuldades semelhantes no campo educacional, é alarmante a falta de estudos comparados sobre essa população na região, o que pode estar relacionado à falta de dados estatísticos baseados em critérios raciais.Universidade Estadual de Campinas2019-09-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656523Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-22Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-22Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-221980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656523/21260Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2019 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessSantos , Wellington Oliveira dos2022-03-18T18:46:14Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8656523Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:46:14Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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