The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Pires, Ademir Faria
Data de Publicação: 2020
Outros Autores: Matioli, Jonas Spaciari, Rinaldi, Ieda Parra Barbosa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660753
Resumo: This review aims to present and discuss the work Circus: educational horizons of Marco Bortoleto, Teresa Barragán and Erminia Silva, which proposes to present educational prospects within the circus. The book approaches a theme that is not very well treated in the academic field, making it relevant, especially in relation to educational aspects. Throughout the thirteen chapters are presented life stories and experience reports about the circus in different contexts, national and international, formal and informal, dealing with its innumerable possibilities, making possible the understanding of this object as an historical and cultural phenomenon.
id UNICAMP-18_7ce7144b98105650f5d5ded11ce43ab4
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8660753
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countriesEl circo en el escenario educativo en Brasil y países americanos LatinaO circo no cenário educacional no Brasil e países da América LatinaCircusFormative experiencesProfessional formationCircoExperiencias formativasFormación profesionalCircoExperiências formativasFormação profissionalThis review aims to present and discuss the work Circus: educational horizons of Marco Bortoleto, Teresa Barragán and Erminia Silva, which proposes to present educational prospects within the circus. The book approaches a theme that is not very well treated in the academic field, making it relevant, especially in relation to educational aspects. Throughout the thirteen chapters are presented life stories and experience reports about the circus in different contexts, national and international, formal and informal, dealing with its innumerable possibilities, making possible the understanding of this object as an historical and cultural phenomenon.Esta revisión tiene como objetivo presentar y discutir el trabajo Circo: horizontes educativos, por Marco Bortoleto, Teresa Barragán y Erminia Silva, que propone presentar horizontes educativos de y en el circo. El libro trata un tema que rara vez se trata en la academia, por lo que se vuelve relevante, especialmente con respecto a los aspectos educativos. A lo largo de los 13 capítulos, se presentan historias de vida e informes de experiencias sobre el circo en diferentes contextos, nacionales e internacionales, formales e informales, que abordan sus numerosas posibilidades y permiten la comprensión de este objeto como un fenómeno histórico y cultural.Esta resenha visa apresentar e discutir a obra Circo: horizontes educativos, de Marco Bortoleto, Teresa Barragán e Erminia Silva, que se propõe a apresentar horizontes educativos do e no circo. O livro aborda uma temática pouco tratada no meio acadêmico, tornando-se, assim, relevante, especialmente no tocante aos aspectos educacionais. Ao longo dos 13 capítulos, são apresentadas histórias de vida e relatos de experiência acerca do circo em diferentes contextos, nacionais e internacionais, formais e informais, tratando das suas inúmeras possibilidades e viabilizando o entendimento deste objeto como um fenômeno histórico e cultural.Universidade Estadual de Campinas2020-04-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660753Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20190050Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20190050Pro-Posições; v. 31 (2020): Publicação Contínua; e201900501980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660753/22784Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2020 Pró-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessPires, Ademir Faria Matioli, Jonas Spaciari Rinaldi, Ieda Parra Barbosa 2022-03-18T18:45:50Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8660753Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:45:50Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries
El circo en el escenario educativo en Brasil y países americanos Latina
O circo no cenário educacional no Brasil e países da América Latina
title The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries
spellingShingle The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries
Pires, Ademir Faria
Circus
Formative experiences
Professional formation
Circo
Experiencias formativas
Formación profesional
Circo
Experiências formativas
Formação profissional
title_short The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries
title_full The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries
title_fullStr The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries
title_full_unstemmed The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries
title_sort The circus in the educational scenario of Brazil and Latin American countries
author Pires, Ademir Faria
author_facet Pires, Ademir Faria
Matioli, Jonas Spaciari
Rinaldi, Ieda Parra Barbosa
author_role author
author2 Matioli, Jonas Spaciari
Rinaldi, Ieda Parra Barbosa
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Pires, Ademir Faria
Matioli, Jonas Spaciari
Rinaldi, Ieda Parra Barbosa
dc.subject.por.fl_str_mv Circus
Formative experiences
Professional formation
Circo
Experiencias formativas
Formación profesional
Circo
Experiências formativas
Formação profissional
topic Circus
Formative experiences
Professional formation
Circo
Experiencias formativas
Formación profesional
Circo
Experiências formativas
Formação profissional
description This review aims to present and discuss the work Circus: educational horizons of Marco Bortoleto, Teresa Barragán and Erminia Silva, which proposes to present educational prospects within the circus. The book approaches a theme that is not very well treated in the academic field, making it relevant, especially in relation to educational aspects. Throughout the thirteen chapters are presented life stories and experience reports about the circus in different contexts, national and international, formal and informal, dealing with its innumerable possibilities, making possible the understanding of this object as an historical and cultural phenomenon.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-04-22
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660753
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660753
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8660753/22784
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2020 Pró-Posições
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2020 Pró-Posições
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20190050
Pro-Posições; Vol. 31 (2020): Publicação Contínua; e20190050
Pro-Posições; v. 31 (2020): Publicação Contínua; e20190050
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217189470437376