Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2018 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656411 |
Resumo: | This study aims to present the elaboration of an educational indicator derived from the variables that make up the flow of students within the school, using data envelopment analysis (DEA). The data processing by DEA made it possible to ascertain the efficiency measures of each school and to create an internal reference margin to the public school system of the city of Campinas. The basic principle was to obtain the optimal weights for the contribution of each one of these variables in the development of the indicator. |
id |
UNICAMP-18_a93425d454d28c1d0b9b936c0536cfe7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8656411 |
network_acronym_str |
UNICAMP-18 |
network_name_str |
Pro-Posições (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schoolsMetodologia alternativa na construção de indicadores de eficiência para a avaliação de escolasLOED indexAssessment of schoolsData envelopment analysisÍndice LOEDAvaliação de escolasAnálise envoltória de dadosThis study aims to present the elaboration of an educational indicator derived from the variables that make up the flow of students within the school, using data envelopment analysis (DEA). The data processing by DEA made it possible to ascertain the efficiency measures of each school and to create an internal reference margin to the public school system of the city of Campinas. The basic principle was to obtain the optimal weights for the contribution of each one of these variables in the development of the indicator.Este estudo teve como objetivo apresentar a construção de um indicador educacional que derivou das variáveis que compõem o fluxo do alunado na escola, utilizando a Análise Envoltória de Dados (DEA). O tratamento dos dados pela DEA possibilitou apurar as medidas de eficiência de cada unidade escolar e criar uma fronteira de referência interna para a rede municipal de ensino de Campinas. O princípio básico foi de obter pesos ideais para a contribuição de cada uma dessas variáveis na elaboração do indicador.Universidade Estadual de Campinas2018-12-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656411Pro-Posições; Vol. 29 No. 3 (2018): set./dez.Pro-Posições; Vol. 29 Núm. 3 (2018): set./dez.Pro-Posições; v. 29 n. 3 (2018): set./dez.1980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656411/21215Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2018 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessMiranda, Antonio Carlos Miranda, Eliana Cristina Martins 2019-08-30T17:28:52Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8656411Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2019-08-30T17:28:52Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools Metodologia alternativa na construção de indicadores de eficiência para a avaliação de escolas |
title |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools |
spellingShingle |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools Miranda, Antonio Carlos LOED index Assessment of schools Data envelopment analysis Índice LOED Avaliação de escolas Análise envoltória de dados |
title_short |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools |
title_full |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools |
title_fullStr |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools |
title_full_unstemmed |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools |
title_sort |
Alternative methodology in the elaboration of indicators to evaluate schools |
author |
Miranda, Antonio Carlos |
author_facet |
Miranda, Antonio Carlos Miranda, Eliana Cristina Martins |
author_role |
author |
author2 |
Miranda, Eliana Cristina Martins |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Miranda, Antonio Carlos Miranda, Eliana Cristina Martins |
dc.subject.por.fl_str_mv |
LOED index Assessment of schools Data envelopment analysis Índice LOED Avaliação de escolas Análise envoltória de dados |
topic |
LOED index Assessment of schools Data envelopment analysis Índice LOED Avaliação de escolas Análise envoltória de dados |
description |
This study aims to present the elaboration of an educational indicator derived from the variables that make up the flow of students within the school, using data envelopment analysis (DEA). The data processing by DEA made it possible to ascertain the efficiency measures of each school and to create an internal reference margin to the public school system of the city of Campinas. The basic principle was to obtain the optimal weights for the contribution of each one of these variables in the development of the indicator. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-12-14 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656411 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656411 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8656411/21215 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2018 Pro-Posições info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2018 Pro-Posições |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; 2019 Brasil; 2019 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pro-Posições; Vol. 29 No. 3 (2018): set./dez. Pro-Posições; Vol. 29 Núm. 3 (2018): set./dez. Pro-Posições; v. 29 n. 3 (2018): set./dez. 1980-6248 reponame:Pro-Posições (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Pro-Posições (Online) |
collection |
Pro-Posições (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||proposic@unicamp.br |
_version_ |
1800217188906303488 |