A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Paulilo, André Luiz
Data de Publicação: 2019
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Pro-Posições (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924
Resumo: The paper analyzes the life cycles of the journal Pro-Posições. The purpose is to discuss the moments when the journal rethought its operation and celebrated the results. This matter is addressed in three movements. The first comprises the testimonies of celebration. Then, the analysis considers the changes in the composition of the editorial team to study the reformulations of the journal’s scope and layout. Finally, the paper focuses on the editorial changes announced by the journal as a comparison parameter to understand the work of those responsible for the publication of this journal in the various periods of its life cycle.
id UNICAMP-18_f5cfdf32ed27ea54527539498baef053
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8657924
network_acronym_str UNICAMP-18
network_name_str Pro-Posições (Online)
repository_id_str
spelling A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education Uma revista em suas proposições: a revista da Faculdade de Educação da UnicampPro-posiçõesHistoryEducationAcademic journals.Pro-posiçõesHistóriaEducaçãoPeriódicos acadêmicos.The paper analyzes the life cycles of the journal Pro-Posições. The purpose is to discuss the moments when the journal rethought its operation and celebrated the results. This matter is addressed in three movements. The first comprises the testimonies of celebration. Then, the analysis considers the changes in the composition of the editorial team to study the reformulations of the journal’s scope and layout. Finally, the paper focuses on the editorial changes announced by the journal as a comparison parameter to understand the work of those responsible for the publication of this journal in the various periods of its life cycle.O artigo analisa os ciclos de vida da Pro-Posições. O propósito é discutir os momentos em que a revista repensou seu funcionamento e celebrou os resultados. A maneira, então, de tratar a questão ficou organizada em função de três movimentos. O primeiro compreende os testemunhos de celebração. Depois, a análise considera as mudanças na composição da equipe editorial para estudar as reformulações de escopo e layout. Finalmente, o estudo foca as mudanças editoriais anunciadas pela revista como parâmetro de comparação para compreender o trabalho dos responsáveis pela publicação desta revista nos diversos períodos do seu ciclo de vida.Universidade Estadual de Campinas2019-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-211980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924/21853Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2019 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessPaulilo, André Luiz2022-03-18T18:46:14Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8657924Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:46:14Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
Uma revista em suas proposições: a revista da Faculdade de Educação da Unicamp
title A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
spellingShingle A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
Paulilo, André Luiz
Pro-posições
History
Education
Academic journals.
Pro-posições
História
Educação
Periódicos acadêmicos.
title_short A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
title_full A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
title_fullStr A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
title_full_unstemmed A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
title_sort A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
author Paulilo, André Luiz
author_facet Paulilo, André Luiz
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Paulilo, André Luiz
dc.subject.por.fl_str_mv Pro-posições
History
Education
Academic journals.
Pro-posições
História
Educação
Periódicos acadêmicos.
topic Pro-posições
History
Education
Academic journals.
Pro-posições
História
Educação
Periódicos acadêmicos.
description The paper analyzes the life cycles of the journal Pro-Posições. The purpose is to discuss the moments when the journal rethought its operation and celebrated the results. This matter is addressed in three movements. The first comprises the testimonies of celebration. Then, the analysis considers the changes in the composition of the editorial team to study the reformulations of the journal’s scope and layout. Finally, the paper focuses on the editorial changes announced by the journal as a comparison parameter to understand the work of those responsible for the publication of this journal in the various periods of its life cycle.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-19
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924/21853
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Pro-Posições
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Pro-Posições
eu_rights_str_mv openAccess
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; 2019
Brasil; 2019
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21
Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21
Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21
1980-6248
reponame:Pro-Posições (Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Pro-Posições (Online)
collection Pro-Posições (Online)
repository.name.fl_str_mv Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ||proposic@unicamp.br
_version_ 1800217189323636736