A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Pro-Posições (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924 |
Resumo: | The paper analyzes the life cycles of the journal Pro-Posições. The purpose is to discuss the moments when the journal rethought its operation and celebrated the results. This matter is addressed in three movements. The first comprises the testimonies of celebration. Then, the analysis considers the changes in the composition of the editorial team to study the reformulations of the journal’s scope and layout. Finally, the paper focuses on the editorial changes announced by the journal as a comparison parameter to understand the work of those responsible for the publication of this journal in the various periods of its life cycle. |
id |
UNICAMP-18_f5cfdf32ed27ea54527539498baef053 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8657924 |
network_acronym_str |
UNICAMP-18 |
network_name_str |
Pro-Posições (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education Uma revista em suas proposições: a revista da Faculdade de Educação da UnicampPro-posiçõesHistoryEducationAcademic journals.Pro-posiçõesHistóriaEducaçãoPeriódicos acadêmicos.The paper analyzes the life cycles of the journal Pro-Posições. The purpose is to discuss the moments when the journal rethought its operation and celebrated the results. This matter is addressed in three movements. The first comprises the testimonies of celebration. Then, the analysis considers the changes in the composition of the editorial team to study the reformulations of the journal’s scope and layout. Finally, the paper focuses on the editorial changes announced by the journal as a comparison parameter to understand the work of those responsible for the publication of this journal in the various periods of its life cycle.O artigo analisa os ciclos de vida da Pro-Posições. O propósito é discutir os momentos em que a revista repensou seu funcionamento e celebrou os resultados. A maneira, então, de tratar a questão ficou organizada em função de três movimentos. O primeiro compreende os testemunhos de celebração. Depois, a análise considera as mudanças na composição da equipe editorial para estudar as reformulações de escopo e layout. Finalmente, o estudo foca as mudanças editoriais anunciadas pela revista como parâmetro de comparação para compreender o trabalho dos responsáveis pela publicação desta revista nos diversos períodos do seu ciclo de vida.Universidade Estadual de Campinas2019-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-211980-6248reponame:Pro-Posições (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924/21853Brazil; 2019Brasil; 2019Copyright (c) 2019 Pro-Posiçõesinfo:eu-repo/semantics/openAccessPaulilo, André Luiz2022-03-18T18:46:14Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8657924Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposicPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/oai||proposic@unicamp.br1980-62480103-7307opendoar:2022-03-18T18:46:14Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education Uma revista em suas proposições: a revista da Faculdade de Educação da Unicamp |
title |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education |
spellingShingle |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education Paulilo, André Luiz Pro-posições History Education Academic journals. Pro-posições História Educação Periódicos acadêmicos. |
title_short |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education |
title_full |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education |
title_fullStr |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education |
title_full_unstemmed |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education |
title_sort |
A journal in its propositions: the journal of Unicamp’s School of Education |
author |
Paulilo, André Luiz |
author_facet |
Paulilo, André Luiz |
author_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Paulilo, André Luiz |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Pro-posições History Education Academic journals. Pro-posições História Educação Periódicos acadêmicos. |
topic |
Pro-posições History Education Academic journals. Pro-posições História Educação Periódicos acadêmicos. |
description |
The paper analyzes the life cycles of the journal Pro-Posições. The purpose is to discuss the moments when the journal rethought its operation and celebrated the results. This matter is addressed in three movements. The first comprises the testimonies of celebration. Then, the analysis considers the changes in the composition of the editorial team to study the reformulations of the journal’s scope and layout. Finally, the paper focuses on the editorial changes announced by the journal as a comparison parameter to understand the work of those responsible for the publication of this journal in the various periods of its life cycle. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/proposic/article/view/8657924/21853 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Pro-Posições info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Pro-Posições |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; 2019 Brasil; 2019 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21 Pro-Posições; Vol. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21 Pro-Posições; v. 30 (2019): Publicação Contínua; 1-21 1980-6248 reponame:Pro-Posições (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Pro-Posições (Online) |
collection |
Pro-Posições (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Pro-Posições (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
||proposic@unicamp.br |
_version_ |
1800217189323636736 |