Informática como veículo para mudança
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 1998 |
Outros Autores: | , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Zetetiké (Online) |
Texto Completo: | https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646784 |
Resumo: | This paper discusses the complexity of the introduction of computers in educational settings. It argues that the consolidation of such introduction requires changes in such aspects of education as curricular development, didatics as well as teacher education. The paper considers that the changes that technology may provoke in education will depend on the way these “new actors” will interact with human and non-human actors which are part of the ecology of each school. |
id |
UNICAMP-21_903797cfed78d91b00f9cf8357562201 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8646784 |
network_acronym_str |
UNICAMP-21 |
network_name_str |
Zetetiké (Online) |
repository_id_str |
|
spelling |
Informática como veículo para mudançaInformática como veículo para mudançaInformáticaEducação MatemáticaSoftwareModelagemFormação de professoresComputersMathematics educationSoftwareModelingTeacher educationThis paper discusses the complexity of the introduction of computers in educational settings. It argues that the consolidation of such introduction requires changes in such aspects of education as curricular development, didatics as well as teacher education. The paper considers that the changes that technology may provoke in education will depend on the way these “new actors” will interact with human and non-human actors which are part of the ecology of each school.Este artigo trata da complexidade da implementação da Informática no cenário educacional. Argumenta que a consolidação de tal implementação requer mudanças em diversos aspectos relacionados à Educação, como desenvolvimento curricular, metodologias de ensino e formação de professores. Considera que as mudanças que as novas tecnologias poderão provocar na Educação dependerão da forma como esses “novos atores” se relacionarão com os atores humanos e não humanos que compõem a ecologia de uma dada escola. Universidade Estadual de Campinas1998-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/864678410.20396/zet.v6i10.8646784Zetetike; Vol. 6 No. 2 (1998): jul./dez. [10]; 77-86Zetetike; Vol. 6 Núm. 2 (1998): jul./dez. [10]; 77-86Zetetike; v. 6 n. 2 (1998): jul./dez. [10]; 77-862176-1744reponame:Zetetiké (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646784/13686Brazil; 1998Brasil; 1998Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemáticahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessPenteado, Miriam GodoyBorba, Marcelo de CarvalhoGracias, Telma de Souza2023-10-26T11:51:27Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8646784Revistahttp://www.fe.unicamp.br/zetetike/PUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/oaizetetike@unicamp.br2176-17440104-4877opendoar:2023-10-26T11:51:27Zetetiké (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Informática como veículo para mudança Informática como veículo para mudança |
title |
Informática como veículo para mudança |
spellingShingle |
Informática como veículo para mudança Penteado, Miriam Godoy Informática Educação Matemática Software Modelagem Formação de professores Computers Mathematics education Software Modeling Teacher education |
title_short |
Informática como veículo para mudança |
title_full |
Informática como veículo para mudança |
title_fullStr |
Informática como veículo para mudança |
title_full_unstemmed |
Informática como veículo para mudança |
title_sort |
Informática como veículo para mudança |
author |
Penteado, Miriam Godoy |
author_facet |
Penteado, Miriam Godoy Borba, Marcelo de Carvalho Gracias, Telma de Souza |
author_role |
author |
author2 |
Borba, Marcelo de Carvalho Gracias, Telma de Souza |
author2_role |
author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Penteado, Miriam Godoy Borba, Marcelo de Carvalho Gracias, Telma de Souza |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Informática Educação Matemática Software Modelagem Formação de professores Computers Mathematics education Software Modeling Teacher education |
topic |
Informática Educação Matemática Software Modelagem Formação de professores Computers Mathematics education Software Modeling Teacher education |
description |
This paper discusses the complexity of the introduction of computers in educational settings. It argues that the consolidation of such introduction requires changes in such aspects of education as curricular development, didatics as well as teacher education. The paper considers that the changes that technology may provoke in education will depend on the way these “new actors” will interact with human and non-human actors which are part of the ecology of each school. |
publishDate |
1998 |
dc.date.none.fl_str_mv |
1998-12-30 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646784 10.20396/zet.v6i10.8646784 |
url |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646784 |
identifier_str_mv |
10.20396/zet.v6i10.8646784 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/zetetike/article/view/8646784/13686 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2014 Zetetiké: Revista de Educação Matemática https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; 1998 Brasil; 1998 |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Zetetike; Vol. 6 No. 2 (1998): jul./dez. [10]; 77-86 Zetetike; Vol. 6 Núm. 2 (1998): jul./dez. [10]; 77-86 Zetetike; v. 6 n. 2 (1998): jul./dez. [10]; 77-86 2176-1744 reponame:Zetetiké (Online) instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Zetetiké (Online) |
collection |
Zetetiké (Online) |
repository.name.fl_str_mv |
Zetetiké (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
zetetike@unicamp.br |
_version_ |
1798329591030349824 |