Packaging: a social process in the differentiation of goods
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 1997 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Temáticas (Campinas. Online) |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11663 |
Resumo: | The package is a crystallization of a social effort in constructing a differentiation of the product. The objective the adornments of a product is to persuade the consumer to recognize himself and it represents the magic suceed of the merchandise. This coloured and rich universe is incorporated by a special technical object - the package - delimited by the consumer's needs and desires. This universe is linked with the mak and the mark's publicity that increase the power of the product. This econoic, social and cultural process of distribution and succeeding in the food sector is very interestig and it permits to differentiate between similar and replaceable products and it is competent and versatile to seduce de final consumer. This aryicle aims to contribute to the understanding of the dynamics of the process. |
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Packaging: a social process in the differentiation of goodsPackaging: un proceso social en la diferenciación de bienesEmbalagem: um processo social na diferenciação de mercadoriasEmbalagensTecnologiaDiferenciaçãoPackageTechnologyDifferentiationEmbalagensTecnologiaDiferenciaçãoThe package is a crystallization of a social effort in constructing a differentiation of the product. The objective the adornments of a product is to persuade the consumer to recognize himself and it represents the magic suceed of the merchandise. This coloured and rich universe is incorporated by a special technical object - the package - delimited by the consumer's needs and desires. This universe is linked with the mak and the mark's publicity that increase the power of the product. This econoic, social and cultural process of distribution and succeeding in the food sector is very interestig and it permits to differentiate between similar and replaceable products and it is competent and versatile to seduce de final consumer. This aryicle aims to contribute to the understanding of the dynamics of the process.El packaging es la cristalización de un esfuerzo social en la construcción de un proceso de diferenciación de producto. El embellecimiento de la mercancía, que se embellece (o embruja, embruja), tiene como objetivo convencer al consumidor de que se reconozca en ella y representa la magia de fabricar la mercancía. Este universo rico y colorido, incorporado por un objeto técnico especial - el packaging - conformado entre las necesidades y deseos del consumidor, y ligado a él a través de la marca y la publicidad de esta marca, lubrica y dinamiza la circulación de mercancías. Considerando que este proceso económico, social y cultural de distribución y realización de bienes en el sector alimentario es especialmente interesante, diferenciando productos similares y sustituibles, demostrando versatilidad y competencia para llegar al consumidor final, este estudio tiene como objetivo contribuir a la comprensión de la dinámica. de este proceso.A embalagem é a cristalização de um esforço social na construção de um processo de diferenciação do produto. O embelezamento da mercadoria, que é enfeitada (ou queira-se, enfeitiçada), visa convencer o consumidor a reconhecer-se nela e representa a mágica de realização da mercadoria. Este universo rico e colorido, incorporado por um objeto técnico especial - a embalagem - conformado entre as necessidades e os desejos do consumidor, e vinculado a ele através da marca e da propaganda desta marca, lubrifica e dinamiza a circulação das mercadorias. Considerando-se especialmente interessante este processo econômico, social e cultural de distribuição e realização de mercadorias no setor de alimentos, diferenciando produtos similares e substituíveis entre si, demonstrando versatilidad e competência em atingir o consumidor final, este estudo se propõe a contribuir para o entendimento da dinâmica deste processo.Universidade Estadual de Campinas1997-08-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/1166310.20396/tematicas.v5i9/10.11663Tematicas; v. 5 n. 9 (1997); 183-205Tematicas; Vol. 5 No. 9 (1997); 183-205Tematicas; Vol. 5 Núm. 9 (1997); 183-2052595-315Xreponame:Temáticas (Campinas. Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11663/6978Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 1997 Lucas Frazão Silvahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSilva, Lucas Frazão2021-05-02T01:14:09Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/11663Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicasPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/oaitmaticas@unicamp.br||2595-315X1413-2486opendoar:2021-05-02T01:14:09Temáticas (Campinas. Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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