The social construction on the banality of evil in Hannah Arendt
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2019 |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Temáticas (Campinas. Online) |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/12338 |
Resumo: | This article aims to analyze the concept of 'banality of evil', as conceived by the German philosopher of Jewish origin, Hannah Arendt (1906-1975), especially from the judgment of Adolf Eichmann, in 1961, in Jerusalem. However, it is necessary to note that the proposal here is not of a legal or technical nature regarding the legal processes of Adolf Eichmann's conviction, as this requires another theoretical approach. So, the purpose of this text is to understand the philosophical and social notion of evil as a structural part of modern society. Therefore, in the Arendtian perspective, it is understood that there is no evil on the one hand and the good side on the other, in a dichotomized and dualistic way, on the contrary, the theoretical-methodological path proposed by Hannah Arendt aims at understanding evil from the good, the common, the normal, these being the social agents who maintain the structural logic of the 'banality of evil' in the context of modernity |
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The social construction on the banality of evil in Hannah ArendtLa construcción social sobre la banalidad del mal en Hannah ArendtA construção social acerca da banalidade do mal em Hannah ArendtHannah ArendtMalBanalidadeHannah ArendtEvilBanalityHannah ArendtMaloBanalidadThis article aims to analyze the concept of 'banality of evil', as conceived by the German philosopher of Jewish origin, Hannah Arendt (1906-1975), especially from the judgment of Adolf Eichmann, in 1961, in Jerusalem. However, it is necessary to note that the proposal here is not of a legal or technical nature regarding the legal processes of Adolf Eichmann's conviction, as this requires another theoretical approach. So, the purpose of this text is to understand the philosophical and social notion of evil as a structural part of modern society. Therefore, in the Arendtian perspective, it is understood that there is no evil on the one hand and the good side on the other, in a dichotomized and dualistic way, on the contrary, the theoretical-methodological path proposed by Hannah Arendt aims at understanding evil from the good, the common, the normal, these being the social agents who maintain the structural logic of the 'banality of evil' in the context of modernityEste artículo propone analizar el concepto de "banalidad del mal", tal como lo concibió la filósofa alemana de origen judío, Hannah Arendt (1906-1975), especialmente a partir del juicio de Adolf Eichmann, en 1961, en Jerusalén. Sin embargo, es necesario tener en cuenta que la propuesta aquí no es de naturaleza legal o técnica con respecto a los procesos legales de la convicción de Adolf Eichmann, ya que esto requiere otro enfoque teórico. Por lo tanto, el propósito de este texto es comprender la noción filosófica y social del mal como parte estructural de la sociedad moderna. Por lo tanto, en la perspectiva arendtiana, se entiende que no hay maldad por un lado y el lado bueno por el otro, de una manera dicotómica y dualista, por el contrario, el camino teórico-metodológico propuesto por Hannah Arendt tiene como objetivo comprender el mal desde lo bueno, lo común, lo normal, estos son los agentes sociales que mantienen la lógica estructural de la 'banalidad del mal' en el contexto de la modernidadEsse artigo se propõe a analisar o conceito de ‘banalidade do mal’, como concebe a filósofa alemã de origem judaica, Hannah Arendt (1906-1975), especialmente a partir do julgamento de Adolf Eichmann, em 1961, em Jerusalém. Contudo, faz-se necessário registrar que a proposta aqui não é de caráter jurídico ou técnico acerca dos processos legais da condenação de Adolf Eichmann, pois isso requer outra abordagem teórica. Então, a proposta desse texto é compreender a noção filosófica e social da maldade como parte estrutural da sociedade moderna. Para tanto, na perspectiva arendtiana, entende-se que não há de um lado o mal e do outro lado o bem, de forma dicotomizada e dualística, pelo contrário, o percurso teórico-metodológico proposto por Hannah Arendt visa à compreensão do mal a partir dos bons, dos comuns, dos normais, sendo esses os agentes sociais quem mantém a lógica estrutural da ‘banalidade do mal’ no contexto da modernidadeUniversidade Estadual de Campinas2019-12-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/1233810.20396/tematicas.v27i54.12338Tematicas; v. 27 n. 54 (2019): A construção social do ódio; 59-72Tematicas; Vol. 27 No. 54 (2019): The social construction of hate; 59-72Tematicas; Vol. 27 Núm. 54 (2019): La construcción social del odio; 59-722595-315Xreponame:Temáticas (Campinas. Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/12338/7622Brazil; Century XXBrasil; Siglo XXBrasil; Século XXCopyright (c) 2019 Vinicius Oliveira Seabra Guimarãeshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessGuimarães, Vinicius Oliveira Seabra2020-10-13T18:09:28Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/12338Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicasPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/oaitmaticas@unicamp.br||2595-315X1413-2486opendoar:2020-10-13T18:09:28Temáticas (Campinas. Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
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