On strike, freedom and rhinos

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sester, Eros
Data de Publicação: 2016
Outros Autores: Antunes, Sara Vieira
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Temáticas (Campinas. Online)
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11117
Resumo: Departing from the context of the 2016 strike at Unicamp, marked by a politically fragile environment and intensification between different actors / actresses in the institutional and civil clash, this text proposes a critical analysis of the montage “Canto para Rhinos e Homens”, staged in that year by the Teatro do Osso company. Based on the dramaturgy “The Rhino” by Eugène Ionesco, the play that serves as an emblem here reveals and twists a series of explicit and implicit contradictions in the wave of conservatism that has accompanied the economic crisis and the irresponsible and indecent institutional political management. Elaborated by masters in training during the strike period, the review is elaborated as a dialogue-debate and collaboratively written in an essay style, and reflects in its form the elaboration of a space where the academic norms for the production of scientific knowledge could be placed in perspective. We hope, with the text that follows, to provoke reflections in the readers concerning the own values ​​and convictions that have governed our conceptions about the human and the worlds we want.
id UNICAMP-25_c00b264825c85fea8b14589b894eaafd
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/11117
network_acronym_str UNICAMP-25
network_name_str Temáticas (Campinas. Online)
repository_id_str
spelling On strike, freedom and rhinosEn huelga, libertad y rinocerontesSobre greve, liberdade e rinocerontesHuelgaTeatroLibertadHumanoUniversidadeRinocerontesCrítica culturalStrikeTheaterFreedomHumanUniversityRhinosCultural CriticismGreveTeatroLiberdadeHumanoUniversidadeRinocerontesCrítica culturalDeparting from the context of the 2016 strike at Unicamp, marked by a politically fragile environment and intensification between different actors / actresses in the institutional and civil clash, this text proposes a critical analysis of the montage “Canto para Rhinos e Homens”, staged in that year by the Teatro do Osso company. Based on the dramaturgy “The Rhino” by Eugène Ionesco, the play that serves as an emblem here reveals and twists a series of explicit and implicit contradictions in the wave of conservatism that has accompanied the economic crisis and the irresponsible and indecent institutional political management. Elaborated by masters in training during the strike period, the review is elaborated as a dialogue-debate and collaboratively written in an essay style, and reflects in its form the elaboration of a space where the academic norms for the production of scientific knowledge could be placed in perspective. We hope, with the text that follows, to provoke reflections in the readers concerning the own values ​​and convictions that have governed our conceptions about the human and the worlds we want.Partiendo del contexto de la huelga de 2016 en la Unicamp, marcado por un entorno políticamente frágil y la intensificación entre diferentes actores / actrices en el choque institucional y civil, este texto propone un análisis crítico del montaje “Canto para Rhinos e Homens”, realizado en ese año. por la compañía Teatro do Osso. Basada en la dramaturgia “El rinoceronte” de Eugène Ionesco, la obra que aquí sirve de emblema revela y retuerce una serie de contradicciones explícitas e implícitas en la ola de conservadurismo que ha acompañado la crisis económica y la gestión política institucional irresponsable e indecente. Elaborada por maestros en formación durante el período de huelga, la revisión se elabora como un diálogo-debate y se escribe colaborativamente en estilo ensayo, y refleja en su forma la elaboración de un espacio donde se pudieran ubicar las normas académicas para la producción del conocimiento científico. en perspectiva. Esperamos, con el texto que sigue, provocar en los lectores reflexiones sobre los mismos valores y convicciones que han regido nuestras concepciones sobre lo humano y los mundos que queremos.Partindo do contexto da greve de 2016 na Unicamp, marcado por um ambiente politicamente frágil e acirramento entre diferentes atores/atrizes no embate institucional e civil, o presente texto propõe uma análise crítica da montagem “Canto para Rinocerontes e Homens”, encenada no referido ano pela companhia Teatro do Osso. Baseada na dramaturgia “O Rinoceronte” de Eugène Ionesco, a peça que aqui serve de emblema revela e retorce uma série de contradições explícitas e implícitas na onda de conservadorismo que tem acompanhado a crise econômica e a irresponsável e indecente gestão política institucional. Elaborada por mestres em formação durante o período da greve, a resenha é elaborada como um diálogo-debate e redigida colaborativamente em um estilo ensaístico, e reflete em sua forma a elaboração de um espaço onde as normas acadêmicas de produção do conhecimento científico puderam ser colocadas em perspectiva. Esperamos, com o texto que segue, provocar reflexões nos/as leitores/as atinentes aos próprios valores e convicções que tem governado nossas concepções acerca do humano e dos mundos que queremos.Universidade Estadual de Campinas2016-12-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/1111710.20396/tematicas.v24i47/48.11117Tematicas; v. 24 n. 47 (2016): Entre greves, ocupações e golpes: o Brasil de 2016; 99-112Tematicas; Vol. 24 No. 47 (2016): Between strikes, occupations and coups: Brazil 2016; 99-112Tematicas; Vol. 24 Núm. 47 (2016): Entre huelgas, ocupaciones y golpes de Estado: Brasil 2016; 99-1122595-315Xreponame:Temáticas (Campinas. Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11117/6402Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporáneoBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2016 Eros Sester, Sara Vieira Antuneshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSester, ErosAntunes, Sara Vieira2021-04-23T14:19:10Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/11117Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicasPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/oaitmaticas@unicamp.br||2595-315X1413-2486opendoar:2021-04-23T14:19:10Temáticas (Campinas. Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv On strike, freedom and rhinos
En huelga, libertad y rinocerontes
Sobre greve, liberdade e rinocerontes
title On strike, freedom and rhinos
spellingShingle On strike, freedom and rhinos
Sester, Eros
Huelga
Teatro
Libertad
Humano
Universidade
Rinocerontes
Crítica cultural
Strike
Theater
Freedom
Human
University
Rhinos
Cultural Criticism
Greve
Teatro
Liberdade
Humano
Universidade
Rinocerontes
Crítica cultural
title_short On strike, freedom and rhinos
title_full On strike, freedom and rhinos
title_fullStr On strike, freedom and rhinos
title_full_unstemmed On strike, freedom and rhinos
title_sort On strike, freedom and rhinos
author Sester, Eros
author_facet Sester, Eros
Antunes, Sara Vieira
author_role author
author2 Antunes, Sara Vieira
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sester, Eros
Antunes, Sara Vieira
dc.subject.por.fl_str_mv Huelga
Teatro
Libertad
Humano
Universidade
Rinocerontes
Crítica cultural
Strike
Theater
Freedom
Human
University
Rhinos
Cultural Criticism
Greve
Teatro
Liberdade
Humano
Universidade
Rinocerontes
Crítica cultural
topic Huelga
Teatro
Libertad
Humano
Universidade
Rinocerontes
Crítica cultural
Strike
Theater
Freedom
Human
University
Rhinos
Cultural Criticism
Greve
Teatro
Liberdade
Humano
Universidade
Rinocerontes
Crítica cultural
description Departing from the context of the 2016 strike at Unicamp, marked by a politically fragile environment and intensification between different actors / actresses in the institutional and civil clash, this text proposes a critical analysis of the montage “Canto para Rhinos e Homens”, staged in that year by the Teatro do Osso company. Based on the dramaturgy “The Rhino” by Eugène Ionesco, the play that serves as an emblem here reveals and twists a series of explicit and implicit contradictions in the wave of conservatism that has accompanied the economic crisis and the irresponsible and indecent institutional political management. Elaborated by masters in training during the strike period, the review is elaborated as a dialogue-debate and collaboratively written in an essay style, and reflects in its form the elaboration of a space where the academic norms for the production of scientific knowledge could be placed in perspective. We hope, with the text that follows, to provoke reflections in the readers concerning the own values ​​and convictions that have governed our conceptions about the human and the worlds we want.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-12-30
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Texto
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11117
10.20396/tematicas.v24i47/48.11117
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11117
identifier_str_mv 10.20396/tematicas.v24i47/48.11117
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/11117/6402
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Eros Sester, Sara Vieira Antunes
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Eros Sester, Sara Vieira Antunes
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporáneo
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Tematicas; v. 24 n. 47 (2016): Entre greves, ocupações e golpes: o Brasil de 2016; 99-112
Tematicas; Vol. 24 No. 47 (2016): Between strikes, occupations and coups: Brazil 2016; 99-112
Tematicas; Vol. 24 Núm. 47 (2016): Entre huelgas, ocupaciones y golpes de Estado: Brasil 2016; 99-112
2595-315X
reponame:Temáticas (Campinas. Online)
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Temáticas (Campinas. Online)
collection Temáticas (Campinas. Online)
repository.name.fl_str_mv Temáticas (Campinas. Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv tmaticas@unicamp.br||
_version_ 1797067880806744064