The independent film industry in Brazil: a strategyc analysis from the quality optics
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2021 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Temáticas (Campinas. Online) |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/13866 |
Resumo: | The Brazilian film production market has undergone changes in recent years and the challenge for independent producers to reach the traditional commercial platform (movie theaters) have grown in the same proportion. In this context, some relative disadvantages of this segment can be perceived when considering the rival firms that establish a commercial and highly lucrative market spot. But, paradoxically, domestic film producers have remained in the market, competing alongside with foreign mainstream producers. The perception of such continuity has motivated the accomplishment of this study, which aims to comprehend the logic of location decision in terms of the kind of film to be produced, among a diverse set of current types of films. Hence, the market structure was considered with a strategic analysis of the differentiation decisions based on Hotelling’s linear city model. It was concluded that it is possible for independent producers coexist with profit-oriented ones in this market. |
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The independent film industry in Brazil: a strategyc analysis from the quality opticsLa industria cinematográfica independiente en Brasil: un análisis estratégico desde la perspectiva de la calidadA indústria de cinema independente no Brasil: uma análise estratégica pela ótica da qualidadeIndústria cinematográfica brasileiraModelo de localização de HotellingDecisão de qualidadeBrazilian film industryHotelling location modelQuality decisionsIndustria cinematográfica brasileñaModelo de localización de HotellingDecisión de calidadThe Brazilian film production market has undergone changes in recent years and the challenge for independent producers to reach the traditional commercial platform (movie theaters) have grown in the same proportion. In this context, some relative disadvantages of this segment can be perceived when considering the rival firms that establish a commercial and highly lucrative market spot. But, paradoxically, domestic film producers have remained in the market, competing alongside with foreign mainstream producers. The perception of such continuity has motivated the accomplishment of this study, which aims to comprehend the logic of location decision in terms of the kind of film to be produced, among a diverse set of current types of films. Hence, the market structure was considered with a strategic analysis of the differentiation decisions based on Hotelling’s linear city model. It was concluded that it is possible for independent producers coexist with profit-oriented ones in this market.El mercado de producción cinematográfica brasileña ha experimentado cambios en los últimos años y el desafío de los productores independientes para llegar a la plataforma comercial tradicional (salas de cine) ha crecido en la misma proporción. En este contexto, se observan algunas desventajas relativas de este segmento cuando se consideran las empresas rivales que establecen un nicho comercial altamente rentable. Pero, paradójicamente, los productores nacionales de películas permanecieron en el mercado, compitiendo lado a lado con los principales productores extranjeros. La realización de dicha permanencia motivó la realización de este estudio, cuyo objetivo es comprender la lógica de la decisión de ubicación en términos del tipo de película que se producirá, entre un conjunto de posibles tipos de películas más o menos comerciales. Para esto, se consideró la estructura del mercado, así como un análisis estratégico de las decisiones de diferenciación basado en el modelo lineal de ciudad de Hotelling. Se concluyó que existe la posibilidad de que productores independientes coexistan con comerciales en este mercado.O mercado de produção cinematográfica brasileira passou por movimentações nos últimos anos e o desafio dos produtores independentes em alcançar a plataforma comercial tradicional (salas de cinema) cresceu na mesma proporção. Neste contexto, algumas desvantagens relativas deste segmento fazem-se notar quando consideradas as firmas rivais que estabelecem um nicho comercial altamente lucrativo. Mas, paradoxalmente, produtores do cinema nacional permaneceram no mercado, competindo lado a lado com grandes produtores estrangeiros. A constatação de tal permanência motivou a realização deste estudo, o qual visa compreender a lógica de decisão de localização em termos de tipo de filme a ser produzido, dentre um continuum de possíveis tipos de filmes mais ou menos comerciais. Para tanto, e estrutura de mercado foi considerada, bem como foi feita uma análise estratégica das decisões de diferenciação com base no modelo da cidade linear de Hotelling. Concluiu-se que há possibilidade de os produtores independentes coexistirem com os comerciais neste mercado.Universidade Estadual de Campinas2021-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionTextoTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tematicas/article/view/1386610.20396/tematicas.v29i57.13866Tematicas; v. 29 n. 57 (2021): Interpretações do Brasil e dilemas contemporâneos; 300-327Tematicas; Vol. 29 No. 57 (2021): Interpretações do Brasil e dilemas contemporâneos; 300-327Tematicas; Vol. 29 Núm. 57 (2021): Interpretações do Brasil e dilemas contemporâneos; 300-3272595-315Xreponame:Temáticas (Campinas. 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