OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2019 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
Texto Completo: | https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634 |
Resumo: | Social inclusion of students with disabilities in the perspective of special education has been the objective of the search for new methods and tools, enabling the teacher to make quality education simpler and more affordable. The resources of the Digital Technologies of Information and Communication, present like one of the main contributors in this context. This project aims to develop an online integration environment where videos, interviews, photos, links to support materials, a forum for interactivity between teachers and family, and other resources will be presented. For the development of the site the Web Development Process was used using the Unified Modeling Language (PDW-UML). This project aims to show the teacher the importance of technology for the lives of students with disabilities, helping them in the teaching and learning process. |
id |
UNICAMP-33_cb13b4d98b95785f8275330d763db37c |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14634 |
network_acronym_str |
UNICAMP-33 |
network_name_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository_id_str |
|
spelling |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilitiesOLAPEDRINHO: um convite para a integração dos educadores de pessoas com deficiênciaTecnologias assistivasEducação especialTecnologias digitais de informação e comunicaçãoAssistive technologiesSpecial educationDigital information and communication technologiesSocial inclusion of students with disabilities in the perspective of special education has been the objective of the search for new methods and tools, enabling the teacher to make quality education simpler and more affordable. The resources of the Digital Technologies of Information and Communication, present like one of the main contributors in this context. This project aims to develop an online integration environment where videos, interviews, photos, links to support materials, a forum for interactivity between teachers and family, and other resources will be presented. For the development of the site the Web Development Process was used using the Unified Modeling Language (PDW-UML). This project aims to show the teacher the importance of technology for the lives of students with disabilities, helping them in the teaching and learning process.A inclusão social do aluno com deficiência, na perspectiva da educação especial, tem sido objetivo da busca por novos métodos e ferramentas, propiciando ao docente tornar mais simples e acessível a educação de qualidade. Os recursos da Informática na Educação apresentam-se como um dos principais contribuintes neste contexto. Este projeto tem como objetivo desenvolver um ambiente de integração online (site) onde serão apresentados vídeos, entrevistas, fotos, links para materiais de apoio, fórum para interatividade entre professores e familiares, dentre outros recursos. Para o desenvolvimento do site utilizou-se o Processo de desenvolvimento Web com o uso da Linguagem de Modelagem Unificada (PDW-UML). Pretende-se com este projeto mostrar ao professor a importância da tecnologia para a vida dos educandos com deficiência, auxiliando-o no processo de ensino e aprendizagem.Universidade Estadual de Campinas2019-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresArtigo avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1463410.20396/tsc.v6i1.14634Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 No. 1 (2019); 90-107Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 90-107Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 No 1 (2019); 90-107Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 6 n. 1 (2019); 90-1072318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634/9646Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2019 Amélia Caroline de Souza Farias, Marla Teresinha Barbosa Gellerhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessFarias, Amélia Caroline de SouzaGeller, Marla Teresinha Barbosa2021-03-22T13:01:49Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14634Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2021-03-22T13:01:49Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities OLAPEDRINHO: um convite para a integração dos educadores de pessoas com deficiência |
title |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities |
spellingShingle |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities Farias, Amélia Caroline de Souza Tecnologias assistivas Educação especial Tecnologias digitais de informação e comunicação Assistive technologies Special education Digital information and communication technologies |
title_short |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities |
title_full |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities |
title_fullStr |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities |
title_full_unstemmed |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities |
title_sort |
OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities |
author |
Farias, Amélia Caroline de Souza |
author_facet |
Farias, Amélia Caroline de Souza Geller, Marla Teresinha Barbosa |
author_role |
author |
author2 |
Geller, Marla Teresinha Barbosa |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Farias, Amélia Caroline de Souza Geller, Marla Teresinha Barbosa |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Tecnologias assistivas Educação especial Tecnologias digitais de informação e comunicação Assistive technologies Special education Digital information and communication technologies |
topic |
Tecnologias assistivas Educação especial Tecnologias digitais de informação e comunicação Assistive technologies Special education Digital information and communication technologies |
description |
Social inclusion of students with disabilities in the perspective of special education has been the objective of the search for new methods and tools, enabling the teacher to make quality education simpler and more affordable. The resources of the Digital Technologies of Information and Communication, present like one of the main contributors in this context. This project aims to develop an online integration environment where videos, interviews, photos, links to support materials, a forum for interactivity between teachers and family, and other resources will be presented. For the development of the site the Web Development Process was used using the Unified Modeling Language (PDW-UML). This project aims to show the teacher the importance of technology for the lives of students with disabilities, helping them in the teaching and learning process. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-07-31 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos pares Artigo avaliado pelos pares Texto info:eu-repo/semantics/other |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634 10.20396/tsc.v6i1.14634 |
url |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634 |
identifier_str_mv |
10.20396/tsc.v6i1.14634 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634/9646 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2019 Amélia Caroline de Souza Farias, Marla Teresinha Barbosa Geller http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2019 Amélia Caroline de Souza Farias, Marla Teresinha Barbosa Geller http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.coverage.none.fl_str_mv |
Brazil; Contemporary Brasil; Contemporâneo |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Estadual de Campinas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 No. 1 (2019); 90-107 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 90-107 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 No 1 (2019); 90-107 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 6 n. 1 (2019); 90-107 2318-8839 reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) instacron:UNICAMP |
instname_str |
Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
instacron_str |
UNICAMP |
institution |
UNICAMP |
reponame_str |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
collection |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento |
repository.name.fl_str_mv |
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP) |
repository.mail.fl_str_mv |
tscnied@unicamp.br |
_version_ |
1801207166947819520 |