OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Farias, Amélia Caroline de Souza
Data de Publicação: 2019
Outros Autores: Geller, Marla Teresinha Barbosa
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634
Resumo: Social inclusion of students with disabilities in the perspective of special education has been the objective of the search for new methods and tools, enabling the teacher to make quality education simpler and more affordable. The resources of the Digital Technologies of Information and Communication, present like one of the main contributors in this context. This project aims to develop an online integration environment where videos, interviews, photos, links to support materials, a forum for interactivity between teachers and family, and other resources will be presented. For the development of the site the Web Development Process was used using the Unified Modeling Language (PDW-UML). This project aims to show the teacher the importance of technology for the lives of students with disabilities, helping them in the teaching and learning process.
id UNICAMP-33_cb13b4d98b95785f8275330d763db37c
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14634
network_acronym_str UNICAMP-33
network_name_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository_id_str
spelling OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilitiesOLAPEDRINHO: um convite para a integração dos educadores de pessoas com deficiênciaTecnologias assistivasEducação especialTecnologias digitais de informação e comunicaçãoAssistive technologiesSpecial educationDigital information and communication technologiesSocial inclusion of students with disabilities in the perspective of special education has been the objective of the search for new methods and tools, enabling the teacher to make quality education simpler and more affordable. The resources of the Digital Technologies of Information and Communication, present like one of the main contributors in this context. This project aims to develop an online integration environment where videos, interviews, photos, links to support materials, a forum for interactivity between teachers and family, and other resources will be presented. For the development of the site the Web Development Process was used using the Unified Modeling Language (PDW-UML). This project aims to show the teacher the importance of technology for the lives of students with disabilities, helping them in the teaching and learning process.A inclusão social do aluno com deficiência, na perspectiva da educação especial, tem sido objetivo da busca por novos métodos e ferramentas, propiciando ao docente tornar mais simples e acessível a educação de qualidade. Os recursos da Informática na Educação apresentam-se como um dos principais contribuintes neste contexto. Este projeto tem como objetivo desenvolver um ambiente de integração online (site) onde serão apresentados vídeos, entrevistas, fotos, links para materiais de apoio, fórum para interatividade entre professores e familiares, dentre outros recursos. Para o desenvolvimento do site utilizou-se o Processo de desenvolvimento Web com o uso da Linguagem de Modelagem Unificada (PDW-UML). Pretende-se com este projeto mostrar ao professor a importância da tecnologia para a vida dos educandos com deficiência, auxiliando-o no processo de ensino e aprendizagem.Universidade Estadual de Campinas2019-07-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresArtigo avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1463410.20396/tsc.v6i1.14634Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 No. 1 (2019); 90-107Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 90-107Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 No 1 (2019); 90-107Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 6 n. 1 (2019); 90-1072318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634/9646Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2019 Amélia Caroline de Souza Farias, Marla Teresinha Barbosa Gellerhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessFarias, Amélia Caroline de SouzaGeller, Marla Teresinha Barbosa2021-03-22T13:01:49Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14634Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2021-03-22T13:01:49Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
OLAPEDRINHO: um convite para a integração dos educadores de pessoas com deficiência
title OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
spellingShingle OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
Farias, Amélia Caroline de Souza
Tecnologias assistivas
Educação especial
Tecnologias digitais de informação e comunicação
Assistive technologies
Special education
Digital information and communication technologies
title_short OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
title_full OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
title_fullStr OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
title_full_unstemmed OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
title_sort OLAPEDRINHO: an invitation for the integration of educators of people with disabilities
author Farias, Amélia Caroline de Souza
author_facet Farias, Amélia Caroline de Souza
Geller, Marla Teresinha Barbosa
author_role author
author2 Geller, Marla Teresinha Barbosa
author2_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Farias, Amélia Caroline de Souza
Geller, Marla Teresinha Barbosa
dc.subject.por.fl_str_mv Tecnologias assistivas
Educação especial
Tecnologias digitais de informação e comunicação
Assistive technologies
Special education
Digital information and communication technologies
topic Tecnologias assistivas
Educação especial
Tecnologias digitais de informação e comunicação
Assistive technologies
Special education
Digital information and communication technologies
description Social inclusion of students with disabilities in the perspective of special education has been the objective of the search for new methods and tools, enabling the teacher to make quality education simpler and more affordable. The resources of the Digital Technologies of Information and Communication, present like one of the main contributors in this context. This project aims to develop an online integration environment where videos, interviews, photos, links to support materials, a forum for interactivity between teachers and family, and other resources will be presented. For the development of the site the Web Development Process was used using the Unified Modeling Language (PDW-UML). This project aims to show the teacher the importance of technology for the lives of students with disabilities, helping them in the teaching and learning process.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-07-31
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
Artigo avaliado pelos pares
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634
10.20396/tsc.v6i1.14634
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634
identifier_str_mv 10.20396/tsc.v6i1.14634
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14634/9646
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2019 Amélia Caroline de Souza Farias, Marla Teresinha Barbosa Geller
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2019 Amélia Caroline de Souza Farias, Marla Teresinha Barbosa Geller
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 No. 1 (2019); 90-107
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 Núm. 1 (2019); 90-107
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 6 No 1 (2019); 90-107
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 6 n. 1 (2019); 90-107
2318-8839
reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
collection Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository.name.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv tscnied@unicamp.br
_version_ 1801207166947819520