Identifying student personality traits based on facebook posts

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Aguiar, Janderson Jason Barbosa
Data de Publicação: 2015
Outros Autores: Araújo, Joseana Macêdo Fechine Régis de, Costa, Evandro Barros
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
Texto Completo: https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14473
Resumo: The personality of an individual may represent how it stands in relation to another individual, and can be a useful concept to differentiated teaching and learning. Considering the concern to engage students in the individualized educational way, in this paper is presented an experience report involving the use of an online tool to extract the Personality Traits of students based on their posts on Facebook. It was possible to easily identify the individual and collective characteristics (per class) of students of computer science at technical level. It is hoped that this paper encourage the identification of personality of students, and encourage more research on Personality Traits in Computers in Education.
id UNICAMP-33_ea82c2234674d808df7a31aab7ab9819
oai_identifier_str oai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14473
network_acronym_str UNICAMP-33
network_name_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository_id_str
spelling Identifying student personality traits based on facebook postsIdentificação dos traços de personalidade de alunos com base em postagens no facebookTraços de personalidadePersonalidade dos alunosFacebookInformática na educaçãoPersonality traitsPersonality of studentsFacebookComputers in educationThe personality of an individual may represent how it stands in relation to another individual, and can be a useful concept to differentiated teaching and learning. Considering the concern to engage students in the individualized educational way, in this paper is presented an experience report involving the use of an online tool to extract the Personality Traits of students based on their posts on Facebook. It was possible to easily identify the individual and collective characteristics (per class) of students of computer science at technical level. It is hoped that this paper encourage the identification of personality of students, and encourage more research on Personality Traits in Computers in Education.A personalidade de um individuo pode representar o quão ele se distingue em relação a outro indivíduo, podendo ser um conceito útil para um processo de ensino–aprendizagem diferenciado. Considerando-se a preocupação em envolver os alunos de maneira particularizada em âmbito educacional, neste artigo é apresentado um relato de experiência envolvendo o uso de uma ferramenta on-line para extrair os Traços de Personalidade de alunos baseando-se em suas postagens no Facebook. Foi possível identificar facilmente as características individuais e coletivas (por turma) de alunos de informática em nível técnico. Almeja-se com este artigo o incentivo à identificação da personalidade dos alunos, além do incentivo ao desenvolvimento de pesquisas sobre esse aspecto psicológico na área de Informática na Educação.  Universidade Estadual de Campinas2015-12-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos paresArtigo avaliado pelos paresTextoinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/1447310.20396/tsc.v3i1.14473Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No. 1 (2015); 21-39Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 Núm. 1 (2015); 21-39Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No 1 (2015); 21-39Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 3 n. 1 (2015); 21-392318-8839reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimentoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14473/9486Brazil; ContemporaryBrasil; ContemporâneoCopyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimentohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessAguiar, Janderson Jason BarbosaAraújo, Joseana Macêdo Fechine Régis deCosta, Evandro Barros2022-02-03T10:48:50Zoai:inpec.econtents.bc.unicamp.br:article/14473Revistahttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tscPUBhttps://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/oaitscnied@unicamp.br2318-88392318-8839opendoar:2022-02-03T10:48:50Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv Identifying student personality traits based on facebook posts
Identificação dos traços de personalidade de alunos com base em postagens no facebook
title Identifying student personality traits based on facebook posts
spellingShingle Identifying student personality traits based on facebook posts
Aguiar, Janderson Jason Barbosa
Traços de personalidade
Personalidade dos alunos
Facebook
Informática na educação
Personality traits
Personality of students
Facebook
Computers in education
title_short Identifying student personality traits based on facebook posts
title_full Identifying student personality traits based on facebook posts
title_fullStr Identifying student personality traits based on facebook posts
title_full_unstemmed Identifying student personality traits based on facebook posts
title_sort Identifying student personality traits based on facebook posts
author Aguiar, Janderson Jason Barbosa
author_facet Aguiar, Janderson Jason Barbosa
Araújo, Joseana Macêdo Fechine Régis de
Costa, Evandro Barros
author_role author
author2 Araújo, Joseana Macêdo Fechine Régis de
Costa, Evandro Barros
author2_role author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Aguiar, Janderson Jason Barbosa
Araújo, Joseana Macêdo Fechine Régis de
Costa, Evandro Barros
dc.subject.por.fl_str_mv Traços de personalidade
Personalidade dos alunos
Facebook
Informática na educação
Personality traits
Personality of students
Facebook
Computers in education
topic Traços de personalidade
Personalidade dos alunos
Facebook
Informática na educação
Personality traits
Personality of students
Facebook
Computers in education
description The personality of an individual may represent how it stands in relation to another individual, and can be a useful concept to differentiated teaching and learning. Considering the concern to engage students in the individualized educational way, in this paper is presented an experience report involving the use of an online tool to extract the Personality Traits of students based on their posts on Facebook. It was possible to easily identify the individual and collective characteristics (per class) of students of computer science at technical level. It is hoped that this paper encourage the identification of personality of students, and encourage more research on Personality Traits in Computers in Education.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-20
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artigo avaliado pelos pares
Artigo avaliado pelos pares
Texto
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14473
10.20396/tsc.v3i1.14473
url https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14473
identifier_str_mv 10.20396/tsc.v3i1.14473
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://econtents.bc.unicamp.br/inpec/index.php/tsc/article/view/14473/9486
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2016 Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brazil; Contemporary
Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No. 1 (2015); 21-39
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 Núm. 1 (2015); 21-39
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; Vol. 3 No 1 (2015); 21-39
Tecnologias, Sociedade e Conhecimento; v. 3 n. 1 (2015); 21-39
2318-8839
reponame:Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
collection Tecnologias, Sociedade e Conhecimento
repository.name.fl_str_mv Tecnologias, Sociedade e Conhecimento - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv tscnied@unicamp.br
_version_ 1801207166878613504