The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Sampaio, Débora Adriano
Data de Publicação: 2011
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1929
Resumo: Abstract Presents part of the experience of building use and ‘sharing of the portfolio - a tool for development of reading and writing. Covers about its evolution, with the support of information technology and communication - the blog - in this context appears as an electronic portfolio where we can highlight and expand the initial goals that guide the importance of its use.
id UNICAMP-4_109cd7a4150e256e2736d302dfc8aeb4
oai_identifier_str oai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1929
network_acronym_str UNICAMP-4
network_name_str Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
repository_id_str
spelling The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolioA experiência da utilização de blogs na discilplina teoria e prática da leitura: construindo o portfólio eletrônicoLeituraAvaliação da aprendizagemEscritaTecnologia da informaçãoBiblioteconomiaReadingwritingInformation technologyLearning evaluationLibrary scienceinformation sciencesAbstract Presents part of the experience of building use and ‘sharing of the portfolio - a tool for development of reading and writing. Covers about its evolution, with the support of information technology and communication - the blog - in this context appears as an electronic portfolio where we can highlight and expand the initial goals that guide the importance of its use.Apresenta parte da experiência de construção utilização e compartilhamento do portfólio - instrumento para desenvolvimento da leitura e da escrita. Aborda acerca de sua evolução, tendo o suporte das tecnologias da informação e da comunicação - o blog – aparece nesse contexto como um portfólio eletrônico onde podemos destacar e expandir os objetivos iniciais que norteiam a importância de sua utilização.Universidade Estadual de Campinas2011-07-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionExperience reportinfo:eu-repo/semantics/otherapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/192910.20396/rdbci.v9i1.1929RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 9 No. 2 (2011): jul./dez.; 243-251RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 9 n. 2 (2011): jul./dez.; 243-2511678-765Xreponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informaçãoinstname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1929/pdf_12Brasil; ContemporâneoCopyright (c) 2011 Débora Adriano Sampaiohttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessSampaio, Débora Adriano2021-09-05T17:56:15Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/1929Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbciPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/oaippec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br1678-765X1678-765Xopendoar:2023-05-22T10:16:07.428705Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
dc.title.none.fl_str_mv The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio
A experiência da utilização de blogs na discilplina teoria e prática da leitura: construindo o portfólio eletrônico
title The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio
spellingShingle The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio
Sampaio, Débora Adriano
Leitura
Avaliação da aprendizagem
Escrita
Tecnologia da informação
Biblioteconomia
Reading
writing
Information technology
Learning evaluation
Library science
information sciences
title_short The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio
title_full The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio
title_fullStr The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio
title_full_unstemmed The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio
title_sort The experience of the use of blogs in discipline theory and practice of reading: building the electronic portfolio
author Sampaio, Débora Adriano
author_facet Sampaio, Débora Adriano
author_role author
dc.contributor.author.fl_str_mv Sampaio, Débora Adriano
dc.subject.por.fl_str_mv Leitura
Avaliação da aprendizagem
Escrita
Tecnologia da informação
Biblioteconomia
Reading
writing
Information technology
Learning evaluation
Library science
information sciences
topic Leitura
Avaliação da aprendizagem
Escrita
Tecnologia da informação
Biblioteconomia
Reading
writing
Information technology
Learning evaluation
Library science
information sciences
description Abstract Presents part of the experience of building use and ‘sharing of the portfolio - a tool for development of reading and writing. Covers about its evolution, with the support of information technology and communication - the blog - in this context appears as an electronic portfolio where we can highlight and expand the initial goals that guide the importance of its use.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-07-25
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Experience report
info:eu-repo/semantics/other
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1929
10.20396/rdbci.v9i1.1929
url https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1929
identifier_str_mv 10.20396/rdbci.v9i1.1929
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/1929/pdf_12
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2011 Débora Adriano Sampaio
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2011 Débora Adriano Sampaio
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.coverage.none.fl_str_mv Brasil; Contemporâneo
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
publisher.none.fl_str_mv Universidade Estadual de Campinas
dc.source.none.fl_str_mv RDBCI: Digital Journal of Library and Information Science; Vol. 9 No. 2 (2011): jul./dez.; 243-251
RDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação; v. 9 n. 2 (2011): jul./dez.; 243-251
1678-765X
reponame:Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron:UNICAMP
instname_str Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
instacron_str UNICAMP
institution UNICAMP
reponame_str Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
collection Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação
repository.name.fl_str_mv Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informação - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
repository.mail.fl_str_mv ppec@unicamp.br||gilbfe@unicamp.br|| rdbci@unicamp.br|| danif@unicamp.br
_version_ 1788167557793972224