Diffusion of Innovation among Consumers Linked in Social Networks

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Kimura, Herbert
Data de Publicação: 2011
Outros Autores: Kayo, Eduardo Kazuo, Perera, Luiz Carlos Jacob
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Brasileira de Inovação (Online)
Texto Completo: https://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rbi/article/view/8649010
Resumo: In the computational model developed in this article, we study the dynamics of diffusion of information or innovations, aiming to identify how ideas, technologies or products are spread among individuals within a social network. Results suggest strong dependence of the spread of technologies to the initial conditions of the population, reflected by the initial istribution of the propensity of individuals to accept a new idea or product. When there is aversion to innovation, efforts should be focused on influent individuals that lead others in heir social network to break barriers and adopt new products. Additionally, one should privilege strategies that make people give greater weight, in their decision making, to certain stimuli they receive. In this context, the fact that a product or an idea be in fashion affects the propagation speed. Marketing programs, special discounts and increased number of connections in social networks are relevant strategies.
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spelling Diffusion of Innovation among Consumers Linked in Social NetworksDifusão de Inovações entre Consumidores Conectados em Redes SociaisDiffusion of InnovationsSocial NetworksMathematical ModelingComputational SimulationM15M31Difusão de inovações. Redes sociais. Modelagem matemática. Simulação computacional.M15M31In the computational model developed in this article, we study the dynamics of diffusion of information or innovations, aiming to identify how ideas, technologies or products are spread among individuals within a social network. Results suggest strong dependence of the spread of technologies to the initial conditions of the population, reflected by the initial istribution of the propensity of individuals to accept a new idea or product. When there is aversion to innovation, efforts should be focused on influent individuals that lead others in heir social network to break barriers and adopt new products. Additionally, one should privilege strategies that make people give greater weight, in their decision making, to certain stimuli they receive. In this context, the fact that a product or an idea be in fashion affects the propagation speed. Marketing programs, special discounts and increased number of connections in social networks are relevant strategies.No modelo computacional desenvolvido neste artigo, estuda-se a dinâmica de propagação de informações ou inovações, visando identificar como ideias, tecnologias ou produtos se difundem entre indivíduos dentro de uma rede social. Os resultados do modelo sugerem grande dependência da propagação de tecnologias às condições iniciais da população, refletidas pela distribuição da propensão inicial dos indivíduos em aceitarem uma nova ideia ou um novo produto. Quando há aversão da população à inovação, esforços devem ser focados em formadores de opinião, que induzirão outras pessoas a romperem barreiras para a adoção da ideia ou produto. Adicionalmente, devem ser privilegiadas estratégias de divulgação que façam as pessoas atribuírem peso maior, no seu processo decisório, a determinados estímulos que recebem. Neste contexto, o fato de um produto ou ideia estar na moda afeta a velocidade da propagação. Programas de marketing, descontos especiais e aumento do número de conexões na rede social também são estratégias relevantes.Universidade Estadual de Campinas2011-05-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPesquisa quantitativa e qualitativaapplication/pdfhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rbi/article/view/864901010.20396/rbi.v10i1.8649010Revista Brasileira de Inovação; Vol. 10 No. 1 (2011): jan./jun.; 73-100Revista Brasileira de Inovação; Vol. 10 Núm. 1 (2011): jan./jun.; 73-100Revista Brasileira de Inovação; v. 10 n. 1 (2011): jan./jun.; 73-1002178-2822reponame:Revista Brasileira de Inovação (Online)instname:Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)instacron:UNICAMPporhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rbi/article/view/8649010/15559Copyright (c) 2018 Revista Brasileira de Inovaçãoinfo:eu-repo/semantics/openAccessKimura, HerbertKayo, Eduardo KazuoPerera, Luiz Carlos Jacob2017-06-02T11:56:39Zoai:ojs.periodicos.sbu.unicamp.br:article/8649010Revistahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rbiPUBhttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rbi/oai||rbi@ige.unicamp.br2178-28221677-2504opendoar:2017-06-02T11:56:39Revista Brasileira de Inovação (Online) - Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)false
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