Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: CASTILHO, Mariana Calvi de
Data de Publicação: 2021
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Repositório Digital Unicesumar
Texto Completo: http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/9079
Resumo: The objective of this work is to think beyond the walls that society imposes, to think of an integral education that involves the guarantee of the development of childhood in all its dimensions, that is, to strengthen the relationship of children to the city with integration of the streets. Thus, the child is a multidimensional individual who contemplates the social, physical, cultural, intellectual and emotional environment, being an example to be followed for the transformations of humanity and cities, they are also the imagination, the fantasy, the joy beyond the innocence of living. This will be addressed in this text, also contemplating the correlates to be cited, among them the project "Free spaces of the city and the freedom of children", in which suggests new paths for childhood to the urban environment, also the various reports and revitalizations made in Jundiaí, a city that has stood out in relation to these types of case and, finally, the Children’s Bicentennial Park, example of safety and comfort. Moreover, the expected results for this writing are to direct what really must be done in relation to the city and the child, discover the means for this to facilitate access to all and in what way this will succeed for the final project.
id UNICESU -1_59d1873104883da54ba567981bdcacd5
oai_identifier_str oai:rdu.unicesumar.edu.br:123456789/9079
network_acronym_str UNICESU -1
network_name_str Repositório Digital Unicesumar
repository_id_str
spelling Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginaçãoCidadeCriançasHumanidadeCNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMOThe objective of this work is to think beyond the walls that society imposes, to think of an integral education that involves the guarantee of the development of childhood in all its dimensions, that is, to strengthen the relationship of children to the city with integration of the streets. Thus, the child is a multidimensional individual who contemplates the social, physical, cultural, intellectual and emotional environment, being an example to be followed for the transformations of humanity and cities, they are also the imagination, the fantasy, the joy beyond the innocence of living. This will be addressed in this text, also contemplating the correlates to be cited, among them the project "Free spaces of the city and the freedom of children", in which suggests new paths for childhood to the urban environment, also the various reports and revitalizations made in Jundiaí, a city that has stood out in relation to these types of case and, finally, the Children’s Bicentennial Park, example of safety and comfort. Moreover, the expected results for this writing are to direct what really must be done in relation to the city and the child, discover the means for this to facilitate access to all and in what way this will succeed for the final project.O objetivo, do presente trabalho, é pensar além dos muros que a sociedade impõe, pensar em uma educação integral que envolve a garantia do desenvolvimento da infância em todas as suas dimensões, ou seja, fortalecer a relação das crianças à cidade com integração às ruas. Sendo assim, a criança é um indivíduo multidimensional, que contempla o meio social, físico, cultural, intelectual e emocional, sendo exemplo a ser seguido para as transformações da humanidade e das cidades, também são a imaginação, a fantasia, a alegria além da inocência do viver. Trataremos desse assunto neste texto, contemplando também os correlatos a serem citados, entre eles o projeto “Espaços livres da cidade e a liberdade das crianças”, no qual sugere novos caminhos para a infância ao meio urbano, também os vários relatos e revitalizações feitas em Jundiaí, uma cidade que vem se destacando em relação a esses tipos de caso e, por último, o Parque Bicentenário Infantil, exemplo de segurança e conforto. Outrossim, os resultados esperados para esta escrita é direcionar ao que realmente deve ser feito em relação a cidade e a criança, descobrir os meios para que isso facilite o acesso a todos e de qual maneira isso vai suceder para o projeto final.UNIVERSIDADE CESUMARBrasilUNICESUMAROLINI, Patrícia Bruder BarbosaCASTILHO, Mariana Calvi de2021-12-15T14:45:25Z2021-12-152021-12-15T14:45:25Z2021-12-15info:eu-repo/semantics/publishedVersioninfo:eu-repo/semantics/articleapplication/pdfCASTILHO, Mariana Calvi de. Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação. 33f. 2021. Unicesumar - Universidade Cesumar de Maringá, 2021.Presencialhttp://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/9079porinfo:eu-repo/semantics/openAccessreponame:Repositório Digital Unicesumarinstname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)instacron:UniCesumar2021-12-16T06:02:13ZRepositório InstitucionalPRI
dc.title.none.fl_str_mv Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
title Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
spellingShingle Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
CASTILHO, Mariana Calvi de
Cidade
Crianças
Humanidade
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMO
title_short Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
title_full Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
title_fullStr Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
title_full_unstemmed Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
title_sort Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação
author CASTILHO, Mariana Calvi de
author_facet CASTILHO, Mariana Calvi de
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv OLINI, Patrícia Bruder Barbosa
dc.contributor.author.fl_str_mv CASTILHO, Mariana Calvi de
dc.subject.por.fl_str_mv Cidade
Crianças
Humanidade
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMO
topic Cidade
Crianças
Humanidade
CNPQ::CIENCIAS SOCIAIS APLICADAS::ARQUITETURA E URBANISMO
description The objective of this work is to think beyond the walls that society imposes, to think of an integral education that involves the guarantee of the development of childhood in all its dimensions, that is, to strengthen the relationship of children to the city with integration of the streets. Thus, the child is a multidimensional individual who contemplates the social, physical, cultural, intellectual and emotional environment, being an example to be followed for the transformations of humanity and cities, they are also the imagination, the fantasy, the joy beyond the innocence of living. This will be addressed in this text, also contemplating the correlates to be cited, among them the project "Free spaces of the city and the freedom of children", in which suggests new paths for childhood to the urban environment, also the various reports and revitalizations made in Jundiaí, a city that has stood out in relation to these types of case and, finally, the Children’s Bicentennial Park, example of safety and comfort. Moreover, the expected results for this writing are to direct what really must be done in relation to the city and the child, discover the means for this to facilitate access to all and in what way this will succeed for the final project.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-12-15T14:45:25Z
2021-12-15
2021-12-15T14:45:25Z
2021-12-15
dc.type.status.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv CASTILHO, Mariana Calvi de. Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação. 33f. 2021. Unicesumar - Universidade Cesumar de Maringá, 2021.
Presencial
http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/9079
identifier_str_mv CASTILHO, Mariana Calvi de. Equipamentos urbanos infantis: o despertar da fantasia e da imaginação. 33f. 2021. Unicesumar - Universidade Cesumar de Maringá, 2021.
Presencial
url http://rdu.unicesumar.edu.br/handle/123456789/9079
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.rights.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE CESUMAR
Brasil
UNICESUMAR
publisher.none.fl_str_mv UNIVERSIDADE CESUMAR
Brasil
UNICESUMAR
dc.source.none.fl_str_mv reponame:Repositório Digital Unicesumar
instname:Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
instacron:UniCesumar
instname_str Centro Universitário de Maringá (UNICESUMAR)
instacron_str UniCesumar
institution UniCesumar
reponame_str Repositório Digital Unicesumar
collection Repositório Digital Unicesumar
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1747771953596334080