Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | , , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista @mbienteeducação |
Texto Completo: | https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1200 |
Resumo: | In this exploratory study with a qualitative approach, we investigated how families emotionally engage in the experience of visiting the Emílio Goeldi Zoobotanical Park in Belém. Visits were recorded, and interactions and conversational content were coded with emotion descriptors. Subsequently, with an inductive analysis, we identified four themes of interest: 1) Meaning construction and pieces of evidence of learning in science; 2) Role of adults in promoting engagement; 3) Anthropomorphism and empathy for the animals 4) Previous experiences. The results show that the visit experience generated positive emotions for the families and negative ones, with the potential to leverage the construction of meaning and learning experiences. In addition, the results suggest that the families' emotional connection favored a sense of identity, in which visitors developed more confidence in the learning process and the relationship with their world through the recognition of the native species on display. |
id |
UNICID_554cd2cc69e80d2748ef74569a66458a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1200 |
network_acronym_str |
UNICID |
network_name_str |
Revista @mbienteeducação |
repository_id_str |
|
spelling |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical ParkEmociones durante las visitas familiares al zoológico y Parque Botánico Emílio GoeldiEmoções em visitas familiares ao Parque Zoobotânico Emílio GoeldiScience MuseumsInteractionsConversationsMeaning makingMuseos de cienciaInteraccionesConversacionesConstrucción de significadosMuseus de ciênciasInteraçõesConversasConstrução de significadoIn this exploratory study with a qualitative approach, we investigated how families emotionally engage in the experience of visiting the Emílio Goeldi Zoobotanical Park in Belém. Visits were recorded, and interactions and conversational content were coded with emotion descriptors. Subsequently, with an inductive analysis, we identified four themes of interest: 1) Meaning construction and pieces of evidence of learning in science; 2) Role of adults in promoting engagement; 3) Anthropomorphism and empathy for the animals 4) Previous experiences. The results show that the visit experience generated positive emotions for the families and negative ones, with the potential to leverage the construction of meaning and learning experiences. In addition, the results suggest that the families' emotional connection favored a sense of identity, in which visitors developed more confidence in the learning process and the relationship with their world through the recognition of the native species on display.En este estudio exploratorio con enfoque cualitativo, investigamos cómo las familias se involucram emocionalmente en la experiencia de visitar el Parque Zoobotánico Emílio Goeldi, en Belém. Las visitas fueron registradas y las interacciones y contenidos conversacionales codificados con descriptores de emociones. Posteriormente, con un análisis inductivo, identificamos cuatro temas de interés: 1) Construcción de significado y evidencia del aprendizaje en ciencias; 2) Papel de los adultos en la promoción del involucramiento; 3) Antropomorfismo y empatía por los animales y 4) Experiencias previas. Los resultados muestran que la experiencia de la visita generó emociones positivas para las familias, pero también negativas, ambas con potencial para potenciar la construcción de sentido y experiencias de aprendizaje. Además, los resultados sugieren que la conexión emocional de las familias favoreció el sentido de identidad, en el que los visitantes desarrollaron más confianza en el proceso de aprendizaje y en su relación con su mundo, a través del reconocimiento de las especies nativas en exhibición.Neste estudo exploratório de abordagem qualitativa, foi investigado como as famílias se engajam emocionalmente na experiência de visita ao Parque Zoobotânico Emílio Goeldi, em Belém. As visitas foram gravadas e as interações e os conteúdos conversacionais codificados com descritores de emoção. Posteriormente, com uma análise indutiva, identificou-se quatro temas de interesse: 1) Construção de significado e evidências de aprendizagem em ciência; 2) Papel dos adultos na promoção do engajamento; 3) Antropomorfismo e empatia pelos animais e 4) Experiências anteriores. Os resultados evidenciam que a experiência de visita gerou emoções positivas para as famílias, mas também negativas, ambas com potencial para alavancar a construção de significado e experiências de aprendizagem. Além disso, os resultados sugerem que a conexão emocional das famílias favoreceu o sentido de identidade, em que os visitantes desenvolveram mais confiança no processo de aprendizagem e na relação com seu mundo, por meio do reconhecimento das espécies nativas em exibição.Universidade Cidade de São Paulo2023-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/120010.26843/ae.v16i00.1200Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023035Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023035Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e0230351982-863210.26843/ae.v16i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1200/1128https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1200/1129Copyright (c) 2023 Luisa Massarani, Alessandra Bizerra, Graziele Scalfi, Waneicy Gonçalves , Tatiana Venancio info:eu-repo/semantics/openAccessMassarani, LuisaBizerra, AlessandraScalfi, GrazieleGonçalves , WaneicyVenancio , Tatiana2024-01-11T20:36:28Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1200Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2024-01-11T20:36:28Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park Emociones durante las visitas familiares al zoológico y Parque Botánico Emílio Goeldi Emoções em visitas familiares ao Parque Zoobotânico Emílio Goeldi |
title |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park |
spellingShingle |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park Massarani, Luisa Science Museums Interactions Conversations Meaning making Museos de ciencia Interacciones Conversaciones Construcción de significados Museus de ciências Interações Conversas Construção de significado |
title_short |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park |
title_full |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park |
title_fullStr |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park |
title_full_unstemmed |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park |
title_sort |
Emotions in family visits to the Emílio Goeldi Zoo Botanical Park |
author |
Massarani, Luisa |
author_facet |
Massarani, Luisa Bizerra, Alessandra Scalfi, Graziele Gonçalves , Waneicy Venancio , Tatiana |
author_role |
author |
author2 |
Bizerra, Alessandra Scalfi, Graziele Gonçalves , Waneicy Venancio , Tatiana |
author2_role |
author author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Massarani, Luisa Bizerra, Alessandra Scalfi, Graziele Gonçalves , Waneicy Venancio , Tatiana |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Science Museums Interactions Conversations Meaning making Museos de ciencia Interacciones Conversaciones Construcción de significados Museus de ciências Interações Conversas Construção de significado |
topic |
Science Museums Interactions Conversations Meaning making Museos de ciencia Interacciones Conversaciones Construcción de significados Museus de ciências Interações Conversas Construção de significado |
description |
In this exploratory study with a qualitative approach, we investigated how families emotionally engage in the experience of visiting the Emílio Goeldi Zoobotanical Park in Belém. Visits were recorded, and interactions and conversational content were coded with emotion descriptors. Subsequently, with an inductive analysis, we identified four themes of interest: 1) Meaning construction and pieces of evidence of learning in science; 2) Role of adults in promoting engagement; 3) Anthropomorphism and empathy for the animals 4) Previous experiences. The results show that the visit experience generated positive emotions for the families and negative ones, with the potential to leverage the construction of meaning and learning experiences. In addition, the results suggest that the families' emotional connection favored a sense of identity, in which visitors developed more confidence in the learning process and the relationship with their world through the recognition of the native species on display. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-26 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1200 10.26843/ae.v16i00.1200 |
url |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1200 |
identifier_str_mv |
10.26843/ae.v16i00.1200 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1200/1128 https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1200/1129 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023035 Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023035 Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023035 1982-8632 10.26843/ae.v16i00 reponame:Revista @mbienteeducação instname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) instacron:UNICID |
instname_str |
Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
instacron_str |
UNICID |
institution |
UNICID |
reponame_str |
Revista @mbienteeducação |
collection |
Revista @mbienteeducação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798315140834131968 |