Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2023 |
Outros Autores: | |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por eng |
Título da fonte: | Revista @mbienteeducação |
Texto Completo: | https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1226 |
Resumo: | The paper presents practical experiences developed from the connection between theatre games and students from elementary and middle schools; storytelling and improvisation were used to construct scenes aimed at shadow theatre presentations. In search of understanding why theater classes are taught in public schools, their contribution to personal level and group relationships is observed. The reflections were mostly based on the research of Michel Maffesoli, Viola Spolin, and Jean-Pierre Ryngaert. |
id |
UNICID_a8bbb39e6ef5a15956641e5cce58b645 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1226 |
network_acronym_str |
UNICID |
network_name_str |
Revista @mbienteeducação |
repository_id_str |
|
spelling |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroomJornadas dionisíacas: Los juegos teatrales adentro/afuera de claseJornadas dionisíacas: O jogo teatral dentro e fora da sala de aulaComplejidad Teatral JuegoAdiestramientoImaginación CreativaImaginarioJogo Teatral ComplexidadeFormaçãoImaginação CriativaImaginárioThe paper presents practical experiences developed from the connection between theatre games and students from elementary and middle schools; storytelling and improvisation were used to construct scenes aimed at shadow theatre presentations. In search of understanding why theater classes are taught in public schools, their contribution to personal level and group relationships is observed. The reflections were mostly based on the research of Michel Maffesoli, Viola Spolin, and Jean-Pierre Ryngaert.Este artículo presenta experiencias prácticas construídas desde el encuentro entre el juego teatral y niños de la educación primaria. Los procesos de narración de historias y improvisación empleados en la construcción de escenas, con objetivo de presentación en teatro de sombras. En busca de comprender los sentidos de enseñanza de teatro en la escuela pública, observa-se la contribuición de este lenguaje para posibles transformaciones en nivel personal y de relaciones de grupo. Las reflexiones se establecen principalmente desde los fundamentos de investigaciones de Michel Maffesoli, Viola Spolin y Jean-Pierre Ryngaert.Este artigo apresenta experiências práticas construídas a partir do encontro entre o jogo teatral e crianças do ensino fundamental, os processos de contação de histórias e improvisações empregados na construção de cenas, visando a apresentação em teatro de sombras. Buscando compreender os sentidos do ensino de teatro na escola pública, observa-se a contribuição desta linguagem para possíveis transformações em nível pessoal e de relações de grupo. As reflexões se estabelecem principalmente a partir dos fundamentos das pesquisas de Michel Maffesoli, Viola Spolin e Jean-Pierre Ryngaert.Universidade Cidade de São Paulo2023-12-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/122610.26843/ae.v16i00.1226Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023033Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023033Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e0230331982-863210.26843/ae.v16i00reponame:Revista @mbienteeducaçãoinstname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)instacron:UNICIDporenghttps://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1226/1123https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1226/1124Copyright (c) 2023 Ruidglan Barros de Souza, Iduina Mont´Alverne Chavesinfo:eu-repo/semantics/openAccessBarros de Souza, RuidglanChaves, Iduina Mont´Alverne2024-01-11T20:36:27Zoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1226Revistahttp://publicacoes.unicid.edu.br/index.php/ambienteeducacao/oai1982-86321982-8632opendoar:2024-01-11T20:36:27Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom Jornadas dionisíacas: Los juegos teatrales adentro/afuera de clase Jornadas dionisíacas: O jogo teatral dentro e fora da sala de aula |
title |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom |
spellingShingle |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom Barros de Souza, Ruidglan Complejidad Teatral Juego Adiestramiento Imaginación Creativa Imaginario Jogo Teatral Complexidade Formação Imaginação Criativa Imaginário |
title_short |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom |
title_full |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom |
title_fullStr |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom |
title_full_unstemmed |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom |
title_sort |
Dionysian's journey: Theatrical games in /out of classroom |
author |
Barros de Souza, Ruidglan |
author_facet |
Barros de Souza, Ruidglan Chaves, Iduina Mont´Alverne |
author_role |
author |
author2 |
Chaves, Iduina Mont´Alverne |
author2_role |
author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Barros de Souza, Ruidglan Chaves, Iduina Mont´Alverne |
dc.subject.por.fl_str_mv |
Complejidad Teatral Juego Adiestramiento Imaginación Creativa Imaginario Jogo Teatral Complexidade Formação Imaginação Criativa Imaginário |
topic |
Complejidad Teatral Juego Adiestramiento Imaginación Creativa Imaginario Jogo Teatral Complexidade Formação Imaginação Criativa Imaginário |
description |
The paper presents practical experiences developed from the connection between theatre games and students from elementary and middle schools; storytelling and improvisation were used to construct scenes aimed at shadow theatre presentations. In search of understanding why theater classes are taught in public schools, their contribution to personal level and group relationships is observed. The reflections were mostly based on the research of Michel Maffesoli, Viola Spolin, and Jean-Pierre Ryngaert. |
publishDate |
2023 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2023-12-19 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1226 10.26843/ae.v16i00.1226 |
url |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1226 |
identifier_str_mv |
10.26843/ae.v16i00.1226 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por eng |
language |
por eng |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1226/1123 https://publicacoes.unicid.edu.br/ambienteeducacao/article/view/1226/1124 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2023 Ruidglan Barros de Souza, Iduina Mont´Alverne Chaves info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2023 Ruidglan Barros de Souza, Iduina Mont´Alverne Chaves |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade Cidade de São Paulo |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023033 Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023033 Revista @mbienteeducação; (2023) v. 16, Publicação Contínua; e023033 1982-8632 10.26843/ae.v16i00 reponame:Revista @mbienteeducação instname:Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) instacron:UNICID |
instname_str |
Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
instacron_str |
UNICID |
institution |
UNICID |
reponame_str |
Revista @mbienteeducação |
collection |
Revista @mbienteeducação |
repository.name.fl_str_mv |
Revista @mbienteeducação - Universidade Cidade de São Paulo (UNICID) |
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1798315140878172160 |