Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista da Unifebe |
Texto Completo: | https://periodicos.unifebe.edu.br/index.php/RevistaUnifebe/article/view/1004 |
Resumo: | The article “Educational Technologies in the Active Methodologies Laboratory of the Pedagogy Course at UNIFEBE: An Experience Report” aims topresent a detailed account of the experiences gained with the application of active methodologies in the laboratory. These experiences included various activities in which integrated educational technologies, such as educational robotics, virtual reality glasses, and interactive screens, to enrich the learning process. These technologies aimed to create a more interactive, engaging, and 21st-century educational environment. Highly this article also explores the results of these initiatives through the application of a technology acceptance model, providing an understanding of the effectiveness and acceptance of these innovative resources by students and educators. This analysis reinforces the importance of adapting teaching practices to new technological realities. The active methodologies laboratory proved to be a key element in reformulating teaching methods, making a meaningful contribution to transforming the classroom into a more engaging and innovative space, highlighting its vital role in preparing future education professionals for a constantly evolvingeducational scenario. |
id |
UNIFEBE-1_66b3d62bf292d60fae72a75cbd5f44e2 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:periodicos.unifebe.edu.br:article/1004 |
network_acronym_str |
UNIFEBE-1 |
network_name_str |
Revista da Unifebe |
repository_id_str |
|
spelling |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência The article “Educational Technologies in the Active Methodologies Laboratory of the Pedagogy Course at UNIFEBE: An Experience Report” aims topresent a detailed account of the experiences gained with the application of active methodologies in the laboratory. These experiences included various activities in which integrated educational technologies, such as educational robotics, virtual reality glasses, and interactive screens, to enrich the learning process. These technologies aimed to create a more interactive, engaging, and 21st-century educational environment. Highly this article also explores the results of these initiatives through the application of a technology acceptance model, providing an understanding of the effectiveness and acceptance of these innovative resources by students and educators. This analysis reinforces the importance of adapting teaching practices to new technological realities. The active methodologies laboratory proved to be a key element in reformulating teaching methods, making a meaningful contribution to transforming the classroom into a more engaging and innovative space, highlighting its vital role in preparing future education professionals for a constantly evolvingeducational scenario.O artigo “Tecnologias Educacionais do Laboratório de Metodologias Ativas do Curso de Pedagogia da UNIFEBE: Um Relato de Experiência” visa apresentar um relato detalhado das experiências adquiridas com a aplicação de metodologias ativas no laboratório. Essas experiências incluíram uma gama diversificada de atividades que integraram tecnologias educacionais, tais como: robótica educacional, óculos de realidade virtual e telas interativas, visando enriquecer o processo de aprendizagem. O uso dessas tecnologias foi direcionado para criar um ambiente educacional mais interativo, motivador e alinhado às demandas do século XXI. Importante destacar, que o artigo também explora os resultados dessas iniciativas por meio da aplicação de ummodelo de aceitação de tecnologias, proporcionando uma compreensão sobre a efetividade e a aceitação desses recursos inovadores por parte dos estudantes e educadores. Essa análise reforça a importância de adaptar as práticas pedagógicas às novas realidades tecnológicas. O laboratório de metodologias ativas demonstrou ser peça-chave na reformulação dos métodos de ensino, contribuindo significativamente para a transformação da sala de aula em um espaço mais engajador e inovador, evidenciando seu papel vital na preparação de futuros profissionais da educação para um cenário educacional em constante evolução.UNIFEBE2024-06-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtigo avaliado pelos Paresapplication/pdfhttps://periodicos.unifebe.edu.br/index.php/RevistaUnifebe/article/view/1004Revista da UNIFEBE; v. 1 n. 30 (2024): Revista UNIFEBE: Edição Educação2177-742X1679-8708reponame:Revista da Unifebeinstname:Centro Universitário de Brusque (UNIFEBE)instacron:UNIFEBEporhttps://periodicos.unifebe.edu.br/index.php/RevistaUnifebe/article/view/1004/779Kormann, ElianeFrantz, Julio CesarBaade, Joel Haroldo Gripa, Sidneiinfo:eu-repo/semantics/openAccess2024-06-18T00:42:16Zoai:periodicos.unifebe.edu.br:article/1004Revistahttps://periodicos.unifebe.edu.br/index.php/RevistaUnifebePUBhttps://periodicos.unifebe.edu.br/index.php/RevistaUnifebe/oairevistadaunifebe@unifebe.edu.br||pesquisa@unifebe.edu.br2177-742X1679-8708opendoar:2024-06-18T00:42:16Revista da Unifebe - Centro Universitário de Brusque (UNIFEBE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência |
title |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência |
spellingShingle |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência Kormann, Eliane |
title_short |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência |
title_full |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência |
title_fullStr |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência |
title_full_unstemmed |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência |
title_sort |
Tecnologias educacionais do laboratório de metodologias ativas do curso de pedagogia da UNIFEBE: Um relato de experiência |
author |
Kormann, Eliane |
author_facet |
Kormann, Eliane Frantz, Julio Cesar Baade, Joel Haroldo Gripa, Sidnei |
author_role |
author |
author2 |
Frantz, Julio Cesar Baade, Joel Haroldo Gripa, Sidnei |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Kormann, Eliane Frantz, Julio Cesar Baade, Joel Haroldo Gripa, Sidnei |
description |
The article “Educational Technologies in the Active Methodologies Laboratory of the Pedagogy Course at UNIFEBE: An Experience Report” aims topresent a detailed account of the experiences gained with the application of active methodologies in the laboratory. These experiences included various activities in which integrated educational technologies, such as educational robotics, virtual reality glasses, and interactive screens, to enrich the learning process. These technologies aimed to create a more interactive, engaging, and 21st-century educational environment. Highly this article also explores the results of these initiatives through the application of a technology acceptance model, providing an understanding of the effectiveness and acceptance of these innovative resources by students and educators. This analysis reinforces the importance of adapting teaching practices to new technological realities. The active methodologies laboratory proved to be a key element in reformulating teaching methods, making a meaningful contribution to transforming the classroom into a more engaging and innovative space, highlighting its vital role in preparing future education professionals for a constantly evolvingeducational scenario. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-06-17 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artigo avaliado pelos Pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://periodicos.unifebe.edu.br/index.php/RevistaUnifebe/article/view/1004 |
url |
https://periodicos.unifebe.edu.br/index.php/RevistaUnifebe/article/view/1004 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://periodicos.unifebe.edu.br/index.php/RevistaUnifebe/article/view/1004/779 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIFEBE |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIFEBE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista da UNIFEBE; v. 1 n. 30 (2024): Revista UNIFEBE: Edição Educação 2177-742X 1679-8708 reponame:Revista da Unifebe instname:Centro Universitário de Brusque (UNIFEBE) instacron:UNIFEBE |
instname_str |
Centro Universitário de Brusque (UNIFEBE) |
instacron_str |
UNIFEBE |
institution |
UNIFEBE |
reponame_str |
Revista da Unifebe |
collection |
Revista da Unifebe |
repository.name.fl_str_mv |
Revista da Unifebe - Centro Universitário de Brusque (UNIFEBE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistadaunifebe@unifebe.edu.br||pesquisa@unifebe.edu.br |
_version_ |
1809464892424454144 |