Um estudo sobre o consumo de produtos de beleza e higiene capilar pelas mulheres de baixa renda da região metropolitana de Salvador
Autor(a) principal: | |
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Data de Publicação: | 2014 |
Tipo de documento: | Dissertação |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Biblioteca Digital de Teses e Dissertações da UNIFACS |
Texto Completo: | http://teste.tede.unifacs.br:8080/tede/handle/tede/464 |
Resumo: | The purchasing power of low-income population in Brazil has shown significant growth mainly from the last decade. This fact aroused the interest of entrepreneurs and researchers in the area of marketing to understand more deeply the behavior of consumption in this portion of the population. Despite the increase in power consumption, the household budget of the population base of the pyramid is restricted, limiting the consumption of certain products. But even with financial constraints, this portion of society is a major consumer of products that can be considered superfluous, as is the case of consumption of beauty products. The objective of this work is to identify the real reasons why low-income women to consume regular beauty products and hair care, even having basic and most urgent needs to meet. This research is qualitative and exploratory approach uses the theory of Means-End Chains as a research strategy and will apply the Laddering technique that makes use of in-depth interviews to collect primary data. |
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OLIVEIRA, Sérgio Ricardo GoesSILVA, Jader Cristino de SouzaMENDES, Victor Marcelo OliveiraVEIGA, Fernanda Dantas2017-07-02T20:28:34Z2014-10-13VEIGA, Fernanda Dantas. Um estudo sobre o consumo de produtos de beleza e higiene capilar pelas mulheres de baixa renda da região metropolitana de Salvador. 2014. 118f Dissertação (Mestrado em Administração) - UNIFACS Universidade Salvador, Salvador, 2014.http://teste.tede.unifacs.br:8080/tede/handle/tede/464The purchasing power of low-income population in Brazil has shown significant growth mainly from the last decade. This fact aroused the interest of entrepreneurs and researchers in the area of marketing to understand more deeply the behavior of consumption in this portion of the population. Despite the increase in power consumption, the household budget of the population base of the pyramid is restricted, limiting the consumption of certain products. But even with financial constraints, this portion of society is a major consumer of products that can be considered superfluous, as is the case of consumption of beauty products. The objective of this work is to identify the real reasons why low-income women to consume regular beauty products and hair care, even having basic and most urgent needs to meet. This research is qualitative and exploratory approach uses the theory of Means-End Chains as a research strategy and will apply the Laddering technique that makes use of in-depth interviews to collect primary data.O poder de compra da população de baixa renda no Brasil vem apresentado um significativo crescimento principalmente a partir da última década. Tal fato fez despertar o interesse dos empresários e pesquisadores da área do marketing em compreender de forma mais profunda o comportamento de consumo desta parcela da população. Apesar do crescimento do poder de consumo, o orçamento familiar da população da base da pirâmide é restrito, limitando o consumo de determinados produtos. Porém, mesmo com restrições financeiras, esta parcela da sociedade é uma grande consumidora de produtos que podem ser considerados supérfluos, como é o caso do consumo de produtos de beleza. O objetivo deste trabalho é identificar os reais motivos que levam as mulheres de baixa renda a consumirem regularmente produtos de beleza e higiene capilar, mesmo possuindo necessidades básicas e mais urgentes para suprir. Esta pesquisa tem abordagem qualitativa e exploratória, utilizará a Teoria de Cadeia Meios-Fim como estratégia de investigação e irá aplicar a técnica Laddering que faz uso de entrevistas em profundidade para a coleta de dados primários.Submitted by Roseli Araujo (roseli.araujo@unifacs.br) on 2017-07-02T20:28:34Z No. of bitstreams: 1 FERNANDA DANTAS VEIGA 19 de dezembro de 2014.pdf: 1361737 bytes, checksum: 91b23d01919f67ad05ea64fbcf96a6c6 (MD5)Made available in DSpace on 2017-07-02T20:28:34Z (GMT). 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