When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Viola dos Santos, João Ricardo
Data de Publicação: 2018
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4174
Resumo: In this essay, I produce writing movements in an attempt to provoke effects in the discussions about the mathematical preparation of prospective mathematics teachers in initial teacher training courses. In the first, my productions/crossings are in inhabiting spaces with the notions of experience, estrangement and decentering, instituting them as opportunities of different preparations. In the second, my productions/crossings are with textualizations of interviews with mathematics educators and mathematicians who stand on a mathematical preparation of prospective mathematics teachers. Amidst the statement “when the moment is forever” produces effects not in the direction of the postulate, prescribing, determining, listing what the teacher needs to know. I produce, in the end, effects in attempts to problematize some truths, to demarcate fluid boundaries that offer us other horizons, to make me believe that other preparations are possible.
id UNILASALLE-2_6b1d124d19f31be5568cb6621f511fc3
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4174
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)Quando o instante é para sempre (ou: a experiência como oportunidade de formações matemáticas de diferentes professores)Initial Teacher Training Courses; Teacher Education; Model of Semantics Fields.Licenciatura em Matemática; Formação de Professores; Modelo dos Campos Semânticos.In this essay, I produce writing movements in an attempt to provoke effects in the discussions about the mathematical preparation of prospective mathematics teachers in initial teacher training courses. In the first, my productions/crossings are in inhabiting spaces with the notions of experience, estrangement and decentering, instituting them as opportunities of different preparations. In the second, my productions/crossings are with textualizations of interviews with mathematics educators and mathematicians who stand on a mathematical preparation of prospective mathematics teachers. Amidst the statement “when the moment is forever” produces effects not in the direction of the postulate, prescribing, determining, listing what the teacher needs to know. I produce, in the end, effects in attempts to problematize some truths, to demarcate fluid boundaries that offer us other horizons, to make me believe that other preparations are possible.Neste ensaio, produzo movimentos de escrita na tentativa de provocar efeitos nas discussões a respeito da formação matemática de futuros professores de matemática nos cursos de Licenciatura dessa área. No primeiro, minhas produções/travessias são em habitar espaços com as noções de experiência, estranhamento e descentramento, instituindo-as como oportunidades de diferentes formações. No segundo, minhas produções/travessias são com textualizações de entrevistas com educadores matemáticos e matemáticos que se posicionam a respeito de uma formação matemática de futuros professores de matemática. Em meio à afirmação “quando o instante é para sempre”, produzo efeitos não na direção de postular, prescrever, determinar, elencar aquilo que o professor precisa saber. Produzo, enfim, efeitos em tentativas de problematizar algumas verdades, em demarcar fronteiras fluídas que nos ofereçam outros horizontes, em fazer-me acreditar que outras formações são possíveis.Universidade LaSalle - Unilasalle CanoasViola dos Santos, João Ricardo2018-05-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/417410.18316/recc.v23i1.4174Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 89-1002236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4174/pdfDireitos autorais 2018 Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccess2018-05-17T13:25:36Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/4174Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2018-05-17T13:25:36Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)
Quando o instante é para sempre (ou: a experiência como oportunidade de formações matemáticas de diferentes professores)
title When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)
spellingShingle When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)
Viola dos Santos, João Ricardo
Initial Teacher Training Courses; Teacher Education; Model of Semantics Fields.
Licenciatura em Matemática; Formação de Professores; Modelo dos Campos Semânticos.
title_short When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)
title_full When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)
title_fullStr When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)
title_full_unstemmed When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)
title_sort When the moment is forever (or: the experience as opportunity of mathematical preparations of different teachers)
author Viola dos Santos, João Ricardo
author_facet Viola dos Santos, João Ricardo
author_role author
dc.contributor.none.fl_str_mv

dc.contributor.author.fl_str_mv Viola dos Santos, João Ricardo
dc.subject.none.fl_str_mv

dc.subject.por.fl_str_mv Initial Teacher Training Courses; Teacher Education; Model of Semantics Fields.
Licenciatura em Matemática; Formação de Professores; Modelo dos Campos Semânticos.
topic Initial Teacher Training Courses; Teacher Education; Model of Semantics Fields.
Licenciatura em Matemática; Formação de Professores; Modelo dos Campos Semânticos.
description In this essay, I produce writing movements in an attempt to provoke effects in the discussions about the mathematical preparation of prospective mathematics teachers in initial teacher training courses. In the first, my productions/crossings are in inhabiting spaces with the notions of experience, estrangement and decentering, instituting them as opportunities of different preparations. In the second, my productions/crossings are with textualizations of interviews with mathematics educators and mathematicians who stand on a mathematical preparation of prospective mathematics teachers. Amidst the statement “when the moment is forever” produces effects not in the direction of the postulate, prescribing, determining, listing what the teacher needs to know. I produce, in the end, effects in attempts to problematize some truths, to demarcate fluid boundaries that offer us other horizons, to make me believe that other preparations are possible.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-05-03
dc.type.none.fl_str_mv
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4174
10.18316/recc.v23i1.4174
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4174
identifier_str_mv 10.18316/recc.v23i1.4174
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/4174/pdf
dc.rights.driver.fl_str_mv Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Direitos autorais 2018 Educação, Ciência e Cultura
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 23, n. 1 (2018); p. 89-100
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1788165869764870144