The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros

Detalhes bibliográficos
Autor(a) principal: Scalfi, Graziele
Data de Publicação: 2024
Outros Autores: Massarani , Luisa, Ibanes Aguiar, Bruna, Portela Firmino Pinto, Antero Vinicius
Tipo de documento: Artigo
Idioma: por
Título da fonte: Revista Educação Ciência e Cultura
Texto Completo: https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989
Resumo: In this study, we aim to understand the experiences of children on a family visit to the zoo, through conversations and interactions. Participants included seven families with children between the ages of 4 and 11. The visit was recorded from the child's perspective, using a GoPro camera during the journey. The audiovisual records were coded following a protocol that identifies the types of conversations and interactions and, subsequently, through an analysis performed through axial coding in which the following constructs emerged: (1) Interest, (2) Social interaction and exploration of the environment, (3) Meaning Construction and (4) Emotions. The results show that children were protagonists within their family group, demonstrating autonomy in space and interest in animals, with dialogues that indicate the construction of meaning and emotional responses – important aspects for learning experiences.
id UNILASALLE-2_7c1ce576852d45f5ce8a1aa9843f00de
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/10989
network_acronym_str UNILASALLE-2
network_name_str Revista Educação Ciência e Cultura
repository_id_str
spelling The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de BarrosA experiência da criança em foco: : uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de BarrosIn this study, we aim to understand the experiences of children on a family visit to the zoo, through conversations and interactions. Participants included seven families with children between the ages of 4 and 11. The visit was recorded from the child's perspective, using a GoPro camera during the journey. The audiovisual records were coded following a protocol that identifies the types of conversations and interactions and, subsequently, through an analysis performed through axial coding in which the following constructs emerged: (1) Interest, (2) Social interaction and exploration of the environment, (3) Meaning Construction and (4) Emotions. The results show that children were protagonists within their family group, demonstrating autonomy in space and interest in animals, with dialogues that indicate the construction of meaning and emotional responses – important aspects for learning experiences.Neste estudo, temos como objetivo entender as experiências das crianças em visita familiar ao zoológico, por meio das conversas e interações. Os participantes incluíram sete famílias com crianças entre 4 e 11 anos. A visita foi gravada na perspectiva da criança, por meio de uma câmera do tipo GoPro durante o percurso. Os registros audiovisuais foram codificados seguindo um protocolo que identifica os tipos de conversas e interações e, posteriormente, por uma análise realizada por meio da codificação axial em que emergiram os seguintes constructos: (1) Interesse, (2) Interação social e exploração do ambiente, (3) Construção de significado e (4) Emoções. Os resultados evidenciam que as crianças foram protagonistas dentro de seu grupo familiar, demonstrando autonomia no espaço e interesse pelos animais, com diálogos que indicam a construção de sentido e respostas emocionais – aspectos importantes para as experiências de aprendizagem.Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas2024-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1098910.18316/recc.v28i3.36623Educação, Ciência e Cultura; v. 28 n. 3 (2023)2236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989/4387Copyright (c) 2024 Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccessScalfi, GrazieleMassarani , LuisaIbanes Aguiar, BrunaPortela Firmino Pinto, Antero Vinicius2024-04-01T19:25:36Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/10989Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2024-04-01T19:25:36Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false
dc.title.none.fl_str_mv The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
A experiência da criança em foco: : uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
title The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
spellingShingle The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
Scalfi, Graziele
title_short The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
title_full The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
title_fullStr The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
title_full_unstemmed The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
title_sort The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
author Scalfi, Graziele
author_facet Scalfi, Graziele
Massarani , Luisa
Ibanes Aguiar, Bruna
Portela Firmino Pinto, Antero Vinicius
author_role author
author2 Massarani , Luisa
Ibanes Aguiar, Bruna
Portela Firmino Pinto, Antero Vinicius
author2_role author
author
author
dc.contributor.author.fl_str_mv Scalfi, Graziele
Massarani , Luisa
Ibanes Aguiar, Bruna
Portela Firmino Pinto, Antero Vinicius
description In this study, we aim to understand the experiences of children on a family visit to the zoo, through conversations and interactions. Participants included seven families with children between the ages of 4 and 11. The visit was recorded from the child's perspective, using a GoPro camera during the journey. The audiovisual records were coded following a protocol that identifies the types of conversations and interactions and, subsequently, through an analysis performed through axial coding in which the following constructs emerged: (1) Interest, (2) Social interaction and exploration of the environment, (3) Meaning Construction and (4) Emotions. The results show that children were protagonists within their family group, demonstrating autonomy in space and interest in animals, with dialogues that indicate the construction of meaning and emotional responses – important aspects for learning experiences.
publishDate 2024
dc.date.none.fl_str_mv 2024-04-01
dc.type.driver.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.uri.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989
10.18316/recc.v28i3.36623
url https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989
identifier_str_mv 10.18316/recc.v28i3.36623
dc.language.iso.fl_str_mv por
language por
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989/4387
dc.rights.driver.fl_str_mv Copyright (c) 2024 Educação, Ciência e Cultura
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Copyright (c) 2024 Educação, Ciência e Cultura
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
publisher.none.fl_str_mv Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas
dc.source.none.fl_str_mv Educação, Ciência e Cultura; v. 28 n. 3 (2023)
2236-6377
reponame:Revista Educação Ciência e Cultura
instname:Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron:UNILASALLE
instname_str Universidade La Salle (UNILASALLE)
instacron_str UNILASALLE
institution UNILASALLE
reponame_str Revista Educação Ciência e Cultura
collection Revista Educação Ciência e Cultura
repository.name.fl_str_mv Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)
repository.mail.fl_str_mv revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br
_version_ 1800217320056946688