The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros
Autor(a) principal: | |
---|---|
Data de Publicação: | 2024 |
Outros Autores: | , , |
Tipo de documento: | Artigo |
Idioma: | por |
Título da fonte: | Revista Educação Ciência e Cultura |
Texto Completo: | https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989 |
Resumo: | In this study, we aim to understand the experiences of children on a family visit to the zoo, through conversations and interactions. Participants included seven families with children between the ages of 4 and 11. The visit was recorded from the child's perspective, using a GoPro camera during the journey. The audiovisual records were coded following a protocol that identifies the types of conversations and interactions and, subsequently, through an analysis performed through axial coding in which the following constructs emerged: (1) Interest, (2) Social interaction and exploration of the environment, (3) Meaning Construction and (4) Emotions. The results show that children were protagonists within their family group, demonstrating autonomy in space and interest in animals, with dialogues that indicate the construction of meaning and emotional responses – important aspects for learning experiences. |
id |
UNILASALLE-2_7c1ce576852d45f5ce8a1aa9843f00de |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/10989 |
network_acronym_str |
UNILASALLE-2 |
network_name_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository_id_str |
|
spelling |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de BarrosA experiência da criança em foco: : uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de BarrosIn this study, we aim to understand the experiences of children on a family visit to the zoo, through conversations and interactions. Participants included seven families with children between the ages of 4 and 11. The visit was recorded from the child's perspective, using a GoPro camera during the journey. The audiovisual records were coded following a protocol that identifies the types of conversations and interactions and, subsequently, through an analysis performed through axial coding in which the following constructs emerged: (1) Interest, (2) Social interaction and exploration of the environment, (3) Meaning Construction and (4) Emotions. The results show that children were protagonists within their family group, demonstrating autonomy in space and interest in animals, with dialogues that indicate the construction of meaning and emotional responses – important aspects for learning experiences.Neste estudo, temos como objetivo entender as experiências das crianças em visita familiar ao zoológico, por meio das conversas e interações. Os participantes incluíram sete famílias com crianças entre 4 e 11 anos. A visita foi gravada na perspectiva da criança, por meio de uma câmera do tipo GoPro durante o percurso. Os registros audiovisuais foram codificados seguindo um protocolo que identifica os tipos de conversas e interações e, posteriormente, por uma análise realizada por meio da codificação axial em que emergiram os seguintes constructos: (1) Interesse, (2) Interação social e exploração do ambiente, (3) Construção de significado e (4) Emoções. Os resultados evidenciam que as crianças foram protagonistas dentro de seu grupo familiar, demonstrando autonomia no espaço e interesse pelos animais, com diálogos que indicam a construção de sentido e respostas emocionais – aspectos importantes para as experiências de aprendizagem.Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas2024-04-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/1098910.18316/recc.v28i3.36623Educação, Ciência e Cultura; v. 28 n. 3 (2023)2236-6377reponame:Revista Educação Ciência e Culturainstname:Universidade La Salle (UNILASALLE)instacron:UNILASALLEporhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989/4387Copyright (c) 2024 Educação, Ciência e Culturainfo:eu-repo/semantics/openAccessScalfi, GrazieleMassarani , LuisaIbanes Aguiar, BrunaPortela Firmino Pinto, Antero Vinicius2024-04-01T19:25:36Zoai:ojs.revistas.unilasalle.edu.br:article/10989Revistahttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/indexONGhttps://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/oairevistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br2236-63772238-7293opendoar:2024-04-01T19:25:36Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE)false |
dc.title.none.fl_str_mv |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros A experiência da criança em foco: : uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros |
title |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros |
spellingShingle |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros Scalfi, Graziele |
title_short |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros |
title_full |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros |
title_fullStr |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros |
title_full_unstemmed |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros |
title_sort |
The child's experience in focus: an analysis of the conversations of families visiting the Quinzinho de Barros Municipal Zoo: uma análise das conversas de famílias em visita ao Zoológico Municipal Quinzinho de Barros |
author |
Scalfi, Graziele |
author_facet |
Scalfi, Graziele Massarani , Luisa Ibanes Aguiar, Bruna Portela Firmino Pinto, Antero Vinicius |
author_role |
author |
author2 |
Massarani , Luisa Ibanes Aguiar, Bruna Portela Firmino Pinto, Antero Vinicius |
author2_role |
author author author |
dc.contributor.author.fl_str_mv |
Scalfi, Graziele Massarani , Luisa Ibanes Aguiar, Bruna Portela Firmino Pinto, Antero Vinicius |
description |
In this study, we aim to understand the experiences of children on a family visit to the zoo, through conversations and interactions. Participants included seven families with children between the ages of 4 and 11. The visit was recorded from the child's perspective, using a GoPro camera during the journey. The audiovisual records were coded following a protocol that identifies the types of conversations and interactions and, subsequently, through an analysis performed through axial coding in which the following constructs emerged: (1) Interest, (2) Social interaction and exploration of the environment, (3) Meaning Construction and (4) Emotions. The results show that children were protagonists within their family group, demonstrating autonomy in space and interest in animals, with dialogues that indicate the construction of meaning and emotional responses – important aspects for learning experiences. |
publishDate |
2024 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2024-04-01 |
dc.type.driver.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.uri.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989 10.18316/recc.v28i3.36623 |
url |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989 |
identifier_str_mv |
10.18316/recc.v28i3.36623 |
dc.language.iso.fl_str_mv |
por |
language |
por |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unilasalle.edu.br/index.php/Educacao/article/view/10989/4387 |
dc.rights.driver.fl_str_mv |
Copyright (c) 2024 Educação, Ciência e Cultura info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2024 Educação, Ciência e Cultura |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidade LaSalle - Unilasalle Canoas |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educação, Ciência e Cultura; v. 28 n. 3 (2023) 2236-6377 reponame:Revista Educação Ciência e Cultura instname:Universidade La Salle (UNILASALLE) instacron:UNILASALLE |
instname_str |
Universidade La Salle (UNILASALLE) |
instacron_str |
UNILASALLE |
institution |
UNILASALLE |
reponame_str |
Revista Educação Ciência e Cultura |
collection |
Revista Educação Ciência e Cultura |
repository.name.fl_str_mv |
Revista Educação Ciência e Cultura - Universidade La Salle (UNILASALLE) |
repository.mail.fl_str_mv |
revistas@unilasalle.edu.br||revista.educacao@unilasalle.edu.br |
_version_ |
1800217320056946688 |